Gå til innhold

Soppinfeksjon av antibiotikakur


sjnaah

Anbefalte innlegg

Har blitt satt på antibiotikakur for halsbetennelse og har gått på den i 2dager nå å kjenner allerede at det svir imens jeg tisser og klør å er ubehagelig der nede. Burde jeg starte på en canesten kur med én gang, eller må jeg vente til jeg er ferdig med antibiotikaen dvs 1 uke? vil jo helst bli kvitt ubehaget raskest mulig, frister ikke akkurat å gå med kløende og sviende underliv i 1 uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang du får halsbetennelse, prøv Echinaforce, Kan Jang, oregano-olje, rå hvitløk, ingefær med honning og sitron i varmt eller kaldt vann, store mengder C-vitamin eller lignende først. Salvie og kamille skal visst hjelpe spesielt på streptokokker, det kan drikkes som te. Det finnes mye som dreper bakteriene som forårsaker halsbetennelse, men antibiotikaen dreper alle bakterier og skaper ubalanse i bakteriefloraen i hele kroppen. Personlig hadde jeg droppet antibiotikaen og kjørt på med probiotika f.ex. Udo's Choice og store mengder rød solhatt og hvitløk etc. til det var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Isabel70 skrev:

Neste gang du får halsbetennelse, prøv Echinaforce, Kan Jang, oregano-olje, rå hvitløk, ingefær med honning og sitron i varmt eller kaldt vann, store mengder C-vitamin eller lignende først. Salvie og kamille skal visst hjelpe spesielt på streptokokker, det kan drikkes som te. Det finnes mye som dreper bakteriene som forårsaker halsbetennelse, men antibiotikaen dreper alle bakterier og skaper ubalanse i bakteriefloraen i hele kroppen. Personlig hadde jeg droppet antibiotikaen og kjørt på med probiotika f.ex. Udo's Choice og store mengder rød solhatt og hvitløk etc. til det var borte.

Mener du med dette at du ville avsluttet en påbegynt antibiotikakur?!

Det frarådes på det sterkeste!!!

Anonymkode: efbf3...ba2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Isabel70 skrev:

Neste gang du får halsbetennelse, prøv Echinaforce, Kan Jang, oregano-olje, rå hvitløk, ingefær med honning og sitron i varmt eller kaldt vann, store mengder C-vitamin eller lignende først. Salvie og kamille skal visst hjelpe spesielt på streptokokker, det kan drikkes som te. Det finnes mye som dreper bakteriene som forårsaker halsbetennelse, men antibiotikaen dreper alle bakterier og skaper ubalanse i bakteriefloraen i hele kroppen. Personlig hadde jeg droppet antibiotikaen og kjørt på med probiotika f.ex. Udo's Choice og store mengder rød solhatt og hvitløk etc. til det var borte.

Nei, nei, nei. Ikke avbryt påbegynt kur, TS! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sjnaah skrev:

Har blitt satt på antibiotikakur for halsbetennelse og har gått på den i 2dager nå å kjenner allerede at det svir imens jeg tisser og klør å er ubehagelig der nede. Burde jeg starte på en canesten kur med én gang, eller må jeg vente til jeg er ferdig med antibiotikaen dvs 1 uke? vil jo helst bli kvitt ubehaget raskest mulig, frister ikke akkurat å gå med kløende og sviende underliv i 1 uke. 

Det viktigste er at du får orden på halsen. Begynner du på soppmiddel før du er ferdig med antibiotikaen, så risikerer du at du ikke får bort soppen rør antibiotikakuren er ferdig, med andre ord at du må ha to runder med soppmiddel. 

Husk til neste gang du trenger antibiotika at den typen du nå har fått gir deg sopp, og at du ber legen om å få en annen type antibiotika for  forsøke å unngå å få sopp. 

Anonymkode: e1902...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint starte på en soppkur i underlivet selv om du tar en antibiotikakur. Det kan hende du bør fortsette å smøre en stund etter kuren, men det kan være en fordel å komme tidlig i gang, før soppen har spredt seg. Så jeg er uenig med de over her som mener du bør vente. 

Anonymkode: b9621...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viktigste er at du får orden på halsen. Begynner du på soppmiddel før du er ferdig med antibiotikaen, så risikerer du at du ikke får bort soppen rør antibiotikakuren er ferdig, med andre ord at du må ha to runder med soppmiddel. 

Husk til neste gang du trenger antibiotika at den typen du nå har fått gir deg sopp, og at du ber legen om å få en annen type antibiotika for  forsøke å unngå å få sopp. 

Anonymkode: e1902...6e4

Alle antibiotika kan gi sopp, det er en bivirkning av antibiotika, fordi den også dreper de snille bakteriene. Legen må velge den kuren som er mest effektivt for å knekke bakterieinfeksjonen. Sopp kan behandles enkelt, så det er ikke noe stort problem.

Anonymkode: b9621...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...