Gå til innhold

Han ble far mot sin vilje


Sirah

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Tutte skrev:

De gangene en mann blir uønsket far så er dette faktisk som resultat av at han ikke har beskyttet seg selv, men blitt "lurt" av kvinnen som han selv påstår. Har også sagt tidligere at hvis mannen faktisk har gjort alt for å beskytte seg å ta ansvar selv, så er det noe annet.

Du som mann har ingen rett til å sitte der å sammenligne det å gå igjennom graviditet og fødsel uønsket og det å betale bidrag. Du vet ingenting om hvordan det er og hva det gjør med kroppen. Og når det er snakk om bidrag, så koster faktisk barn masse. Også for kvinnen.

Feil. To av hundre sameier fører til graviditet on mannen beskytter seg med kondom med riktig bruk. Hele femten av hundre, eller ca hvert sjette samlede fører til graviditet, selv når mannen bruker kondom- men da korrigert for brukerfeil i typisk bruk. Mannen kan altså redusere risikoen ved å bruke kondomen riktig, men aldri være sikker. Når uhellet er ute, er det kvinnen, og bare kvinnen, som bestemmer om han blir far og pådrar seg 18 år med bidrag.

Dessuten hvordan vil du mannen skal bevise at han brukte kondom? Om kvinnen sier han ikke brukte (hun får en egeninteresse av å påstå at han ikke brukte), hvem skal vi da tro? Eller mener du vi menn skal ta vare på den brukte kondomen i 9 måneder (kvinnen må jo ikke opplyse om farskapet før barnet er født), så vi kan belaste rettssystem og DNA laboratorium for å bevise kondombruk?

Det er en grunn til at kvinner har SELVBESTEMT abort. Blandt annet fordi det gir en urimelig belastning å kunne kreve beviser for at behovet for abort er tilstede. Slik som systemet med nemd var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Feil. To av hundre sameier fører til graviditet on mannen beskytter seg med kondom med riktig bruk. Hele femten av hundre, eller ca hvert sjette samlede fører til graviditet, selv når mannen bruker kondom- men da korrigert for brukerfeil i typisk bruk. Mannen kan altså redusere risikoen ved å bruke kondomen riktig, men aldri være sikker. Når uhellet er ute, er det kvinnen, og bare kvinnen, som bestemmer om han blir far og pådrar seg 18 år med bidrag.

Dessuten hvordan vil du mannen skal bevise at han brukte kondom? Om kvinnen sier han ikke brukte (hun får en egeninteresse av å påstå at han ikke brukte), hvem skal vi da tro? Eller mener du vi menn skal ta vare på den brukte kondomen i 9 måneder (kvinnen må jo ikke opplyse om farskapet før barnet er født), så vi kan belaste rettssystem og DNA laboratorium for å bevise kondombruk?

Det er en grunn til at kvinner har SELVBESTEMT abort. Blandt annet fordi det gir en urimelig belastning å kunne kreve beviser for at behovet for abort er tilstede. Slik som systemet med nemd var.

Igjen som skrevet tidligere, har mannen brukt kondom så har han vært med på å ta ansvar selv og da er saken annerledes. Men som du sier, hvordan dette skal bevises er en annen sak. Det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke han ubetinget ønsker JA, han påpeker faktisk den generelle svakheten med det. At det vil bidra til ansvarsløshet hos menn. Det handler hovedsakelig om at han bare betaler for et barn han ikke har samværsrett med. Men det kom ikke frem av artikkelen hvorfor han ikke får samværsrett. Bare at det har vært en rettsak i forbindelse med det. Han er dansk, hvor hun og barnet er fra tror jeg ikke stod. Aner ikke om det har noe å si. Han kommer og spesielt dårlig ut økonomisk fordi han må betale mer en prosentsatsen (16%) han hadde endt opp med om barnet var dansk, som han.

Anonymkode: 0047c...272

Men det er jo dumt at det ikke står noe om. Jeg tenker at det kan umulig være slik at hun bare kan nekte han samvær uten grunn? Men dersom det er en grunn til at han ikke har retten pga at han er uskikket som far av en grunn da bør han likevrl bidra slik han kan mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Men det er jo dumt at det ikke står noe om. Jeg tenker at det kan umulig være slik at hun bare kan nekte han samvær uten grunn? Men dersom det er en grunn til at han ikke har retten pga at han er uskikket som far av en grunn da bør han likevrl bidra slik han kan mener nå jeg.

Ja det kan du si. Artikkelen har flere historier en den ene. Men utvalget er hardt farget av å ville fremstille far som skadelidende part. For å få frem at far også har følelser regner jeg med. Hovedhistorien om danske Jon, er urettferdig fordi han tok mer ansvar enn det som kan forventes etter en ONS, og straffes for det. De andre historiene er mer tvilstilfeller. Typisk: noen mødre som påstod hun gikk på p-piller, vites ikke om det var sant eller usant. Beholdt barna. Ei dame som tok abort bak kjærestens rygg. Men det som går igjen er kanskje mer at far lider under at det ikke er opplysningsplikt for kvinner om de blir gravid/samvær med barn. Enn noen rettferdiggjøring av juridisk abort.

Anonymkode: 0047c...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du si. Artikkelen har flere historier en den ene. Men utvalget er hardt farget av å ville fremstille far som skadelidende part. For å få frem at far også har følelser regner jeg med. Hovedhistorien om danske Jon, er urettferdig fordi han tok mer ansvar enn det som kan forventes etter en ONS, og straffes for det. De andre historiene er mer tvilstilfeller. Typisk: noen mødre som påstod hun gikk på p-piller, vites ikke om det var sant eller usant. Beholdt barna. Ei dame som tok abort bak kjærestens rygg. Men det som går igjen er kanskje mer at far lider under at det ikke er opplysningsplikt for kvinner om de blir gravid/samvær med barn. Enn noen rettferdiggjøring av juridisk abort.

Anonymkode: 0047c...272

Men jeg tror de som tar abort bak mannens rygg er redde for å fortelle han at hun er gravid fordi hun er redd han skal bli sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men jeg tror de som tar abort bak mannens rygg er redde for å fortelle han at hun er gravid fordi hun er redd han skal bli sint?

Tja eller at hun har pult en annen.

Hva tror du er mest vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, waco skrev:

Tja eller at hun har pult en annen.

Hva tror du er mest vanlig?

Nei det er ikke så lett å svare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, waco skrev:

Tja eller at hun har pult en annen.

Hva tror du er mest vanlig?

Du har et fint kvinnesyn skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/5/2016 at 12.00, Dr. A. Kula skrev:

Feil. To av hundre sameier fører til graviditet on mannen beskytter seg med kondom med riktig bruk. Hele femten av hundre, eller ca hvert sjette samlede fører til graviditet, selv når mannen bruker kondom- men da korrigert for brukerfeil i typisk bruk. Mannen kan altså redusere risikoen ved å bruke kondomen riktig, men aldri være sikker. Når uhellet er ute, er det kvinnen, og bare kvinnen, som bestemmer om han blir far og pådrar seg 18 år med bidrag.

Her har du tolket statistikken helt feil.

Med regelmessig sex, så bli ca 2 av 100 kvinner gravide i løpet av et helt år med perfekt kondombruk, eller ca 1 av 15 kvinner korrigert for brukerfeil. Har man sex én gang med kondom, er det selvfølgelig mye mindre sannsynlig at det ender med graviditet, enn 15%.

Anonymkode: 19a8a...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...