Gå til innhold

Din beste metode for å tømme tarmen :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syns Frukt&fiber man finner på apotek og helsekost er ganske dyrt. Finnes det noe rimeligere men like effektivt? 

Anonymkode: 24e28...510

Det aner jeg ikke. 

Er bare den jeg bruker hvis magen er litt treig av seg. 

Mulig noe lignende kan bestilles fra iherb, eller de har samme produkt der. Har ikke sett etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ganske enkelt kjøpe klyx på apoteket, reseptfritt, står i hylla. Så får du tømt tarmen. Hvis du fortsatt har følelse av å ikke være tømt, så er det ikke det som er galt. 

Anonymkode: 849a1...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blåbær gir hardere mage, just sayin.

Anonymkode: 24a17...72f

Det der er nok høyst individuelt.

For meg er det å spise mye blåbær hver dag en av de beste måtene å få stabilisert systemet mitt på, da kan jeg nesten stille klokka etter når jeg går på do.

Hører mange si at banan er det som hjelper dem å få fart på sakene, men jeg har aldri opplevd den effekten selv, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å spesifisere; når jeg skrev helle innpå en liter "ganske kjapt", så innebærer det, for min del, å drikke en liter vann i løpet av 30 min - 1 time. Mengde vil avhenge av kroppsstørrelse. Noe av poenget er at jeg gjør dette når jeg er utørst og på ganske full mage. Det ser ut til å trigge magen til å jobbe med fordøyelsen.

Nå tar jeg utgangspunkt i at folk er relativt oppegående og forstår at man ikke skal presse kroppen sin til voldsomt ubehag og drikke til man dauer. Du må gjerne komme inn i tråden for å overdramatisere så du kan briljere med din naturvitenskapelige kunnskap og biologi, men jeg tar høyde for at folk har minimum av sunt bondevett og kjenner etter hvor grensen går. 

Det er ikke ungdommer på rave-party jeg henvender meg til her. 

Anonymkode: 2e0b9...8d5

Det er ikke bra for kroppen din. Jeg prøver å forklare konsekvensene til deg, ikke briljere. :) og til neste gang bør du tenke på at du ikke skal gi helseskadelige råd til andre fordi de i verste fall kan ha fatale konsekvenser. 

Anonymkode: 7d610...922

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 15.29, Librarian skrev:

Spis vanlig, sunn og variert mat. Kjør litt på med blåbær hvis du vil.

Hvis du faktisk har et helseproblem med tarmen, spør legen.

Er ikke blåbær stoppende? Tror det er bedre med svisker og den slags.

Ellers enig med deg.

Spis sunn og variert mat, mye fiber, drikk nok vann og sørg for å være i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er godt voksen og har så lenge jeg kan huske hatt hard avføring. Spiser havregrøt til frokost, kyllingsalat til lunsj, fisk/potet/grønnsaker til middag, lavkarboknekkebrød med hvitost til kvelds. Mellommåltider er frukt, nøtter, skyr etc. Drikker masse vann og kaffe. Syns jeg spiser veldig sundt. Eneste perioden jeg ikke slet med har avføring var da jeg spiste lavkarbo og inntok mye mer fett som smør, fløte etc.

Pleier å ha svisker og knuste linser i havregrøten, men syns ikke det hjelper så mye.

Frukt&Fiber hjelper.

Anonymkode: 24e28...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 14.42, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne få tømt tarmen skikkelig, så hva er ditt beste tips? :)

Anonymkode: ee4ba...643

Her er mitt tips http://www.coloplast.no/peristeen-anal-irrigation-system-nn-no.aspx

Det hjalp meg til å få tømt meg skikkelig samt innføre ordentlige do-rutiner

 

Anonymkode: 03b2a...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, lingua franca skrev:

Er ikke blåbær stoppende? Tror det er bedre med svisker og den slags.

Ellers enig med deg.

Spis sunn og variert mat, mye fiber, drikk nok vann og sørg for å være i aktivitet.

Jo, forhasta meg litt der dessverre :PKremt, hadde selv behov for litt blåbær for en stund sida og måtte gønne på med det, så det gikk litt i autopilot å bare si "blåbær" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jolene skrev:

Spiser masse ting som inneholder melk! Fløteis er sånn sett favoritten. (Har intoleranse mot melk, men reagerer mest med at jeg må VELDIG raskt på do)

De fleste (uten intoleranse) vil oppleve at de blir hardere i magen av melk eller generelt meieriprodukter. 

 

Hvis du ønsker å tømme deg mest mulig på en naturlig måte vil det hjelpe med mye væske, helst vann. Svisker som flere her har nevnt, og lakris kan også virke lakserende. Kombinert med mye væske vil jeg tro du får fart på sakene! Men om du blir fullstendig tømt vet jeg nå ikke, da tror jeg du må ty til avføringsmidler (f.eks 1 tablett toilax og 6-8 timer senere laxabon pulvermikstur blandet med vann) eller evt drikke 1 liter vann blandet med 5 sa natron relativt raskt ettersom du ikke vil ta i bruk farmasøytiske midler. (Anbefaler at du ikke forlater huset da, for du vil raskt føle en trang til å løpe på toalettet, og ikke bare en gang, men mange ganger i løpet av dagen.) Vil bare påpeke at denne metoden ikke er så bra for kroppen, men en gang en sjelden gang er ikke  farlig. Husk å spise først.

Anonymkode: 71b0e...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anoia skrev:

Det der er nok høyst individuelt.

For meg er det å spise mye blåbær hver dag en av de beste måtene å få stabilisert systemet mitt på, da kan jeg nesten stille klokka etter når jeg går på do.

Hører mange si at banan er det som hjelper dem å få fart på sakene, men jeg har aldri opplevd den effekten selv, snarere tvert imot.

Banan gjør magen hard, akkurat som blåbær. I alle fall i teorien :)

Anonymkode: 24a17...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banan gjør magen hard, akkurat som blåbær. I alle fall i teorien :)

Anonymkode: 24a17...72f

Umoden banan gjør magen hard, moden banan gjør magen løsere. En moden banan skal ha brune prikker på skallet, og skallet skal være uten grønnskjær.

Anonymkode: 5610f...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv flytende parafin til medisinsk bruk, det smører tarmen. Eller spis en pose med tørket aprikos. da sitter du på ramma resten av kvelden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal du tømme tarmen helt. Så lenge du ikke har forstoppelse eller skal til koloskopi, finnes det ingen grunn til å gjøre dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste (uten intoleranse) vil oppleve at de blir hardere i magen av melk eller generelt meieriprodukter. 

 

Hvis du ønsker å tømme deg mest mulig på en naturlig måte vil det hjelpe med mye væske, helst vann. Svisker som flere her har nevnt, og lakris kan også virke lakserende. Kombinert med mye væske vil jeg tro du får fart på sakene! Men om du blir fullstendig tømt vet jeg nå ikke, da tror jeg du må ty til avføringsmidler (f.eks 1 tablett toilax og 6-8 timer senere laxabon pulvermikstur blandet med vann) eller evt drikke 1 liter vann blandet med 5 sa natron relativt raskt ettersom du ikke vil ta i bruk farmasøytiske midler. (Anbefaler at du ikke forlater huset da, for du vil raskt føle en trang til å løpe på toalettet, og ikke bare en gang, men mange ganger i løpet av dagen.) Vil bare påpeke at denne metoden ikke er så bra for kroppen, men en gang en sjelden gang er ikke  farlig. Husk å spise først.

Anonymkode: 71b0e...666

Derfor jeg skrev at jeg er intolerant. Derimot er det min beste løsning :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umoden banan gjør magen hard, moden banan gjør magen løsere. En moden banan skal ha brune prikker på skallet, og skallet skal være uten grønnskjær.

Anonymkode: 5610f...14c

Det kan jeg godt tenke meg. Sikkert litt samme effekt som laktulose, med lange sukkerfibre i en moden banan.

Anonymkode: 24a17...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Thursday, April 28, 2016 at 14.48, ambivalentReaction skrev:

Min bopel er utstyrt med det nyeste innen sanitærutstyr. I et adskilt rom utrustet for formålet har jeg en fantastisk oppfinnelse som så fint kalles for et vannklossett. Det er en slags stol, laget i porselen. Når man føler behov for å tømme tarmen åpner man lokket, og setter seg ned, det er da en åpning ned til vann, så kan man gjøre sitt fornødte og etterpå lukker man lokket og trykker på en knapp. Da spyles innholdet ut og vannklossettet er klar til neste gang. 

Jeg vil anbefale vannklossett på det sterkeste, siden vi fikk det har vi sluppet å gå til skogs for å grave hull i hytt og pine. En annen fantastisk oppfinnelse er toalettpapir, det er et slags mykt papir man kan bruke til å rengjøre seg der solen aldri skinner. Det er bedre enn blader fordi det har en konform størrelse, ikke smuldrer opp og det er ikke like glatt. I tillegg slipper man frykten for å ha grabbet til seg en brennesle med et uhell. 

Takk for tips. 

Bør kanskje anskaffe en slik nymotens installasjon snart.

Naboene har blitt ugreie pga mitt bruk av deres bakhager og blomsterbed.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis en kiwi på fastende mage når du våkner. Det virker, jeg lover!

Anonymkode: 4225a...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns Frukt&fiber man finner på apotek og helsekost er ganske dyrt. Finnes det noe rimeligere men like effektivt? 

Anonymkode: 24e28...510

2 knekkebrød med Wasa husman, sammen med normalt med drikke (et par glass vann/juice / annet. Og man må springe på wc etter ca 20 minutter

Husk at fiber må inntas sammen med væske

Anonymkode: 7ea66...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte på huk når man skal gjøre sitt fornødne, er forøvrig den beste måten :)

Anonymkode: 7ea66...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...