Gå til innhold

Hvordan bli bedre til å lage mat?


Gjest baremeg89

Anbefalte innlegg

Gjest baremeg89

Hei! Har dere noen tips til hvordan jeg kan bli bedre til kokkelere? :) 

allså, jeg kan lage mat, har laget mer avanserte retter. Har min egen lille vri på oppskrifter. Lager stort sett middag etter fantasi og hva jeg har i kjøleskapet :fnise: 

Føler jeg mangler den lille finessen, det som løfter maten et par hakk til.. 

Personlig favoritt er rustikk mat med en moderne vri. (God høst mat) men liker litt av hvert, er ikke kresen eller redd for å smake nye ting, tvert imot :) 

Ser ut som mat og vin har blitt ubevisst en hobby.          Har dere noen bøker osv å anbefalle? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt med på flere sesonger an Australian Masterchef (går på TLC) og lært masse! De filmer masterclass der kokkene deler teknikker og oppskrifter, og der er mange gode tips å hente. Har også lært mye om ingredienser, og fått ideer til hvordan jeg kan variere egen matlaging. Dessuten er det ett program med god stemning og ikke minst interessant konkurranse! 

Anonymkode: dd58e...89a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med brukeren over. Se matprogrammer, legg spesielt merke til hvordan de kombinerer smaker og konsistenser og hvilke teknikker de bruker. Anbefaler å lese deg opp om forskjellige kokker og velge kokebok av en av de du føler matcher din matlaging. 

 

Anonymkode: 17ca7...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med på flere sesonger an Australian Masterchef (går på TLC) og lært masse! De filmer masterclass der kokkene deler teknikker og oppskrifter, og der er mange gode tips å hente. Har også lært mye om ingredienser, og fått ideer til hvordan jeg kan variere egen matlaging. Dessuten er det ett program med god stemning og ikke minst interessant konkurranse! 

Anonymkode: dd58e...89a

Har sett på Australian Masterchef jeg og over flere sesonger, anbefales :)

Anonymkode: 4cd94...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte også masterchef austraila

Anonymkode: b302a...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, baremeg89 skrev:

Hei! Har dere noen tips til hvordan jeg kan bli bedre til kokkelere? :) 

allså, jeg kan lage mat, har laget mer avanserte retter. Har min egen lille vri på oppskrifter. Lager stort sett middag etter fantasi og hva jeg har i kjøleskapet :fnise: 

Føler jeg mangler den lille finessen, det som løfter maten et par hakk til.. 

Personlig favoritt er rustikk mat med en moderne vri. (God høst mat) men liker litt av hvert, er ikke kresen eller redd for å smake nye ting, tvert imot :) 

Ser ut som mat og vin har blitt ubevisst en hobby.          Har dere noen bøker osv å anbefalle? :) 

Som meg du da. Bruker mye kokkene på nett. Sjuke. .Hellstrøm. Google mye. YouTube.  Bruker jeg blogg så er det Trines matblogg. Google ofte retter til utl blogger.Leser nye å gamle kokebøker. Ser retter gjennom 100 år, lages på samme vis, bare tilført mere krydder og andre smaker

Anonymkode: 0dc60...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Takk for tips alle! skal sjekke de ut :) Har bestilt noen bøker som jeg håper de er inspirerende :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...