Gå til innhold

Han ble far mot sin vilje


Sirah

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn får ihvertfall leve et liv om en mann får ta juridisk abort. Noe som ikke er tilfelle når en kvinne tar abort.

Det at noen kvinner faktisk er i mot dette viser hvor hykleriske de er. 

Anonymkode: 265e1...87c

Nei, det vil føre til flere aborter. 

Anonymkode: 8fc62...75a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Bare gi ungen til den som tjener mest, så forsvinner hele problemet. Barnebidrag er jo et system som er laget for å gi den fattigste barnet. Hvis man tjener greit trenger man ikke ekstra penger for et barn.

Hvis kvinner ikke har råd til å få barn, har de, i motsetning til menn, mulighet til å bruke effektive prevensjonsmiddel, eller å ta abort. 

Men har da vitterlig mulighet til å bruke effektive prevensjonsmiddel de også, det heter kondom og er meget effektivt hvis man bruker det riktig.

Anonymkode: 48ddf...a82

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har da vitterlig mulighet til å bruke effektive prevensjonsmiddel de også, det heter kondom og er meget effektivt hvis man bruker det riktig.

Anonymkode: 48ddf...a82

Og en bil krasjer aldri hvis man kjører riktig. Likevel skades 11 000 i trafikken hvert år. Perfekt bruk er en utopi man aldri kan oppnå, typisk bruk er tallene man må forholde seg til. Typisk bruk av kondomer gjør dem ubrukelige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, melly666 skrev:

Nå får jeg ikke lest artikkelen men nei, jeg synes absolutt ikke det er en god løsning.

Å gi retten til juridisk abort vil være å gå tilbake til tidlig 1900-tallet hvor kvinner havnet i "ulykka" og menn reiste til sjøs. Barnebidrag er et viktig steg i likestillingen - begge partene må ta ansvar for livet de skapte.

Og hvis mannen ikke skal ta regningen - hvem blir det da? Staten. Og med tanke på hvor mange bidragsytere det er der ute, kommer regningen til å bli massiv. Jeg vil mye heller at de som lager barnet har hovedansvaret for å forsørge barnet, og så får heller staten bidra der det trengs, enn at staten skal ta over hele regningen.

Og så er det så klart de som mener at kvinnen skal ta hele regningen. Dette går utover barnet, og det har lenge vært sett at dette ikke er en ønskelig måte for samfunnet å behandle slike tilfeller. Samtidig skal det ikke være slik at de som er sterkt i mot abort skal finregne på krona for å finne ut som de har råd til unngå pyskiske problemer eller ikke. Kvinner skal ikke tvinges til abort, verken direkte eller indirekte.

Jeg har forståelse for at det oppleves som tungt, og i noen tilfeller også et traume, for far å bli "påtvunget" et barn. Det er likevel, per dags dato, den beste løsningen vi har. De har i det minste anledningen til å selv avgjøre om de vil ha barnet i livet sitt.

Nå endret jeg mening etter å ha lest dette. 

De som lagde ungen må jo selvfølgelig ta ansvar for det. At skattebetalerne skal betale for idiotiske menn som ikke klarer å bruke kondom er jo helt på trynet. Om kvinnen blir helt alene med barnet, vil det jo selvsagt gå ut over barnet. 

Menn bør læres opp til å være ekstremt kritiske til hvor de putter sæden sin, spesielt med å putte den inn på en annens eiendom/kropp.

Anonymkode: 8fc62...75a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Og en bil krasjer aldri hvis man kjører riktig. Likevel skades 11 000 i trafikken hvert år. Perfekt bruk er en utopi man aldri kan oppnå, typisk bruk er tallene man må forholde seg til. Typisk bruk av kondomer gjør dem ubrukelige.

Da kan du i det minste sørge for at du kjører en pålitelig bil, og ikke en rusten skranglekasse.

Anonymkode: 8fc62...75a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, melly666 skrev:

Nå får jeg ikke lest artikkelen men nei, jeg synes absolutt ikke det er en god løsning.

Å gi retten til juridisk abort vil være å gå tilbake til tidlig 1900-tallet hvor kvinner havnet i "ulykka" og menn reiste til sjøs. Barnebidrag er et viktig steg i likestillingen - begge partene må ta ansvar for livet de skapte.

Og hvis mannen ikke skal ta regningen - hvem blir det da? Staten. Og med tanke på hvor mange bidragsytere det er der ute, kommer regningen til å bli massiv. Jeg vil mye heller at de som lager barnet har hovedansvaret for å forsørge barnet, og så får heller staten bidra der det trengs, enn at staten skal ta over hele regningen.

Og så er det så klart de som mener at kvinnen skal ta hele regningen. Dette går utover barnet, og det har lenge vært sett at dette ikke er en ønskelig måte for samfunnet å behandle slike tilfeller. Samtidig skal det ikke være slik at de som er sterkt i mot abort skal finregne på krona for å finne ut som de har råd til unngå pyskiske problemer eller ikke. Kvinner skal ikke tvinges til abort, verken direkte eller indirekte.

Jeg har forståelse for at det oppleves som tungt, og i noen tilfeller også et traume, for far å bli "påtvunget" et barn. Det er likevel, per dags dato, den beste løsningen vi har. De har i det minste anledningen til å selv avgjøre om de vil ha barnet i livet sitt.

Veldig godt innlegg. Eneste tvilstilfellet jeg har er situasjoner der det kan bevises at kvinnen med vitende og vilje har lurt mannen. Det tror jeg skjer svært sjeldent. Men si at noe sånt kunne bevises så ville jeg vært for juridisk abort. Men jeg mener og det burde på en eller annen være straffbart å presse gjennom en abort. I dag er det ikke det, så lenge presset er psykisk. Det syns jeg og er kritikkverdig.

Anonymkode: 0047c...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig godt innlegg. Eneste tvilstilfellet jeg har er situasjoner der det kan bevises at kvinnen med vitende og vilje har lurt mannen. Det tror jeg skjer svært sjeldent. Men si at noe sånt kunne bevises så ville jeg vært for juridisk abort. Men jeg mener og det burde på en eller annen være straffbart å presse gjennom en abort. I dag er det ikke det, så lenge presset er psykisk. Det syns jeg og er kritikkverdig.

Anonymkode: 0047c...272

Presset ville jo forsvunnet med juridisk abort. Nå i dag har jo mannen over en million kroner å tape på at hun får ungen. Hvis det problemet var borte ville alle incentiver for å bry seg være borte. 

Min største frykt er å måtte betale en million kroner for at mitt egent barn skal få en dårligere oppvekst enn det jeg kan tilby. Det må være helt forferdelig å oppleve, ikke får barnet det bra, ikke får jeg det bra og den opplevelsen skal jeg betale en million kroner for? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars menn som blir tvunget til å bli far, enkelte kvinner er ondskapsfulle og egoistiske.

Anonymkode: 4590c...6f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Presset ville jo forsvunnet med juridisk abort. Nå i dag har jo mannen over en million kroner å tape på at hun får ungen. Hvis det problemet var borte ville alle incentiver for å bry seg være borte. 

Min største frykt er å måtte betale en million kroner for at mitt egent barn skal få en dårligere oppvekst enn det jeg kan tilby. Det må være helt forferdelig å oppleve, ikke får barnet det bra, ikke får jeg det bra og den opplevelsen skal jeg betale en million kroner for? 

Nei, det blir for enkelt. Hvis en har to parter som er uenige om et barn skal fødes eller ikke. Handler det som regel om mer en penger. 

Anonymkode: 0047c...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars menn som blir tvunget til å bli far, enkelte kvinner er ondskapsfulle og egoistiske.

Anonymkode: 4590c...6f6

Hvis de blir tvunget til samleie så er jeg enig med deg. Hvis de ikke blir tvunget til samleie så er det ikke noe stakkar.

Anonymkode: 12aa2...ace

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de blir tvunget til samleie så er jeg enig med deg. Hvis de ikke blir tvunget til samleie så er det ikke noe stakkar.

Anonymkode: 12aa2...ace

Jo, det er stakkar uansett!

Anonymkode: 4590c...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er stakkar uansett!

Anonymkode: 4590c...6f6

Nei, hvis han frivillig går til sengs med en kvinne og ikke bruker kondom så vet han hva det kan resultere i.

Anonymkode: 12aa2...ace

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis han frivillig går til sengs med en kvinne og ikke bruker kondom så vet han hva det kan resultere i.

Anonymkode: 12aa2...ace

Det gjør kvinner og! derfor burde kvinner bli tvunget til abort hvis de begge ikke vil ha barnet

Anonymkode: 4590c...6f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis han frivillig går til sengs med en kvinne og ikke bruker kondom så vet han hva det kan resultere i.

Anonymkode: 12aa2...ace

Så da er du i mot abort for kvinner også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør kvinner og! derfor burde kvinner bli tvunget til abort hvis de begge ikke vil ha barnet

Anonymkode: 4590c...6f6

Kvinner burde tvinges til abort???

Anonymkode: 12aa2...ace

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner burde tvinges til abort???

Anonymkode: 12aa2...ace

Ja, hvorfor ikke? ikke noe verre enn at menn tvinges til å bli far

Anonymkode: 4590c...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor ikke? ikke noe verre enn at menn tvinges til å bli far

Anonymkode: 4590c...6f6

Hvordan hadde du tenkt deg at det skulle foregå. Skulle de bli dopet ned og bundet fast til operasjonsbordet?

Anonymkode: 12aa2...ace

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør kvinner og! derfor burde kvinner bli tvunget til abort hvis de begge ikke vil ha barnet

Anonymkode: 4590c...6f6

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor ikke? ikke noe verre enn at menn tvinges til å bli far

Anonymkode: 4590c...6f6

Dessverre er det mange menn som tenker som deg. Og det er faen meg skremmende.

 

 

Anonymkode: 0047c...272

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Og en bil krasjer aldri hvis man kjører riktig. Likevel skades 11 000 i trafikken hvert år. Perfekt bruk er en utopi man aldri kan oppnå, typisk bruk er tallene man må forholde seg til. Typisk bruk av kondomer gjør dem ubrukelige.

Og ppiller/minipiller er like ubrukelige om man bruker dem feil. All prevensjon må brukes riktig for å ha full effekt, hvis man ikke klarer det får man heller la være å ha sex til man er klar til å ta eventuelle konsekvenser av det.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor ikke? ikke noe verre enn at menn tvinges til å bli far

Anonymkode: 4590c...6f6

Du har jo tydeligvis ikke den fjerneste anelse om hvor traumatisk en abort kan være.

Anonymkode: 48ddf...a82

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde du tenkt deg at det skulle foregå. Skulle de bli dopet ned og bundet fast til operasjonsbordet?

Anonymkode: 12aa2...ace

Hadde ikke hatt noe problem med det. Det er jo for det beste.

Anonymkode: 4590c...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...