Gå til innhold

Hvorfor er Oslofolk så fisefine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom i prat med en jente ut på byen (hadde forhåpninger om ons). Når hun spurte hva jeg jobbet med sa jeg som sant er jeg jobber på slakteri. 

Hun bare kikket rart på meg og gikk? Æsj sa hun. 

Hvorfor så vanskelig å få ons fitte i Oslo? Må jeg lyve om yrket mitt. Bare fisefine damer i Oslo?

Anonymkode: 066d2...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde sammen med ei jente i studoetida mi fra Oslo. Lurte på i fult alvor om vi feiret 17. mai der jeg kom fra. Og hva gjør vi egentlig ute på landet da?? Hva spiser vi? Har vi hørt om sushi? 

Og ikke visste hun at byen vi bodde i da var en by. 

Håper jenta har lært litt mer om verden etter hvert. 

Anonymkode: 80bd1...4d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisefine folk finner man vel like mye på bygda som i Oslo..? Eller vent nå litt... Var det ikke slik at alle som bodde på landet var bønder? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det typisk at det er nyinnflyttede og besøkende fra "bygda" som er litt fisefine, mange av de som har bodd lenge i Oslo/oppvokst der eller rett utenfor bryr seg gjerne ikke så mye. 

Anonymkode: 239fa...777

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom i prat med en jente ut på byen (hadde forhåpninger om ons). Når hun spurte hva jeg jobbet med sa jeg som sant er jeg jobber på slakteri. 

Hun bare kikket rart på meg og gikk? Æsj sa hun. 

Hvorfor så vanskelig å få ons fitte i Oslo? Må jeg lyve om yrket mitt. Bare fisefine damer i Oslo?

Anonymkode: 066d2...57a

Hun merket personligheten din.

Anonymkode: 470d7...9da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom i prat med en jente ut på byen (hadde forhåpninger om ons). Når hun spurte hva jeg jobbet med sa jeg som sant er jeg jobber på slakteri. 

Hun bare kikket rart på meg og gikk? Æsj sa hun. 

Hvorfor så vanskelig å få ons fitte i Oslo? Må jeg lyve om yrket mitt. Bare fisefine damer i Oslo?

Anonymkode: 066d2...57a

Du burde ha sagt at du var stedfortreder for james bond, da hadde det nok blitt en ordning :laugh:

Sånn seriøst sett tror jeg du kan være glad for at det ikke ble noe. 

Og nei det er ikke representativt for oslofolk, du har ganske enkelt møtt et nek, og de finner man over alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er oslofolk så fisefine?

Jeg kom i prat med en jente på byen.....

:klaske:

Anonymkode: 3048d...853

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle fra Oslo er så fisefine. Og ingen vil ha ONS, med mindre det er høystatus yrker.

Jeg er fra Oslos beste østkant, og jeg har ikke ONS samme hvilket yrke mannen har, så jeg må være fisefin jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom i prat med en jente ut på byen (hadde forhåpninger om ons). Når hun spurte hva jeg jobbet med sa jeg som sant er jeg jobber på slakteri. 

Hun bare kikket rart på meg og gikk? Æsj sa hun. 

Hvorfor så vanskelig å få ons fitte i Oslo? Må jeg lyve om yrket mitt. Bare fisefine damer i Oslo?

Anonymkode: 066d2...57a

Hun var vel en golddigger som vil ha noen med et høystatusyrke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Sogn og Fjordane vi blir vel sett på som motsetningen til fisefin. Jeg har ikke vært mye i Oslo, men har et godt inntrykk av både by og folk. Stortrives der!

Den første jeg ble kjent med fra Oslo ble ufattelig overrasket over at vi hadde Internett og fly her, men han er jo ikke representativ for alleOslo-folk.

Anonymkode: 03269...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, det var da mye vi skulle bli beskylt for. Hadde jeg møtt en slakter ute på byen hadde han eller hun fått mange spørsmål. Er forresten en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen som ble slakter. Tenk det: En fyr fra selveste Oslo som ble slakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gjort det samme. For en fæl jobb (ikke mtp status, men selve greine). fysj og nei (og jeg er fra bygda)

Anonymkode: c4e26...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Oslo og er ikke "fisefin"!😁 Heller slakter enn eiendomsmegler...😉

Anonymkode: efd80...2f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 21.24, momo skrev:

Ja, alle fra Oslo er så fisefine. Og ingen vil ha ONS, med mindre det er høystatus yrker.

Jeg er fra Oslos beste østkant, og jeg har ikke ONS samme hvilket yrke mannen har, så jeg må være fisefin jeg.

Samme her, jeg syns ONS er umoralsk og jeg er livredd AIDS så holder meg unna menn. Hvor fisefin er jeg da tro?! 

Anonymkode: 78142...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 28. april 2016 at 18.30, Clarity skrev:

Fisefine folk finner man vel like mye på bygda som i Oslo..? Eller vent nå litt... Var det ikke slik at alle som bodde på landet var bønder? :klo:

Jeg forstår poenger ditt, men lol, det er ikke mange fisefine folk på bygda. 

Anonymkode: 60878...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 20.58, AnonymBruker skrev:

Hun merket personligheten din.

Anonymkode: 470d7...9da

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflyttere og folk på verste vestkant kan være litt sånn. Ikke alke

Anonymkode: c8d48...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår poenger ditt, men lol, det er ikke mange fisefine folk på bygda. 

Anonymkode: 60878...19d

Nei, er ikke mange bønder i Oslo heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...