Gå til innhold

Din beste metode for å tømme tarmen :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne få tømt tarmen skikkelig, så hva er ditt beste tips? :)

Anonymkode: ee4ba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med avføringspiller? Trur alt skal gå unna da... :) 

Anonymkode: b366a...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med avføringspiller? Trur alt skal gå unna da... :) 

Anonymkode: b366a...34f

Vil at det skal være så naturlig som mulig :)

Anonymkode: ee4ba...643

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bopel er utstyrt med det nyeste innen sanitærutstyr. I et adskilt rom utrustet for formålet har jeg en fantastisk oppfinnelse som så fint kalles for et vannklossett. Det er en slags stol, laget i porselen. Når man føler behov for å tømme tarmen åpner man lokket, og setter seg ned, det er da en åpning ned til vann, så kan man gjøre sitt fornødte og etterpå lukker man lokket og trykker på en knapp. Da spyles innholdet ut og vannklossettet er klar til neste gang. 

Jeg vil anbefale vannklossett på det sterkeste, siden vi fikk det har vi sluppet å gå til skogs for å grave hull i hytt og pine. En annen fantastisk oppfinnelse er toalettpapir, det er et slags mykt papir man kan bruke til å rengjøre seg der solen aldri skinner. Det er bedre enn blader fordi det har en konform størrelse, ikke smuldrer opp og det er ikke like glatt. I tillegg slipper man frykten for å ha grabbet til seg en brennesle med et uhell. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toilax komb pakning (reseptfritt). 

Denne brukes når man skal tømme seg helt før undersøkelse på sykehuset. Meget effektivt. 

Anonymkode: 54867...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Min bopel er utstyrt med det nyeste innen sanitærutstyr. I et adskilt rom utrustet for formålet har jeg en fantastisk oppfinnelse som så fint kalles for et vannklossett. Det er en slags stol, laget i porselen. Når man føler behov for å tømme tarmen åpner man lokket, og setter seg ned, det er da en åpning ned til vann, så kan man gjøre sitt fornødte og etterpå lukker man lokket og trykker på en knapp. Da spyles innholdet ut og vannklossettet er klar til neste gang. 

Jeg vil anbefale vannklossett på det sterkeste, siden vi fikk det har vi sluppet å gå til skogs for å grave hull i hytt og pine. En annen fantastisk oppfinnelse er toalettpapir, det er et slags mykt papir man kan bruke til å rengjøre seg der solen aldri skinner. Det er bedre enn blader fordi det har en konform størrelse, ikke smuldrer opp og det er ikke like glatt. I tillegg slipper man frykten for å ha grabbet til seg en brennesle med et uhell. 

Tror ikke vedkommende spurte om hvor h*n skulle gjøre det. Og man får heller ikke tømt tarmen fullstendig kun ved å gå på do og gjøre det man skal. Det trengs litt sterkere skyts. 

Anonymkode: 44f24...7fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Min bopel er utstyrt med det nyeste innen sanitærutstyr. I et adskilt rom utrustet for formålet har jeg en fantastisk oppfinnelse som så fint kalles for et vannklossett. Det er en slags stol, laget i porselen. Når man føler behov for å tømme tarmen åpner man lokket, og setter seg ned, det er da en åpning ned til vann, så kan man gjøre sitt fornødte og etterpå lukker man lokket og trykker på en knapp. Da spyles innholdet ut og vannklossettet er klar til neste gang. 

Jeg vil anbefale vannklossett på det sterkeste, siden vi fikk det har vi sluppet å gå til skogs for å grave hull i hytt og pine. En annen fantastisk oppfinnelse er toalettpapir, det er et slags mykt papir man kan bruke til å rengjøre seg der solen aldri skinner. Det er bedre enn blader fordi det har en konform størrelse, ikke smuldrer opp og det er ikke like glatt. I tillegg slipper man frykten for å ha grabbet til seg en brennesle med et uhell. 

Spurte ikke om hvor jeg skal gjøre av innholdet i tarmen.. 

Anonymkode: ee4ba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke vedkommende spurte om hvor h*n skulle gjøre det. Og man får heller ikke tømt tarmen fullstendig kun ved å gå på do og gjøre det man skal. Det trengs litt sterkere skyts. 

Anonymkode: 44f24...7fa

For det første vil jeg påpeke at det kjønnsnøytrale pronomen i norsk er "hen" ikke "h*n" (hvordan uttaler du h*n? håstjærnen?). Deretter vil jeg poengtere at hen spurte om en skikkelig måte tømme tarmen. Jeg vet ikke hva kutyme er i ditt samfunnslag, men i mitt er mest skikkelige (skikket og dannet eventuelt effektiv og tilstrekkelig) å gå på toalettet. 

Hva du mener med sterkere skyts er for meg et mysterium. Sannsynligvis henviser du til noe new age søppel som er både skadelig, kostbart og vulgært. Jeg tror ingen oppegående person ville beskrevet tarmskylling eller akupunktur eller homøopati eller krystallterapi som en skikkelig løsning for noe som helst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis ordentlig mat og drikk nok vann og la kroppen din ta seg av den naturlige prosessen. 

Anonymkode: 72098...197

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne få tømt tarmen skikkelig, så hva er ditt beste tips? :)

Anonymkode: ee4ba...643

Hvorfor vil du det?

En sunn tarm tømmer seg når den har behov for tømming. Å bruke avføringsproduker skader på sikt både tatmfunksjonen og i verste fall tamen. Spis en boks mais eller noen kivier og drikk vann så får du tempoet opp på tarminnholdet. 

Skal fu av medisinske årsaker som operasjon eller røntgen ha tom tarm så får du beskjed om både metode og nødvendighet.

Anonymkode: 282e3...0c3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

For det første vil jeg påpeke at det kjønnsnøytrale pronomen i norsk er "hen" ikke "h*n" (hvordan uttaler du h*n? håstjærnen?). Deretter vil jeg poengtere at hen spurte om en skikkelig måte tømme tarmen. Jeg vet ikke hva kutyme er i ditt samfunnslag, men i mitt er mest skikkelige (skikket og dannet eventuelt effektiv og tilstrekkelig) å gå på toalettet. 

Hva du mener med sterkere skyts er for meg et mysterium. Sannsynligvis henviser du til noe new age søppel som er både skadelig, kostbart og vulgært. Jeg tror ingen oppegående person ville beskrevet tarmskylling eller akupunktur eller homøopati eller krystallterapi som en skikkelig løsning for noe som helst.

Hehe, jeg tror du vet at "skikkelig" også brukes i andre sammenhenger..

Anonymkode: ee4ba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte ikke om hvor jeg skal gjøre av innholdet i tarmen.. 

Anonymkode: ee4ba...643

Å gå på toalettet er den skikkelige måten å tømme tarmen, det var gisten i mitt innlegg. Dersom du er forstoppet, eller syk vil en lege være riktig sted å henvende seg. Hvis du er frisk har jeg svart på spørsmålet ditt på den eneste fornuftige måte.

Men hvis du vil gjøre noe helseskadelig og meningsløst kan jeg jo på det sterkeste anbefale juicediett, tarmskylling, og saltvannsskylling! De er kjempebra (hvis definisjonen din på bra er skadelig for kropp, sinn og organer og totalt uten hensikt). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig fart på tarmen om jeg spiser mye blomkål og brokkoli. 

Ellers har jeg hørt at noen spiseskjeer med natron I vann skal Være bra. Google det, så står oppskriften på natron og tarmskylling der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis vanlig, sunn og variert mat. Kjør litt på med blåbær hvis du vil.

Hvis du faktisk har et helseproblem med tarmen, spør legen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel litt forstoppet, det vil si at jeg får gått på do hverdag, men jeg føler det er noe igjen som jeg ikke får ut. Ønsker ikke å gå til lege fordi jeg ikke vil ta noen farmasøytiske midler, og jeg vil helst få løst dette naturlig. Føler heller ikke det er grunn nok til å gå til legen. :)

Anonymkode: ee4ba...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd noe så enkelt som å sprute rent vann inn i analåpningen? Såvidt jeg vet ikke helseskadelig, og kan gjøre at du føler deg bedre. Jeg pleier å gjøre det om jeg er usikker før analsex eller lignende, bruker bare en flakse med drikketut, og litt olje for å få den lett på plass. 

Anonymkode: d87e3...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på helsekost butikken:)

Jeg har ikke erfaring selv med dette,men ei vennine hu prøvde frukt og fiber som ble kjøpt på helsekost butikken. Og det fungerte for ho :-)

Anonymkode: 5f085...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg ikke har sett nevnt her, er at man skal gå på toalettet når trangen melder seg. Det er mange som holder igjen, se bare for eksempel tråder om kjærester/dater. Jenter tør ikke gå på toalettet hos disse eller for den saks skyld hos andre, er redd for lyder og lukt. Som sagt, ikke undertrykk trangen når kroppslige behov er påtrengende!

Tilføyelse: Vær i bevegelse så ofte du har mulighet (jeg forutsetter at du ikke sitter i rullestol). Hvis du har anledning, gå til og fra arbeidsstedet.

Endret av Arabella
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...