Gå til innhold

Kan jeg være gravid? 15 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig redd for å være gravid nå.. Hadde ubeskyttet sex for litt over 2 mnd siden og tok en angrepille dagen. Så fikk jeg mensen som vanlig rundt en uke etterpå, og da tenkte jeg at det var umulig at jeg kunne bli gravid av det. Men de siste ukene har jeg vært veldig rar. Vondt i hodet, svimmel, ømme pupper, har plutselig gått opp i vekt og magen biler ut. Har heller ikke hatt mensen siden den gangen jeg hadde det uken etterpå, og den pleier å være regelmessig. Har tenkt at jeg sikkert bare har spist litt mye i det siste og lite trening, men kan jeg være gravid?

Anonymkode: 6a199...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en graviditetstest, eller gå til legen og be om å bli testet. Ingen på KG har forutsetning for å fortelle deg om du er gravid eller ikke. Og du, til neste gang, skaff deg prevensjon. 

Anonymkode: 499e8...843

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke vi vite. Ta en tur til legen og få sjekket deg, eller ta en graviditetstest

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en graviditetstest, eller gå til legen og be om å bli testet. Ingen på KG har forutsetning for å fortelle deg om du er gravid eller ikke. Og du, til neste gang, skaff deg prevensjon. 

Anonymkode: 499e8...843

Haha hva er greia med å svare så frekt? Er godt klar over det, ville bare vite om det er mulig å bli gravid selvom man har tatt angrepille og fått mensen etterpå. 

Anonymkode: 6a199...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så utrolig redd for å være gravid nå.. Hadde ubeskyttet sex for litt over 2 mnd siden og tok en angrepille dagen. Så fikk jeg mensen som vanlig rundt en uke etterpå, og da tenkte jeg at det var umulig at jeg kunne bli gravid av det. Men de siste ukene har jeg vært veldig rar. Vondt i hodet, svimmel, ømme pupper, har plutselig gått opp i vekt og magen biler ut. Har heller ikke hatt mensen siden den gangen jeg hadde det uken etterpå, og den pleier å være regelmessig. Har tenkt at jeg sikkert bare har spist litt mye i det siste og lite trening, men kan jeg være gravid?

Anonymkode: 6a199...7bb

Dette bør du undersøke nærmere enten hos lege eller skolehelsesøster. Kan du snakke med noen voksne hjemme og få hjelp? 

Anonymkode: 24533...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Haha hva er greia med å svare så frekt? Er godt klar over det, ville bare vite om det er mulig å bli gravid selvom man har tatt angrepille og fått mensen etterpå. 

Anonymkode: 6a199...7bb

Det er mulig, eneste måten å fastslå graviditet er å ta en graviditetstest (eller vente 7 måneder å se om en bebis kommer ut av dåsa). Anbefaler de ikke at man tar en test en stund etter angrepille? 

Tror de har ganske billige tester på Kiwi, sånne med to i en pakke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig at du er gravid, men dersom mensen var som vanlig er du mest sannsylig ikke gravid. For å være helt sikker må du allikvel ta en graviditetstet. Kan det være andre grunner til at du føler deg rar i kroppen? Stress? influensa? allergi? o.l? Husk at psyken kan også spille deg et puss, og påvirke kroppen slik at du føler deg rar. 

Anonymkode: f55aa...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha hva er greia med å svare så frekt? Er godt klar over det, ville bare vite om det er mulig å bli gravid selvom man har tatt angrepille og fått mensen etterpå. 

Anonymkode: 6a199...7bb

Alt er mulig, verken angrepille eller prevensjonsmidler er hundre prosent trygge, og man kan ha blødninger selv om man er gravid. Vet man ikke slike ting er man heller ikke voksen/moden nok til å ha sex. 

Anonymkode: ac3e9...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en graviditetstest, og om du er gravid, så tenker du godt igjennom hva du gjør :) 

 

Anonymkode: f0ea0...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over, kjøp en graviditetstest :) Den vil gi deg svar på et par minutter. 

Dra eventuelt  til helsesøster for gode råd! :) Lykke til! :) 

Anonymkode: 9f029...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en test. Ingen her er synske.

Det er ganske enkelt. Man tar testen ut av pakken og tisser på den ene enden. Så venter man.

Negativ= ikke gravid

Positiv=gravid

 

Anonymkode: bf585...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjansen skal jo være liten, men den er der. Jeg opplevde forresten at de gangene jeg fikk blødninger som bivirkning av angrepillen, fikk jeg ikke de symptomene på forhånd, som jeg har brukt å få. Da jeg fikk neste blødning til normal tid, kom også pms-symptomene i forkant som jeg er vant med.

 

Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å ta en test. Har du hatt samleie, så kan du være gravid. Der er jo også en sjanse for at du ikke er gravid, for all del. Men den eneste måten å vite det sikkert på, er som sagt over; ta en graviditetstest, eller vent syv måneder og se om det blir en fødsel eller ikke. Jeg regner derimot med at du gjerne vil ha muligheten for abort som et alternativ. Da gjenstår man med det første alternativet; å ta en graviditetstest.

Anonymkode: 53b73...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 13.52, AnonymBruker skrev:

Haha hva er greia med å svare så frekt? Er godt klar over det, ville bare vite om det er mulig å bli gravid selvom man har tatt angrepille og fått mensen etterpå. 

Anonymkode: 6a199...7bb

Tror en angrepille bare er 95 % sikkert eller noe sånt. Det er i alle fall mindre sikkert enn p-piller. Du kan få tatt en graviditetstest rimelig om du leverer en urinprøve på legekontoret, i resepsjonen. Eller kjøp en på apoteket. 

Anonymkode: 8691c...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest en plass at man alltid skal ta en graviditetstest en viss tid etter bruk av angrepille for å forsikre seg om at den "gjorde jobben sin" :)

 

Anonymkode: 651b6...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan også ta en graviditetstest hos helsesøster på skolen eller på helsestasjonen. Der kan du også få prate grundig med en voksen om symptomer og framtidig prevensjon. 

Anonymkode: a7c9f...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...