Gå til innhold

Er det allment akseptabelt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...at røykere kaster sneipen sin på bakken og forsøpler naturen?

 

Anonymkode: 8678f...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De forsøpler ikke naturen. Fuler bruker sneipene for å bygge reder, dette beskytter fuleungene mot parasitter og bakterier. Bare folk som hater fuleunger bruker askebeger, makan til hensynsløse folk. Husk at tobakk er en helt naturlig plante, det er litt som å kaste et bananskall i skogen, det er jo der det hører hjemme, ikke på en landfylling på Manglerud. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uakseptabelt å røyke på offentlige steder så lenge dette skader ikke-røykere. Så alt med røyking ute å gjøre er uakseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis
11 timer siden, Drizzt skrev:

Det er uakseptabelt å røyke på offentlige steder så lenge dette skader ikke-røykere. Så alt med røyking ute å gjøre er uakseptabelt.

Hahaha! Ta deg en tur ved inngangen til Radiumhospitalet sånn i 12 tiden en hverdag. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allment uakseptabelt for meg dersom de kaster sneipene på en måte som kan oppfattes som rasistisk eller som støtte til terror eller nekro-pedofili. Men derimot ellers er det også uakseptabelt overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ambivalentReaction skrev:

De forsøpler ikke naturen. Fuler bruker sneipene for å bygge reder, dette beskytter fuleungene mot parasitter og bakterier. Bare folk som hater fuleunger bruker askebeger, makan til hensynsløse folk. Husk at tobakk er en helt naturlig plante, det er litt som å kaste et bananskall i skogen, det er jo der det hører hjemme, ikke på en landfylling på Manglerud. 

Jo fordi det er tjære i det og annet farlig avfall. Det er ingenting som er naturlig lengre. Alt er tilsatt gift. 

Anonymkode: c6b39...d85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo fordi det er tjære i det og annet farlig avfall. Det er ingenting som er naturlig lengre. Alt er tilsatt gift. 

Anonymkode: c6b39...d85

Tjære er jo noe av det mest naturlige som finnes.

Som han som fant opp gift sa: Alt er gift, dosen lager giften.

Nikotin er jo også helt naturlig, akkurat som tobakksplanten.

At noe er naturlig gjør det selvsagt ikke trygt å spise/konsumere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Tjære er jo noe av det mest naturlige som finnes.

Som han som fant opp gift sa: Alt er gift, dosen lager giften.

Nikotin er jo også helt naturlig, akkurat som tobakksplanten.

At noe er naturlig gjør det selvsagt ikke trygt å spise/konsumere.

Han som fant opp gift.......? Hva i alle dager......?

Anonymkode: 19ab7...6b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som fant opp gift.......? Hva i alle dager......?

Anonymkode: 19ab7...6b0

Theophrastus Phillipus Auroleus Bombastus von Hohenheim, han er regnet som oppfinneren/oppdageren av toksikologi. Han sa "the dose makes the poison" eller noe sånt. Alt er giftig var poenget hans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Theophrastus Phillipus Auroleus Bombastus von Hohenheim, han er regnet som oppfinneren/oppdageren av toksikologi. Han sa "the dose makes the poison" eller noe sånt. Alt er giftig var poenget hans.

Han fant opp gift på omtrent samme måte som Thomas Newcomen fant opp damp.

Anonymkode: 29263...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fant opp gift på omtrent samme måte som Thomas Newcomen fant opp damp.

Anonymkode: 29263...5d3

Og på samme måte som Newton fant opp gravitasjon.

Anonymkode: a5873...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere bør stumpe sneipen og putte den tilbake i eska, eller kaste den i søpla/askebeger. Gjør meg ingenting at røykere røyker, men og slenge fra seg stumper her og der er noe dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tryingmybest skrev:

Røykere bør stumpe sneipen og putte den tilbake i eska, eller kaste den i søpla/askebeger. Gjør meg ingenting at røykere røyker, men og slenge fra seg stumper her og der er noe dritt.

Det er vanskelig å være uenig med deg her. Men det er rart at folk som blir provosert over at noen kaster fra seg en sneip, selv kan kaste fra seg en colaboks med den største selvfølgelighet. Enda verre er det når folk putter sneipen i boksen før de kaster den. Dersom en skal kaste en colaboks i naturen, bør en i det minste unngå å putte sneiper i den og gjerne skylle den først og eventuelt rette opp bulker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes generelt forsøpling er uakseptabelt. Samme f om det er sneip, snus, colaboks eller annen søppel. Søpla hører til i søppeldunker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tryingmybest skrev:

Røykere bør stumpe sneipen og putte den tilbake i eska, eller kaste den i søpla/askebeger. Gjør meg ingenting at røykere røyker, men og slenge fra seg stumper her og der er noe dritt.

Nei, det er jeg ikke enig i. En sneip som er lagt tilbake i pakken stinker noe helt vanvittig. Jeg vil ikke sitte ved siden av en på bussen som har sneipen tilbake i pakka!! Blærg! 

Anonymkode: 5e8b8...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tryingmybest skrev:

Røykere bør stumpe sneipen og putte den tilbake i eska, eller kaste den i søpla/askebeger. Gjør meg ingenting at røykere røyker, men og slenge fra seg stumper her og der er noe dritt.

Jeg liker å røyke når jeg er i byer som starter med en vokal, eller når jeg har drukket alkohol. Jeg liker ikke at min tobakk lukter aske, så dette er en dårlig ide.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jeg ikke enig i. En sneip som er lagt tilbake i pakken stinker noe helt vanvittig. Jeg vil ikke sitte ved siden av en på bussen som har sneipen tilbake i pakka!! Blærg! 

Anonymkode: 5e8b8...40a

Helt enig, og tenk på de stakkars fuleungene som ikke får et parasittfritt reir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...