Gå til innhold

Bryllupsgaver - forslagt til ønskeliste?


malyha

Anbefalte innlegg

Hei! Vi gifter oss til sommeren, men sliter litt med å lage ønskeliste. Vi trenger det meste, vi har sett litt på servise og bestikk og noen andre ting, men trenger mye i forbindelse med kjøkken, blant annet kjøkkenmaskin, kaffekvern, presskanne, ostehøvel, bakeboller, andre kjøkkenredskaper m.m. Bare å kom med forslag, og gjerne si litt om hvorfor du foretrekker det du foreslår. :-)

Kan være i alle prisklasser, slik at det passer alles lommebok.

Vi flytter inn i leilighet som er delvis møblert fra før, så det er først og fremst ting til kjøkkenet vi ser etter (hvert fall i første omgang).

 

Endret av malyha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg står mye på kjøkkenet, og lager det meste av maten fra bunnen av. Ting jeg bruker ofte er:

Bakeboller

Kjøkkenmaskin

Stavmikser

Gode gryter

Stekepanne og grillpanne

Ildfaste former

Springform 

Paiform

Alt av redskap som visp, kjevle, øse, stekespade osv. 

Gode kniver!

Fjøler 

Morter 

 

Å så må man jo ha bestikk, servise og glass av forskjellige slag. 

Man kan jo også ønske seg gode krydder og urter feks. 

Anonymkode: 30a4e...0c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står mye på kjøkkenet, og lager det meste av maten fra bunnen av. Ting jeg bruker ofte er:

Bakeboller

Kjøkkenmaskin

Stavmikser

Gode gryter

Stekepanne og grillpanne

Ildfaste former

Springform 

Paiform

Alt av redskap som visp, kjevle, øse, stekespade osv. 

Gode kniver!

Fjøler 

Morter 

 

Å så må man jo ha bestikk, servise og glass av forskjellige slag. 

Man kan jo også ønske seg gode krydder og urter feks. 

Anonymkode: 30a4e...0c8

Takk for svar :-)

Har du noen konkrete forslag til merker og modeller på noe av det du foreslår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ønskeliste på tilbords hvis folk har lyst å kjøpe fra liste. Der har de gode kvalitets merker på alt av kjøkkenutstyr. Vi fikk stekepanne der. den er jeg veldig glad i. skikkelig kvalitet. Alt det andre vi fikk der var også av veldig god kvalitet. Veldig fornøyd med det

Anbefaler deg å ta en titt der hvis du kan. Folk kan også handle på nett fra den butikken så de kan kjøpe noe derfra selv om de ikke har den butikken der de bor. Selv om det er en veldig vanlig butikk i større byer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 9.58, Plotty skrev:

Vi hadde ønskeliste på tilbords hvis folk har lyst å kjøpe fra liste. Der har de gode kvalitets merker på alt av kjøkkenutstyr. Vi fikk stekepanne der. den er jeg veldig glad i. skikkelig kvalitet. Alt det andre vi fikk der var også av veldig god kvalitet. Veldig fornøyd med det

Anbefaler deg å ta en titt der hvis du kan. Folk kan også handle på nett fra den butikken så de kan kjøpe noe derfra selv om de ikke har den butikken der de bor. Selv om det er en veldig vanlig butikk i større byer. 

Hei! Vi har vært og sett, men ikke alt vi har funnet ut av, delvis pga vi ikke vet om alt som er bra. Noen ting å anbefale?

Noen forslag til følgende ting?:

*Ostehøvel

*Hvitløkspresser

*Potetskreller

*Kaffekvern

*Presskanne

*Støvsuger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke et komplett kjøkken uten ei skikkelig støpejerngryte! Kommer ikke på merke nå, men ønsk deg en av den u-emaljerte sorten!

Tillykke med det kommende bryllupet.:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4. mai 2016 at 0.01, malyha skrev:

Hei! Vi har vært og sett, men ikke alt vi har funnet ut av, delvis pga vi ikke vet om alt som er bra. Noen ting å anbefale?

Noen forslag til følgende ting?:

*Ostehøvel

*Hvitløkspresser

*Potetskreller

*Kaffekvern

*Presskanne

*Støvsuger

 

I motsetning til personen over her er jeg uenig i at Tilbords har alle gode merker når det gjelder kjøkkenutstyr. De er flinke på servise, men fører ikke alle de merkene foretrekker. Velg heller fra en spesialforretning for utstyr.

Ostehøvel - Bjørklund 

Hvitløkspresse - Rösle (koster litt, men du vil aldri finne maken)

Potetskreller - Rösle eller Victorinox.

Kaffekvern - Wilfa

Presskanne - Bodum

Støvsuger - Miele 

Anonymkode: dd524...bcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostehøvel er ostehøvel ☺

Anonymkode: 1efd0...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ostehøvel er ostehøvel ☺

Anonymkode: 1efd0...e82

Ostehøvel er definitivt ikke ostehøvel!

Hilsen hun småkresne som vil ha tynne skiver...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for gode forslag! Bare kom med mer av det dere selv ønsker eller hva dere ønsket dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 18.42, malyha skrev:

Hei! Vi gifter oss til sommeren, men sliter litt med å lage ønskeliste. Vi trenger det meste, vi har sett litt på servise og bestikk og noen andre ting, men trenger mye i forbindelse med kjøkken, blant annet kjøkkenmaskin, kaffekvern, presskanne, ostehøvel, bakeboller, andre kjøkkenredskaper m.m. Bare å kom med forslag, og gjerne si litt om hvorfor du foretrekker det du foreslår. :-)

Kan være i alle prisklasser, slik at det passer alles lommebok.

Vi flytter inn i leilighet som er delvis møblert fra før, så det er først og fremst ting til kjøkkenet vi ser etter (hvert fall i første omgang).

 

Å sånn kitchenaid kjøkkenmaskin. Det hadde iallefall jeg ønsket meg. Egentlig det meste fra kitchenaid. Vet ikke om det er bra men det ser så fint ut.

Gode kniver. Altså skikkelig kvalitet

Hardangerbestikk

Servise og sånn er jo typisk å ønske

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostehøvel fra Bjørklund.

Hardangerbestikk, spesielt kakegafler/kakespader.

Gode kjøkkenkniver, jeg elsker tomater og en skikkelig tomatkniv er den beste investeringen jeg har gjort. 

Kjøkkenmaskin, jeg er veldig glad i Kenwooden min, men Kitchenaid-maskinene er jo veldig fine, da.

En god kaffekanne, jeg har Rosendahl grand cru og den er fantastisk.

Microplane-rivjern.

Bakeboller.

Slikkepotter, mine favoritter er fra IKEA og cacas.

 

Anonymkode: e01f1...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangerbestikk har flere mønster og mange praktiske serveringsbestikk, kakespader, salatbestikk, potetskje etc. Veldig praktisk og holdbart.

Hvis du trenger redskaper til å røre i gryter og kjeler med og bakeboller så anbefaler jeg Rosti i melamin (fås for eksempel på Jernia), de er ikke dyre men veldig holdbare. Jeg har fortsatt sleiver som er 25 år gamle og vasket i oppvaskmaskin i årevis som fortsatt er i bruk og helt i orden.

Gryter og kjeler fra for eksempel Høyang er solide og holdbare.

Anonymkode: 97684...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere forslag;

  • leirgryte fra Röhmertopf
  • Bodum presskanne, både liten (når du skal ka én kopp kaffe) og stor (til når du har gjester)
  • vinkaraffel
  • champagne-kjøler
  • Global kokkekniver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere planlegger å få barn en gang i tiden, så vil jeg anbefale at dere ønsker dere små kakegafler. Sånne til å spise kaka med selv. :) Når man får barn er disse ypperlige for barnet å bruke i vanlige måltider! ;) Vi har noe vanlig barne-bestikk også, selvsagt. Men de kakegaflene er noe av det vi har brukt mest av presangene fra bryllupet bortsett fra serviset, bestikket og håndklærne vi fikk. :)  

Anonymkode: 49e19...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Global kokkekniver var det kjekkeste og mest brukte vi fikk.

Anonymkode: e62c3...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og stelton termokanne. Holder varmt i 24 timer!!

Anonymkode: e62c3...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellowrose
Den 28.4.2016 at 18.42, malyha skrev:

Hei! Vi gifter oss til sommeren, men sliter litt med å lage ønskeliste. Vi trenger det meste, vi har sett litt på servise og bestikk og noen andre ting, men trenger mye i forbindelse med kjøkken, blant annet kjøkkenmaskin, kaffekvern, presskanne, ostehøvel, bakeboller, andre kjøkkenredskaper m.m. Bare å kom med forslag, og gjerne si litt om hvorfor du foretrekker det du foreslår. :-)

Kan være i alle prisklasser, slik at det passer alles lommebok.

Vi flytter inn i leilighet som er delvis møblert fra før, så det er først og fremst ting til kjøkkenet vi ser etter (hvert fall i første omgang).

 

Fokuser på det dere faktisk trenger, hvis det er dyrt så kan flere av gjestene gå sammen og spleise om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsk dere penger til ett godt formål, ting dere trenger kan dere kjøpe selv. 

Bryllup = tigging

Anonymkode: 46274...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...