Gå til innhold

Ville dere latt en surrogatmor føde barnet deres?


ajarRun

Anbefalte innlegg

Jeg satt å tenkte på det, kanskje det ville være den beste måten å få barn? Så slipper man å være borte fra arbeid og så kan man slippe å skade kroppen unødvendig. 

Ville dere vurdert det? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Fordeler og ulemper?

Endret av ambivalentReaction
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jessica

Ikke jeg. Jeg elsker  å gå gravid og har spesielt bånd til mine barn. Om jeg derimot ikke kunne bære fram barn av diverse grunner så hadde det vært en siste utvei. Men jeg hadde prøvd alt først  altså 

Endret av Jessica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ville nok hatt permisjon uansett.

Hadde nok heller adoptert eller tatt i mot fosterbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fø?

Anonymkode: ccea9...24a

Særnorsk for "å føde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg satt å tenkte på det, kanskje det ville være den beste måten å få barn? Så slipper man å være borte fra arbeid og så kan man slippe å skade kroppen unødvendig. 

Ville dere vurdert det? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Fordeler og ulemper?

Nei. Selvgjort er velgjort, eller noe.

Men jeg tror jeg kunne vært villig til å være surrogatmor for noen andre :)

Anonymkode: 8aa26...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vell om at noen ønsker å ha noen som bærer frem barnet sitt? for det er jo ganske logisk at hun må føde dersom hun har barnet i magen? Hvordan kan du liksom hindre en surrogant mor med å føde XD XD

Anonymkode: b067c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe i veien for det, sånn i forhold til tilknytningen til barnet. Og hvis man er sikker på at surrogatmoren ikke blir utnyttet pga. fattigdom eller noe annet, så hvorfor ikke? Selv om jeg er nysgjerrig på å oppleve graviditeten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å gå gravid, så det ville jeg absolutt vurdert om det var mulig i Norge og jeg ønsket flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheherasade skrev:

Ser ikke noe i veien for det, sånn i forhold til tilknytningen til barnet. Og hvis man er sikker på at surrogatmoren ikke blir utnyttet pga. fattigdom eller noe annet, så hvorfor ikke? Selv om jeg er nysgjerrig på å oppleve graviditeten selv.

Jeg kjøper ikke retorikken om at fattige som blir tilbudt en jobb blir "utnyttet". Jeg ville selvsagt sørget for at hun ble ivaretatt på en etisk forsvarlig måte med nødvendig medisinsk oppfølging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å gå gravid, og fødsel var en utrolig spesiell opplevelse så dette gjør jeg med glede selv. Jeg var borte fra jobb for å ta meg av babyen, ikke for å komme meg etter svangerskapet/fødselen så akkurat det skjønner jeg ikke at er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så et program i går ;)

Jeg ville brukt surrogat om jeg ikke kunne bært frem selv.  

Anonymkode: b9d05...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempe syk gjennom graviditeten min. Vil gjerne at barnet mitt skal få søsken så hadde vært fint med surrogatmor. Jeg fikk ikke noe tilknytning til barnet i magen syns jeg, så den delen ville jeg ikke vært redd for. 

Men ulempene er vel at det er vel vanskelig å få i gang melkeproduksjon om man ikke har vært gravid. Vet heller aldri hva surrogatmor gjør. Hva hun spiser, om hun ikke røyker, drikker. Tar folat og gjør det hun kan for at barnet i magen skal ha det bra. Hadde også vært redd for at hun hadde følt noe tilknytning til barnet og slet med å gi det fra seg, eller om hun plutselig ble borte med barnet mitt. Sikkert en haus andre ulemper også som jeg ikke kommer på nå. 

Anonymkode: bd9ca...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne aldri tenkt meg å bruke surrogat. For meg er det etisk umoralsk å betale noen for å bære fram mitt barn, uansett om hun gjør det fult frivillig. 

Hadde jeg ikke kunne fått barn sjøl, men fortsatt hatt et sterkt ønske om barn hadde jeg adoptert eller blitt fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...