Gå til innhold

Brudeparet sier at de ikke vil ha noen taler eller sanger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det greit at foreldre og/eller søsken holder tale eller lager sang alikevel? 

Anonymkode: 3b738...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Elysian skrev:

Nei, da syns jeg de skal respektere brudeparets ønsker og la være...

Enig-

Anonymkode: b378b...f1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg nok respektert. Det går jo an å prøve å samle sammen bilder og lage et hyggelig album eller skrive et personlig brev som de kan lese når de er alene istedet :)

Anonymkode: 8535f...cb3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sanger er en uting og bare kleint enten det er ønsket eller uønsket. Derfor gjør dere lurt i å respektere ønsket.

Anonymkode: 5de23...a1a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, nei! 

Hvis dere har superduperlyst og bare måå gjøre det, så kan dere jo spørre om dere kan få lov likevel. Men jeg ville heller da skrevet talen og rammet det inn, og gitt det til dem. De sier spesifikt noe de ikke ønsker å ha, ikke gi det til dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er kanskje en grunn til at de ikke ønsker det. Jeg hadde ikke ønsket sanger i mitt bryllup. Rett og slett fordi jeg synes det er en idiotisk tradisjon. Om noen da hadde laget en sang og begynt å synge den så tror jeg ikke at jeg hadde likt det.

Så respekter ønsket deres og gjør heller noe annet.

Anonymkode: 089a5...b4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,det er kanskje en grunn til at de ikke ønsker det. Jeg hadde ikke ønsket sanger i mitt bryllup. Rett og slett fordi jeg synes det er en idiotisk tradisjon. Om noen da hadde laget en sang og begynt å synge den så tror jeg ikke at jeg hadde likt det.

Så respekter ønsket deres og gjør heller noe annet.

Anonymkode: 089a5...b4c

Enig. Dersom jeg hadde satt et sånt forbud i mitt bryllup (eller lignende) og noen alikevel hadde gjort det så tror jeg at jeg hadde blitt ganske så skuffa og forbanna. Man setter gjerne en sånn regel av en grunn. Og om en person "får lov" til å holde en tale/sang skal man da si nei til de 10 andre som reiser seg opp for å gjøre det samme på sparket etterpå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvsagt er det ikke greit. Hvorfor i alle dager skulle foreldre og søsken tro de var unntatt fra regelen? Ingen sanger og taler betyr ingen sanger og saler. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å respektere? Hva får foreldre og søsken ut av å tale/synge mot brudeparets vilje? Det er brudeparet som har invitert dem til fest, og sagt klart ifra at de ikke ønsker dette. Når man VET at de som har invitert ikke ønsker dette, hvorfor da insistere på å gjøre det? Hva får man ut av å påtvinge andre taler de ikke ønsker?

Anonymkode: 6c1cf...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket ikke sanger eller taler med det var fordi vi ikke ville at noen skulle føle seg presset til det. Bla er svigermor ingen god taler og svigerfar er død så det ville sannsynligvis bare bli min side som da holdt taler. Vi to skrev tale til hverandre som vi leste opp for hverandre alene etter middagen, veldig fin opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må respektere brudeparets ønske, men må si bryllup uten taler ofte blir veldig stusselige og triste. Middagen blir veldig fort ferdig, for å si det sånn... Dersom man ikke har noe mer opplegg for resten av kvelden, kan det fort bli en stusselig fest som ender tidlig. Både taler og sanger er med på å bringe gjestene sammen og skape stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lingua franca skrev:

Man må respektere brudeparets ønske, men må si bryllup uten taler ofte blir veldig stusselige og triste. Middagen blir veldig fort ferdig, for å si det sånn... Dersom man ikke har noe mer opplegg for resten av kvelden, kan det fort bli en stusselig fest som ender tidlig. Både taler og sanger er med på å bringe gjestene sammen og skape stemning. 

Der er smaken som baken, du.. Det er veldig, veldig mange som hater både taler og sanger. Jeg er en av dem. Klein stemning er også en stemning, og den stemningen jeg forbinder mest med taler og sanger. 

Om brudeparet synes det er kleint med taler og sanger, foretrekker de vel heller at gjestene prater med hverandre under middagen i stedet for å bli tvunget til å lide seg gjennom dårlige rim og sur synging, og kleine taler fylt med pinlighet og føleri.

Anonymkode: 6c1cf...1a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nå tar vi den rosa sangen, dere!"

*grøsser*

Forstår brudeparet godt, og ville respektert det.

Anonymkode: 9b097...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er smaken som baken, du.. Det er veldig, veldig mange som hater både taler og sanger. Jeg er en av dem. Klein stemning er også en stemning, og den stemningen jeg forbinder mest med taler og sanger. 

Om brudeparet synes det er kleint med taler og sanger, foretrekker de vel heller at gjestene prater med hverandre under middagen i stedet for å bli tvunget til å lide seg gjennom dårlige rim og sur synging, og kleine taler fylt med pinlighet og føleri.

Anonymkode: 6c1cf...1a6

Da har jeg vært heldig med de bryllupene jeg har deltatt i, i så fall. Har stort sett vært gode og underholdende taler. Hadde blitt trist uten at noen skulle si noe som helst, ikke noe velkommen til festen eller brudeparets ord til hverandre engang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...