Gå til innhold

Koloskopi - erfaringer i Bergen?


MEHJ

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg skal bestille en time til å ta koloskopi om ikke så altfor lenge da det er veldig mye tarmkreft i familien. Har lest noen innlegg om det her inne, men lurte på om noen av dere har erfaringen med dette i Bergen og da helst på Haukeland? Får man smertestillende/beroligende? Hvordan er det å drikke middelet? Kjenner at jeg gruer meg ufattelig mye allerede, vet at det må gjøres og må gjøre dette hvert 5år. Er allikevel utrolig redd og lurte på om noen kunne fortelle noen erfaringer om de hadde orket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok på den som ligger ved bystasjonen.Middelet du må drikke smaker helt forferdelig,og dagene før med å tømme tarmen er ganske strevsomt.Er bare å flytte inn på do i en periode ;)  Fikk beroligende rett i armen ca 30 sek inn i inngrepet,da eg slengte fra meg noen sterke gloser...resten husker eg lite av.Hadde en polypp som ble fjernet.Håper eg slipper å gjøre det igjen,men så er eg nå mann da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg tok den på Haukeland. Det gikk helt smertefritt

Tusen takk for svaret! Blir litt mindre nervøs av å lese fin erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, viggo77 skrev:

Tok på den som ligger ved bystasjonen.Middelet du må drikke smaker helt forferdelig,og dagene før med å tømme tarmen er ganske strevsomt.Er bare å flytte inn på do i en periode ;)  Fikk beroligende rett i armen ca 30 sek inn i inngrepet,da eg slengte fra meg noen sterke gloser...resten husker eg lite av.Hadde en polypp som ble fjernet.Håper eg slipper å gjøre det igjen,men så er eg nå mann da.. ;)

Tror nok det er det middelet jeg gruer meg mest til, virker helt forferdelig! Blir vel da å flytte inn på do en periode ja:) Tror nok jeg og kommer til å slenge ut noen mindre fine ord og må få meg noe beroligende! Takk for utfyllende svar på spørsmålet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MEHJ skrev:

Tusen takk for svaret! Blir litt mindre nervøs av å lese fin erfaring!

Det var jo litt ubehagelig mens det stod på, men du kan spørre om du kan få noe beroligende.

Jeg fikk følge med på skjermen under undersøkelsen og det var fascinerende å se sitt indre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Thursday, April 28, 2016 at 18.51, MEHJ skrev:

Heihei! Jeg skal bestille en time til å ta koloskopi om ikke så altfor lenge da det er veldig mye tarmkreft i familien. Har lest noen innlegg om det her inne, men lurte på om noen av dere har erfaringen med dette i Bergen og da helst på Haukeland? Får man smertestillende/beroligende? Hvordan er det å drikke middelet? Kjenner at jeg gruer meg ufattelig mye allerede, vet at det må gjøres og må gjøre dette hvert 5år. Er allikevel utrolig redd og lurte på om noen kunne fortelle noen erfaringer om de hadde orket? :)

http://www.kanalspesialistene.no/ Les på sidene deres. Der finner du mye info og kommer i de beste hender om du blir henvist dit. 

Anonymkode: 78e27...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...