Gå til innhold

Fetaost i focaccia. Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg lager foccacia for første gang :) Jeg bruker en oppskrift fra trines matblogg på eltefri foccacia. Det jeg tenkte på var at for litt siden da jeg spiste foccacia noen andre hadde laget var det fetaost inni, og det var sååå godt, så jeg tenkte jeg skulle prøve det jeg og! Men det jeg lurer på da er: skal jeg stikke den inni før jeg putter den i ovnen? Da vil den vel smelte inni deigen, men den blir vel litt sånn hard igjen når brødet blir kaldt? 

Tenker jeg rett nå? 

Anonymkode: 4503a...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring med å steke fetaost er at den ikke smelter noe særlig, men beholder formen slik den var før den ble satt i ovnen.

Foccacia med feta kan jeg ikke huske om jeg har prøvd, høres godt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo! Jeg lager foccacia for første gang :) Jeg bruker en oppskrift fra trines matblogg på eltefri foccacia. Det jeg tenkte på var at for litt siden da jeg spiste foccacia noen andre hadde laget var det fetaost inni, og det var sååå godt, så jeg tenkte jeg skulle prøve det jeg og! Men det jeg lurer på da er: skal jeg stikke den inni før jeg putter den i ovnen? Da vil den vel smelte inni deigen, men den blir vel litt sånn hard igjen når brødet blir kaldt? 

Tenker jeg rett nå? 

Anonymkode: 4503a...597

Aner ikke :) Men jeg regner med at hvis du googler på norsk eller engelsk,så finner du nok noen oppskrifter :)

Anonymkode: 1b6ce...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

Min erfaring med å steke fetaost er at den ikke smelter noe særlig, men beholder formen slik den var før den ble satt i ovnen.

Foccacia med feta kan jeg ikke huske om jeg har prøvd, høres godt ut :)

Ja, det må du prøve! Det er helt fantastisk, spesielt ved siden av supper når det er fetaost inni :) Jeg skal selv ha det ved siden av lasagne. 

Tusen takk for svar :) Da satser jeg på å steke den i ovnen. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke :) Men jeg regner med at hvis du googler på norsk eller engelsk,så finner du nok noen oppskrifter :)

Anonymkode: 1b6ce...c37

Ja, jeg var bare litt usikker, for på de andre oppskriftene brukte de en ganske lavere varme enn til den oppskriften jeg bruker på trines matblogg. :) 

Anonymkode: 4503a...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det må du prøve! Det er helt fantastisk, spesielt ved siden av supper når det er fetaost inni :) Jeg skal selv ha det ved siden av lasagne. 

Tusen takk for svar :) Da satser jeg på å steke den i ovnen. 

Anonymkode: 4503a...597

Og det er jo veldig greit at den ikke skal eltes :) Jeg har lagd mye foccacia med soltørket tomat, oliven og urter, men det ble litt kjedelig med det samme hver gang. Håper du deler fremgangsmåten om du får det til :)

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal på faccaciaen før det skal i ovenen ja :) Super godt! 

Anonymkode: 0ea8d...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...