Gå til innhold

sko ødelagt etter 1 mnd!


Susa

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke at ansatte i skobutikker ser forskjeller på slitasjeskader ved f.eks bremser ved sykling kontra skader på sko som kommer av feil på sko (f.eks dårlig søm)? Selvfølgelig gjør de de, dette er jo noe vanlige folk ser også. Lett å legge merke til skrapemerkene som kommer av slik bremsing. Eller tror du at ansatte ved skobutikker er dumme??

Anonymkode: 89cc7...cce

Jeg aner ikke hvor du har fått inntrykket at jeg ikke har den ytterste respekt for butikkmedarbeidere i skobutikker og den krevende jobben de gjør.

Det spiller ingen rolle om det er normal slitasje, det skal sko tåle. At han bremser spiller heller ingen rolle, så lenge det er normal bruk. Uansett må man jo prøve for å finne ut hvordan butikken vurderer dette.

Det finnes ingen grunn til å ikke prøve å reklamere, det verste som skjer er at de sier nei. Og da klager man. Og så prøver man FTU. 

Butikken har bevisbyrden, ikke TS. Uansett er det eneste hun trenger å opplyse at hun vil bruke reklamasjon og at det er hull i skoen.

2 minutter siden, Susa skrev:

Hmm...men skal ikke sko som er laget til barn tåle litt bruk da? Disse skoene er brukt 10 dager sånn ca, og da skal de da ikke bli ødelagte? Det andre paret med joggesko, som er brukt omtrent like mye er ikke ødelagt!

Hvilke merker er gode, solide sko som tåler vanlig barnehageherjing da?

Selvsagt skal de tåle normal bruk. Reklamer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kanskje ikke brukt 500 kroner per skopar fremover om sønnen din bruker de som bremser. Ikke rart de blir slitte og får hull på tuppene da.

Bedre å kjøpe noen billigere litt ofte da i stedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier alltid å kjøpe Viking Gore-Tex joggesko til gutten vår som snart er 4. Han er veldig fysisk aktiv og leker masse ute om sommeren, likevel pleier ett par joggesko å holde fint til ham gjennom en sommer. (Så pleier han å ha 1-2 par andre, rimelige joggesko i tillegg, men Viking-skoene er de som alltid blir brukt mest). De er imidlertid litt dyre, de koster vel 8-900 kr pr par. Men de har også tykk gummi på tuppen, som gjør de langt mer slitesterke enn andre joggesko.

Anonymkode: 391e1...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg aner ikke hvor du har fått inntrykket at jeg ikke har den ytterste respekt for butikkmedarbeidere i skobutikker og den krevende jobben de gjør.

Det spiller ingen rolle om det er normal slitasje, det skal sko tåle. At han bremser spiller heller ingen rolle, så lenge det er normal bruk. Uansett må man jo prøve for å finne ut hvordan butikken vurderer dette.

Det finnes ingen grunn til å ikke prøve å reklamere, det verste som skjer er at de sier nei. Og da klager man. Og så prøver man FTU. 

Butikken har bevisbyrden, ikke TS. Uansett er det eneste hun trenger å opplyse at hun vil bruke reklamasjon og at det er hull i skoen.

Selvsagt skal de tåle normal bruk. Reklamer!

Tror du har misdet dette avsnittet..

"Hvis du kjente til feilen, eller den skyldes noe du har gjort, eller et uhell, må du ta regningen selv. Du kan eventuelt sjekke om du har en forsikring du kan benytte." 

Legg særlig merke til "skyldes noe du har gjort, må du ta regningen selv" og feil bruk av er absolutt noe en har gjort selv, ingen sko (utenom værnesko) er lagd for å bli dratt med oppsiden mot asfalten, uansett pris og kundegruppe.

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/

Anonymkode: 3b984...dca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har misdet dette avsnittet..

"Hvis du kjente til feilen, eller den skyldes noe du har gjort, eller et uhell, må du ta regningen selv. Du kan eventuelt sjekke om du har en forsikring du kan benytte." 

Legg særlig merke til "skyldes noe du har gjort, må du ta regningen selv" og feil bruk av er absolutt noe en har gjort selv, ingen sko (utenom værnesko) er lagd for å bli dratt med oppsiden mot asfalten, uansett pris og kundegruppe.

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/

Anonymkode: 3b984...dca

Det er fjottete formulert av forbrukerrådet. Hvis skoene jeg kjøper blir ødelagt av at jeg går med dem, så gjelder selvsagt reklamasjonen. De skal vare i to år med normal bruk. I de første seks månedene er bevisbyrden på selger, så da tar man med gjenstanden til butikken og ber om reklamasjon. Det er deres ansvar å påpeke at det er feil bruk som førte til feilen.

Det er normalt at barn leker mens de har på seg sko. Dette må de tåle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight
5 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er fjottete formulert av forbrukerrådet. Hvis skoene jeg kjøper blir ødelagt av at jeg går med dem, så gjelder selvsagt reklamasjonen. De skal vare i to år med normal bruk. I de første seks månedene er bevisbyrden på selger, så da tar man med gjenstanden til butikken og ber om reklamasjon. Det er deres ansvar å påpeke at det er feil bruk som førte til feilen.

Det er normalt at barn leker mens de har på seg sko. Dette må de tåle. 

 

Det er helt sant. Men ungen har ikke gått med skoen, han har slept den langs bakken.

En tv skal også vare i 5 år, det betyr ikke at den ikke kan bli ødelagt hvis man setter den opp ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er fjottete formulert av forbrukerrådet. Hvis skoene jeg kjøper blir ødelagt av at jeg går med dem, så gjelder selvsagt reklamasjonen. De skal vare i to år med normal bruk. I de første seks månedene er bevisbyrden på selger, så da tar man med gjenstanden til butikken og ber om reklamasjon. Det er deres ansvar å påpeke at det er feil bruk som førte til feilen.

Det er normalt at barn leker mens de har på seg sko. Dette må de tåle. 

 

Så du mener at JOGGESKO skal tåle å bli brukt som bremser? De er laget av stoff! Jeg er fullstendig enig i at sko skal tåle lek og moro, men dette er utenfor hva man kan forvente at joggesko skal tåle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Barn sliter sko veldig forskjellig, og dersom det er slitt hull i tuppen kan det være fordi skoene er for store og han "subber" bena i bakken mens han går. I tillegg ville jeg absolutt valgt en sko som tåler mer enn shell skoene til skofus, disse er greie og lette - men ikke en sko for den som gjerne leker litt hardere. 
Viking har noen gode joggesko til barn, som du også får med litt høyere kant for bedre støtte. De har også noen som skal være mer slitesterke (dette kan du kjenne på materialet ytterst på skoen).
Det viktigste med en barnesko er at den er tøyelig, gir god støtte (spesielt bak).

Ett tips for å sjekke om barnet har for små eller for store sko er å ta ut sålen og se hvor fotavtrykket går (de vokser ekstremt fort). 
Du kan også sette barnets fot helt bakerst på sålen og se hvor langt frem det er til tuppen. Anbefalt 1-1,5cm voksetillegg.

Når det er sagt kan du jo prøve deg på å reklamere på skoen og se hva de syntes. Men det høres ut som vanlig slitasje..

Anonymkode: ad4e2...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...