Gå til innhold

Konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min skal konfirmeres til helgen. Jeg skal holde en liten tale for han. Noe jeg gruer meg veldig til. Er ikke så veldig glad i å prate i forsamlinger. Men jeg har bestemt meg for å gjøre det, satser på eg klarer meg fint. Men det jeg lurer på, er om jeg bare bør se på konfirmanten når jeg holder tale, eller bør jeg se litt på gjestene også?

Anonymkode: 6586f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, selah skrev:

Hva føles mest naturlig :)? 

Det har jeg tenkt på i flere uker no. Kommer ikke frem til hva jeg føler eg mest naturlig. Får se hva jeg finner utav når jeg står der😊

Anonymkode: 6586f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet blikket mellom sønn og andre gjester innimellom. Ellers kan det bli litt ubehagelig for sønnen din, du ser på ham og alle andre ser på ham. Ingen liker vel å bli stirret konstant på, for å sette det på spissen. :)  Tror du finner ut hva som er best og mest naturlig. 

Anonymkode: 67890...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste vil vel være at du ser på konfirmanten når du starter talen (kjære sønnen min, nå er endelig dagen her eller hva du skal starte med), for deretter å se på gjestene inni mellom på resten av talen. Bytte litt på er det greieste. 

Anonymkode: 65c02...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal også ha en fin dag. Du kan godt se på konfirmanten. Og hvis du greier det, kan du også se på gjestene. Men hvis sistnevnte gjør at du kommer til å grue deg hele dagen, så dropper du det, og gjør det som er ok for deg. Det viktiste er konfirmanten. Lykke til!

Anonymkode: fac26...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variasjon er det beste. Se litt på gjestene, litt på konfirmanten og litt på eventuelle notater du måtte ha med. 

Anonymkode: 2bbae...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle😊. Jeg skal prøve å se litt på konfirmanten og litt på gjestene. Satser på det går fint.

Anonymkode: 6586f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...