Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg kler blondt eller brunt best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten, ungdom om tidlig voksen var jeg blond. Så etter første graviditet ble jeg gradvis mørkere og mørkere, og i dag er min naturlige farge en mellombrun en. Jeg er gått fra blond til brunette.

Nå er det slik at jeg var hos frisøren for noen uker siden og skulle klippe. Når jeg satt der, vurderte jeg ta farge i håret, en litt mørkere brunfarge. Mens jeg sitter der og snakker med frisøren om dette, kommer selveste direktørene for hele kjeden inn døren. Jeg kjente henne igjen, har sett henne på tv og i blader og hun kommer rett bort til meg og lurer på hvorfor jeg var der i dag. Hun var kjempehyggelig og bare nysgjerrig på mitt behov. Jeg sa jeg bare stusset tuppene, men at jeg nå vurderte gå for en mørkere farge. Da utbryter hun "...men jeg ser for meg deg som blond!! Har du ikke tenkt på det, hvor fin du ville blitt med en askeblond farge??".

 

Hæh? og siden det har jeg tenkt på dette. Når "selveste" sjefen kommer og sier slikt, bør hun ikke da ha en viss peil og evne til å se hva folk kler? hvordan kan jeg selv vite hva jeg kler da? jeg kan ikke slikt...men vurderer å gå for blond nå.

Er det forresten slik at man ser yngre ut med lyst hår? Mens mørkt fremhever øynene? hm ja takk begge deler ;)

Anonymkode: acebf...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er ikke tenk for mye på hva du egentlig kler, men hva du selv synes er finest på deg selv og hva du føler deg vel med.

Anonymkode: ffeeb...995

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre veldig forskjellige ting, noen sier jeg kler best blondt, andre mørkt. Noen sier jeg kler begge deler.   Jeg har litt særegne ansiktstrekk og jeg synes at mørkt hår fremhever disse og får meg til å se mer eksotisk ut.   Er blond nå og føler jeg ser mer "vanlig" ut med det..  Vurderer å gå for en mellomting og farge det lys gyldenbrunt. Tror absolutt mange kler både mørkt og lyst hår så lenge faren er i riktig tone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å prøve å farge å spørre venner hva de syns du kler best evn kjøpe en billig parykk på ebay å prøve for å se uten å farge :) frisører ser ofte sånt lettere så her ville jeg stolt på frisøren å pprøvd å farge 

Anonymkode: 377e6...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva føler DU deg best med? Får også høre forskjellig fra andre, noen mener jeg kler mørkt og andre blondt. Jeg føler meg mer vel med ganske så lyst hår og går for det, fordi jeg føler meg vel med det.  Du må tenke på hva du liker best og ikke hva andre mener, for de mener vel ikke det samme? Angående hva som får en til å se yngre ut, så tror jeg det kommer an på så mye mer en  hårfarge. Hudtype/nyanser, utstråling, altså helhet.  Noen ser yngre ut med rødt, noen med brunt/mørkt og andre ser yngst ut med lyst går. Så der er det vel ingen fasit. Foretrekker du brunt, så gå for det, eller du kan prøve deg med lyst å se hvordan du føler deg med det. I verste fall så kan du farge det mørkt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...