Gå til innhold

Han ble far mot sin vilje


Sirah

Anbefalte innlegg

2 timer siden, melly666 skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at det er mange kvinner der ute som ikke tar ansvar for prevensjon, har du? I de tilfeller kvinnen ikke bruker prevensjon vil hun i de fleste tilfellene ønske seg barn, og da blir det jo feil å kreve at hun skal bruke prevensjon.

Jeg spekulerer ikke i bruken av prevensjon, så derfor betyr det ikke hvilket inntrykk jeg har. Og det er heller ikke interessant med ditt inntrykk. Har du statistikk på dette kan vi diskutere tallene, men spekulasjoner er meningsløst. Selv om kvinnen ønsker seg barn, har hun fortsatt også et ansvar for bruk av prevensjon, dersom mannen ikke ønsker, på lik linje som mannen har ansvar for også å bruke prevensjon om kvinnen ikke ønsker barn. Eller er det greit at kvinnen blir gravid når mannen ikke ønsker det?

Kvinnen blir automatisk stilt til ansvar ved manglende bruk av prevensjon. Hun må velge mellom å gå gravid i 9 måneder og det påfølgende ansvaret der, eller å gjennomføre et medisinsk inngrep med de smertene og farene for komplikasjoner det medfører (herunder en riskio for sterilitet). 

JA endrer ikke dette ansvaret, dette har hun også i dag.

Nei, mannen har ikke mulighet til å ta ansvar siden det er kvinnens kropp det går ut over. Men vi kan vel legge til grunn at de fleste menn som ønsker JA i utgangspunktet ønsker at kvinnen tar abort? Og at han i de tilfeller kvinnen tar abort slipper all form for ansvar? Hvis han både ønsker at kvinnen skal bære fram barnet og ønsker null form for kontakt og økonomisk ansvar så må man jo si at han er en ganske kjip person.

Det er også å ta ansvar å innse at man selv ikke er rustet til å ta ansvar for et barn. Dette valget har kvinnen, men mannen er avskåret i å ta dette ansvaret. JA gir mannen dette valget. Utover det er jeg enig i det du skriver i dette avsnittet.

Jeg synes nå at det å gjennomføre et medisinsk inngrep er å ta ansvar, på samme måte som at mannen tar ansvar hvis han steriliserer seg.

Man kan ikke forvente at en 16 år gammel person skal sterilisere seg for å unngå graviditet. For det første er det ikke 100% sikkert, og for det andre er dette først og fremst et preventiv for personer som er ferdig med barn og familieforøkelse. Dette gjelder begge kjønn. Her sammenligner du epler og pærer. Sterilisering kan gjøres av begge kjønn og må gjøres før sex. medisinsk abort er begrenset til kvinnen (uansett hvor mye mannen ville gjort det i hennes sted) og finner sted etter sex.

Nei, det er mange som legger vekt på endringen i premissene rundt prevensjon - nemlig at kvinnen tar all risiko. Mannen kan slippe å tenke på å bruke kondom, og bare skrive under på et papir hvis uhellet er ute - altså ingen ansvarliggjøring. Kvinnen på sin side må fortsatt enten bringe barnet til veden eller gjennomføre medisinske inngrep - altså full ansvarliggjøring. På toppen av hele får hun det fulle ansvaret for de økonomiske forholdene.

Jeg ser at det kan bli en viss forskyvning i premissene. Men det er ikke slik at alle menn er drittsekker og "bare" signerer et papir. For det første tror jeg ikke at det er så enkelt å skrive under på det papiret. Denne diskusjonen bærer preg av at kvinner tror menn er noen følelsesløse dyr som aldri tar noe ansvar. Jeg er overbevist om at bildet er mye mer nyansert enn som så. Mange av tilfellene hvor JA ville være aktuelt, er ikke akkurat eksempler på optimale oppvekst vilkår for barnet, så en liten økning i aborttall trenger ikke være feil for barnet. Dessuten må dette motregnes med den delen av de tidligere nevnt 25% hvor abort kanskje unngåes med JA. Noen vil desverre alltid misbruke systemer, og jeg liker det ikke, men ser at JA også har noen svakheter. Men fordi det er kvinnens kropp og hennes valg, må hun også stå opp for det, og kreve bruk av kondom fra mannen. Ellers kan hun jo bare la være å ha sex (slik som dere påpeker mannen skal om han ikke vil bli far). Og gjør hun det vil antallet potensielle JA reduseres betraktelig.
Kvinnen kan forøvrig også velge vekk de økonomiske forpliktelsene, noe mannen ikke kan i dag.

Og hvis staten skal sørge for at kvinnen og barnet får en anstendig oppvekst blir det jo slik at staten, i mange tilfeller, tar over regningen og ansvaret fra far. Så dette påvirker alle sammen, selv om det kanskje ikke blir i alle tilfeller.

Statens kostnad kan ikke bare sees isolert opp mot JA, slik du beskriver. Kvinnen kunne hatt behov for statens hjelp uavhengig av barnet, og noen besparelser kan det også tenkes at staten får. Vet du feks at 2/3 av ca 5-600 årlige selvmord utføres av menn? Noen kostnader må samfunnet ta, for at vi alle skal ha et aksetabelt liv. Eksempelvis tar staten kostnaden for at kvinnen skal få utført selvbestemt abort. Skulle det kanskje vært behovsprøvd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg refererte til ansvaret for prevensjon, ikke foreldreansvaret, beklager at jeg var litt uklar. I denne debatten er det gjennomgående hevdet at graviditeten er mannens feil fordi han ikke beskytter seg. Ingen stiller kvinnen til ansvar for manglende bruk av prevensjon.
Ofte ønsker mannen å bidra mer i oppdragelsen, men blir aktivt hindret. Så ikke bare må han ønske å bidra, han må også få lov.

Når en kvinne tar abort er mannen satt til sides. Selv om mannen ønsker å ta ansvar, tas dette fra han når kvinnen tar abort. Du kan ikke si at mannen ikke tar ansvar når han ikke har påvirkning på utfallet.

Kvinnen tvinges ikke til å ta ansvar for barnet. Hun har et valg før det! Hun kan også velge å adoptere bort om ansvaret er så tyngende.

Jeg mener at staten ikke skal erstatte mannens bidrag ved JA (som ved sæddonasjon). Kvinnen skal selv være ansvarlig for det valget hun tar. Det endrer selvsagt premissene for kvinnens valg om abort eller ei, men vil også resultere i at valget om å oppdra et barn alene er veloverveid, til gode for barnet. Vi må heller ikke glemme at muligheten til JA også endrer premissene for beskyttelse ved sex. Dette synes som om mange ser helt bortifra i denne diskusjonen.
Men selv om jeg mener at kvinnen ikke skal få bidrag, så skal det selvsagt finnes et sikkerhetsnett som sørger for at barnet og kvinnen får et anstendig liv. Men det skal altså ikke være koblet til barnebidrag, men som en generell vurdering av at noen ikke får et uanstendig liv. For vi skal ikke sette oss i den situasjonen at det bare er de med en viss inntekt og sosiale forhold som skal få lov å få barn.

Skal ungen adopteres bort må hun ha farens samtykke...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 23.04, AnonymBruker skrev:

Nope. Jolene har forslått en ordning helt lik den kvinner i dag har for selvbestemt abort, der de har rett på en utvidet (18uker) aborttid dersom det skulle være ekstraordinære omstendighete, slik som at kvinnen holder graviditeten hemmelig og ikke informerer innenfor 12-ukers fristen.

Anonymkode: e99aa...f83

Okey, så faren har ingenting han skulle ha sagt hvis Jolene ønsker å beholde barnet?

Anonymkode: 0143b...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okey, så faren har ingenting han skulle ha sagt hvis Jolene ønsker å beholde barnet?

Anonymkode: 0143b...907

Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.

Jeg kommer aldri i fitta når jeg knuller kvinner, jeg spruter på kroppen, puppene eller i trynet deres, alt etter hvor de vil ha satsen. Men i tillegg bruker jeg kondom som en ekstra sikkerhet for å forhindre at noen svømmere skal snike seg inn.

Et par-tre ganger har vi glemt kondomen på ONS pga i overkant stort alkoholinntak, og dertil svekkende dømmekraft, men alle disse gangene har jeg sneket inn en knust angrepille i kaffen/juicen hennes morgenen etter for å være på den sikre siden. Har alltid angrepiller med meg når jeg er på byen.

 

Anonymkode: f4e67...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at det er mange kvinner der ute som ikke tar ansvar for prevensjon, har du? I de tilfeller kvinnen ikke bruker prevensjon vil hun i de fleste tilfellene ønske seg barn, og da blir det jo feil å kreve at hun skal bruke prevensjon.

1. Jeg spekulerer ikke i bruken av prevensjon, så derfor betyr det ikke hvilket inntrykk jeg har. Og det er heller ikke interessant med ditt inntrykk. Har du statistikk på dette kan vi diskutere tallene, men spekulasjoner er meningsløst. Selv om kvinnen ønsker seg barn, har hun fortsatt også et ansvar for bruk av prevensjon, dersom mannen ikke ønsker, på lik linje som mannen har ansvar for også å bruke prevensjon om kvinnen ikke ønsker barn. Eller er det greit at kvinnen blir gravid når mannen ikke ønsker det?

Kvinnen blir automatisk stilt til ansvar ved manglende bruk av prevensjon. Hun må velge mellom å gå gravid i 9 måneder og det påfølgende ansvaret der, eller å gjennomføre et medisinsk inngrep med de smertene og farene for komplikasjoner det medfører (herunder en riskio for sterilitet). 

2. JA endrer ikke dette ansvaret, dette har hun også i dag.

Nei, mannen har ikke mulighet til å ta ansvar siden det er kvinnens kropp det går ut over. Men vi kan vel legge til grunn at de fleste menn som ønsker JA i utgangspunktet ønsker at kvinnen tar abort? Og at han i de tilfeller kvinnen tar abort slipper all form for ansvar? Hvis han både ønsker at kvinnen skal bære fram barnet og ønsker null form for kontakt og økonomisk ansvar så må man jo si at han er en ganske kjip person.

3. Det er også å ta ansvar å innse at man selv ikke er rustet til å ta ansvar for et barn. Dette valget har kvinnen, men mannen er avskåret i å ta dette ansvaret. JA gir mannen dette valget. Utover det er jeg enig i det du skriver i dette avsnittet.

Jeg synes nå at det å gjennomføre et medisinsk inngrep er å ta ansvar, på samme måte som at mannen tar ansvar hvis han steriliserer seg.

4. Man kan ikke forvente at en 16 år gammel person skal sterilisere seg for å unngå graviditet. For det første er det ikke 100% sikkert, og for det andre er dette først og fremst et preventiv for personer som er ferdig med barn og familieforøkelse. Dette gjelder begge kjønn. Her sammenligner du epler og pærer. Sterilisering kan gjøres av begge kjønn og må gjøres før sex. medisinsk abort er begrenset til kvinnen (uansett hvor mye mannen ville gjort det i hennes sted) og finner sted etter sex.

Nei, det er mange som legger vekt på endringen i premissene rundt prevensjon - nemlig at kvinnen tar all risiko. Mannen kan slippe å tenke på å bruke kondom, og bare skrive under på et papir hvis uhellet er ute - altså ingen ansvarliggjøring. Kvinnen på sin side må fortsatt enten bringe barnet til veden eller gjennomføre medisinske inngrep - altså full ansvarliggjøring. På toppen av hele får hun det fulle ansvaret for de økonomiske forholdene.

5. Jeg ser at det kan bli en viss forskyvning i premissene. Men det er ikke slik at alle menn er drittsekker og "bare" signerer et papir. For det første tror jeg ikke at det er så enkelt å skrive under på det papiret. Denne diskusjonen bærer preg av at kvinner tror menn er noen følelsesløse dyr som aldri tar noe ansvar. Jeg er overbevist om at bildet er mye mer nyansert enn som så. Mange av tilfellene hvor JA ville være aktuelt, er ikke akkurat eksempler på optimale oppvekst vilkår for barnet, så en liten økning i aborttall trenger ikke være feil for barnet. Dessuten må dette motregnes med den delen av de tidligere nevnt 25% hvor abort kanskje unngåes med JA. Noen vil desverre alltid misbruke systemer, og jeg liker det ikke, men ser at JA også har noen svakheter. Men fordi det er kvinnens kropp og hennes valg, må hun også stå opp for det, og kreve bruk av kondom fra mannen. Ellers kan hun jo bare la være å ha sex (slik som dere påpeker mannen skal om han ikke vil bli far). Og gjør hun det vil antallet potensielle JA reduseres betraktelig.
Kvinnen kan forøvrig også velge vekk de økonomiske forpliktelsene, noe mannen ikke kan i dag.

Og hvis staten skal sørge for at kvinnen og barnet får en anstendig oppvekst blir det jo slik at staten, i mange tilfeller, tar over regningen og ansvaret fra far. Så dette påvirker alle sammen, selv om det kanskje ikke blir i alle tilfeller.

6. Statens kostnad kan ikke bare sees isolert opp mot JA, slik du beskriver. Kvinnen kunne hatt behov for statens hjelp uavhengig av barnet, og noen besparelser kan det også tenkes at staten får. Vet du feks at 2/3 av ca 5-600 årlige selvmord utføres av menn? Noen kostnader må samfunnet ta, for at vi alle skal ha et aksetabelt liv. Eksempelvis tar staten kostnaden for at kvinnen skal få utført selvbestemt abort. Skulle det kanskje vært behovsprøvd?

 

Jeg har nummerert dine svar, slik at det skal være lettere å følge.

1. Nå er det vitterlig du som påstår at kvinner i dag er "fritatt for ansvar". Jeg har ikke inntrykk av at dagens kvinner opplever at de ikke har ansvaret for å beskytte seg, så da er det vel heller du som må bevise at det er tilfellet.

Jeg tenker at den som ikke vil ha barn står får egen prevensjon. Den andre bør så klart være ærlig om sine intensjoner - det er ikke riktig å med vilje slutte på p-piller eller stikke hull på kondomen - men det er først og fremst opp til den som ikke ønsker barn å sørge for at det ikke blir laget barn.

2. Men du er enig i at det eksisterer et ansvar?

3. Mannen kan jo velge å være helgepappa/sirkuspappa/etc. - dette alternativet har stort sett ikke kvinner hvis de først ønsker at barnet skal leve. Hvis mannen føler han ikke er rustet for å oppdra et barn kan han velge å aldri se barnet, eller å se det når barnet blir 18 eller hvilken som helst mellomting av dette. Det er ingen som legger et oppdrageransvar på faren. Han må likevel hjelpe til økonomisk - hvis han har mulighet. Hvis far har for dårlig økonomi for å bidra vil han heller ikke behøve å bidra.

4. Det var heller ikke poenget. Poenget var at det er å ta ansvar. Noe du skriver at kvinner ikke gjør.

5. Kvinnen kan ikke velge vekk de økonomiske forpliktelsene etter barnet er født, altså akkurat de samme reglene som for menn. Nå var det også du som skrev at det er urettferdig at menn skal ha alt ansvar for prevensjonbruk - men når det er kvinner som får alt ansvar er det altså riktig? Ser ikke helt logikken i det.

6. Har du noe statistikk som sier at mennene tar selvmord fordi de har et økonomisk ansvar for et uønsket barn? Hvis ikke er vel ikke det særlig relevant? Jeg mener nå heller at foreldrene skal ta ansvaret for å forsørge barnet sitt, også fordi dette gjør at begge kjønn må tenke seg nærmere om før de velger å ha sex uten beskyttelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klopp
5 timer siden, Tutte skrev:

Ja og som regel er det kvinnen som bruker og ikke mannen.

Har opplevd nok av de som ikke vil bruke. Klager på de ikke tåler det og det. Ett eller annet av alle prevensjoner kvinner kan ta/bruke så må de tåle noe av det. Heldigvis har jeg brukt kondom under ons. Men eksen min stolte jeg på når vi var sammen. 

2 timer siden, Maleficenta skrev:

For barnet er det ett fett når han stikker. Det er sårt likevel å lure på hvor far er og får vite at han ikke vil ha deg. For ikke å såre barnet må da mor lyve og si at han enten er død eller det kommer fra sædbanken. Og nå kom jeg plutselig på en annen ulempe. Hva om faren får nye barn. En av de møter og forelsker seg i en de ikke vet er sitt søsken. Og vips. Incest...

Dette er noe de som går gravid må tenke på før de velger å føde et barn, spesielt når de ligger med hvem som helst bare for å få et barn eller hvis mannen har sagt han ikke vil bli far nå. Det er kanskje ikke moro å ta abort, men er det mer moro å la barnet få det tungt i fremtiden? Heller la andre lide enn deg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klopp skrev:

Har opplevd nok av de som ikke vil bruke. Klager på de ikke tåler det og det. Ett eller annet av alle prevensjoner kvinner kan ta/bruke så må de tåle noe av det. Heldigvis har jeg brukt kondom under ons. Men eksen min stolte jeg på når vi var sammen. 

Dette er noe de som går gravid må tenke på før de velger å føde et barn, spesielt når de ligger med hvem som helst bare for å få et barn eller hvis mannen har sagt han ikke vil bli far nå. Det er kanskje ikke moro å ta abort, men er det mer moro å la barnet få det tungt i fremtiden? Heller la andre lide enn deg selv? 

Jajaja så klart men abort er ikke akkurat det letteste. Og noen oppdager ikke at de er gravide flr det er for sent å ta abort. Det skjer ikke ofte men det skjer. Menn og bør tenke seg om hvem de ligger med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet.

Jeg kommer aldri i fitta når jeg knuller kvinner, jeg spruter på kroppen, puppene eller i trynet deres, alt etter hvor de vil ha satsen. Men i tillegg bruker jeg kondom som en ekstra sikkerhet for å forhindre at noen svømmere skal snike seg inn.

Et par-tre ganger har vi glemt kondomen på ONS pga i overkant stort alkoholinntak, og dertil svekkende dømmekraft, men alle disse gangene har jeg sneket inn en knust angrepille i kaffen/juicen hennes morgenen etter for å være på den sikre siden. Har alltid angrepiller med meg når jeg er på byen.

 

Anonymkode: f4e67...543

Driver du og sniker i kvinnen kraftige hormonpiller som kan medføre blødninger og andre bivirkninger uten at hun vet det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tutte skrev:

Driver du og sniker i kvinnen kraftige hormonpiller som kan medføre blødninger og andre bivirkninger uten at hun vet det?

Han må jo trolle. Hvis ikke er han psykopat eller noe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klopp skrev:

Har opplevd nok av de som ikke vil bruke. Klager på de ikke tåler det og det. Ett eller annet av alle prevensjoner kvinner kan ta/bruke så må de tåle noe av det. Heldigvis har jeg brukt kondom under ons. Men eksen min stolte jeg på når vi var sammen. 

Dette er noe de som går gravid må tenke på før de velger å føde et barn, spesielt når de ligger med hvem som helst bare for å få et barn eller hvis mannen har sagt han ikke vil bli far nå. Det er kanskje ikke moro å ta abort, men er det mer moro å la barnet få det tungt i fremtiden? Heller la andre lide enn deg selv? 

Legger til at valget abort også er en konsekvens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okey, så faren har ingenting han skulle ha sagt hvis Jolene ønsker å beholde barnet?

Anonymkode: 0143b...907

Selvsagt ikke. Dersom moren ønsker barnet har ikke faren noe med dette å gjøre. akkurat som i dag, men i motsetning til i dag så kan faren ta juridisk abort og blir ikke tvunget til å betale fordi moren ønsker et barn, men driter i farens ønske.

Anonymkode: e99aa...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Dersom moren ønsker barnet har ikke faren noe med dette å gjøre. akkurat som i dag, men i motsetning til i dag så kan faren ta juridisk abort og blir ikke tvunget til å betale fordi moren ønsker et barn, men driter i farens ønske.

Anonymkode: e99aa...f83

Ok jeg spør. Dersom moren velger ikke abort og angrer etterpå. Har hun også da rett til juridisk abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Han må jo trolle. Hvis ikke er han psykopat eller noe

Ja det håper jeg han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
1 time siden, Maleficenta skrev:

Jajaja så klart men abort er ikke akkurat det letteste. Og noen oppdager ikke at de er gravide flr det er for sent å ta abort. Det skjer ikke ofte men det skjer. Menn og bør tenke seg om hvem de ligger med

Abort er tung, men det er ikke vondere enn alt annet vondt i livet. Det er like vondt å bli presset til noe man ikke vil eller er klar for. Det ødelegger også livet. Av og til er det beste å ta abort. Så ikke barnet skal få et tungt liv. Det viktigste er at barna får to foreldre som elsker det. Ikke alle klarer seg fint i oppveksten med bare en forelder. 

Ja klart det at menn også må tenke seg om. Finnes mange creepy damer også. Problemet er at menn blir lettere forført av kvinner. 

Som jeg har sagt før. Kvinner har all makt når det gjelder sex og det å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Klopp skrev:

Abort er tung, men det er ikke vondere enn alt annet vondt i livet. Det er like vondt å bli presset til noe man ikke vil eller er klar for. Det ødelegger også livet. Av og til er det beste å ta abort. Så ikke barnet skal få et tungt liv. Det viktigste er at barna får to foreldre som elsker det. Ikke alle klarer seg fint i oppveksten med bare en forelder. 

Ja klart det at menn også må tenke seg om. Finnes mange creepy damer også. Problemet er at menn blir lettere forført av kvinner. 

Som jeg har sagt før. Kvinner har all makt når det gjelder sex og det å få barn.

Kvinnen har ikke all makt når det gjelder sex, men kvinnen har dessverre all makt når det gjelder graviditet, og slik kommer det alltid til å være, likestilling her kommer aldri til å bli mulig. Vær heller takknemlig for det flotte kvinner er skapt til å bære fram for menn når dere først ønsker det. Graviditet og fødsel er faktisk ikke helt uten komplikasjoner heller. Og fortsatt i Norge i dag, så skjer det en sjelden gang også at kvinner dør under fødsel. Kvinnen er villig til å risikere de komplikasjoner som kan skje. Så hvis man tenker slik, unn heller kvinnen den makten og de godene hun har når det gjelder dette, og det minste menn kan gjøre hvis de ikke ønsker barn er å passe ekstra godt på selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Klopp skrev:

Abort er tung, men det er ikke vondere enn alt annet vondt i livet. Det er like vondt å bli presset til noe man ikke vil eller er klar for. Det ødelegger også livet. Av og til er det beste å ta abort. Så ikke barnet skal få et tungt liv. Det viktigste er at barna får to foreldre som elsker det. Ikke alle klarer seg fint i oppveksten med bare en forelder. 

Ja klart det at menn også må tenke seg om. Finnes mange creepy damer også. Problemet er at menn blir lettere forført av kvinner. 

Som jeg har sagt før. Kvinner har all makt når det gjelder sex og det å få barn.

Men dersom du er mann kan du atgumentere for abort til du blir blå i trynet. Likevel kan ikke du ta det valget for en annen.

Det at du skylder på at menn er svake og lettere lar seg forføre er bare en lame ansvarsfraskrivelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tutte skrev:

Driver du og sniker i kvinnen kraftige hormonpiller som kan medføre blødninger og andre bivirkninger uten at hun vet det?

 

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Han må jo trolle. Hvis ikke er han psykopat eller noe

 

2 timer siden, Tutte skrev:

Ja det håper jeg han gjør.

Ja det var en spøk. Mulig en dårlig en. Prøvde å få frem hvor latterlig denne diskusjonen er. Jeg skjønner at det kan være vondt for en mann å bli far mot sin vilje, men det er hans ansvar å bruke kondom. Og det er nå en gang slik at det er kvinnen som bærer frem barnet og da bestemmer hun. Urettferdig kanskje. Men slik er det, og barnets beste måten faktisk komme først.

Anonymkode: f4e67...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Ja det var en spøk. Mulig en dårlig en. Prøvde å få frem hvor latterlig denne diskusjonen er. Jeg skjønner at det kan være vondt for en mann å bli far mot sin vilje, men det er hans ansvar å bruke kondom. Og det er nå en gang slik at det er kvinnen som bærer frem barnet og da bestemmer hun. Urettferdig kanskje. Men slik er det, og barnets beste måten faktisk komme først.

Anonymkode: f4e67...543

Hehe. Det var godt å høre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei. 

Okey. Nei, jeg vet ikke. :vetikke: Antar at de som har flere barn vet best i slik saker. 

Anonymkode: 0143b...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...