Gå til innhold

For oss som endelig har endret livsstil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg savnet en tråd for oss som endelig har tatt steget, og bestemt oss for å endre livsstil. Det skjer selvsagt i mange ulike former. Jeg f.eks har endelig innsett at jeg er nødt til å trene mer, og mer variert, om jeg skal kunne fortsette å lage- og å nyte mat som jeg gjør. 

Her ønsker jeg ingen bedrevitere med velmenende råd. Selvsagt, er du usikker; spør, og noen svarer. Eller gå til PT eller annen profesjonell, men dette er en tråd for positiv ballkastning, oppmuntring og motivasjon for de i startgropa til en bedre helse!

Anonymkode: b1345...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så god idé :) 

Jeg har etter to tette svangerskap kommet i skikkelig dårlig form. Siden jeg ble gravid med første og som høygravid med andremann (på to år) har jeg lagt på meg 30kg. 

Fødte i oktober, og da veide jeg 92kg. Gikk sakte ned til 82kg kort tid etter fødsel, men la på meg raskt 3kg. Fra januar bestemte jeg meg for å endre kosthold, telle kalorier og bevege meg litt mer. Nå veier jeg 76,6 kg. Ønsker å komme meg ned til 62kg. Har satt som mål å gå ned til 70kg til sommeren. Det ser lovende ut foreløpig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også brettet jeg opp ærmene etter to svangerskap! :hoppe:

Er nå nede i startvekt, 74-75... men var jo aldri fornøyd med den vekta før heller, da jeg kun er 162 høy....

Så for meg er del 1 av vektreduksjonen og livsstilsendringen gjennomført egentlig. 

Etter første veide jeg 85 ei stund etter fødsel, gikk ned 11kg med mye trening. 

Etter andremann veide jeg 82 ei stund etter, nå er han et år og jeg har gått ned 8kg, alt med å kutte ut godteri, prøve å være aktiv og spise sunnere. 

Men ingen regelmessig trening.

 

Nå har det så klart stoppet opp og jeg har gått litt opp og litt(!) ned og slik, så nå har jeg nettopp begynt å jogge litt... 

Visste jo at det var spørsmål om tid før vekta stoppet når jeg ikke trener; så er meget motivert for å få dette til :),

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende å se andre som har startet og kommet litt i gang!

Selv begynner jeg å kjenne at jeg tåler mer, gleder meg til treninger, og begynner å kjenne på det lille ekstra overskuddet! Trener på et lite, uavhengig studio i gruppetimer, og det motiverer å være en så super gjeng!

Anonymkode: b1345...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et mål om å gå ned fra 68 kg til 55. (160cm) Har startet ny livstil som innebærer grønsaker og fysisk aktivitet.Jeg skal greie det! 

Anonymkode: 10714...a8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Dette er en perfekt tråd for meg. Jeg har hatt en elendig livsstil alt for lenge og har nesten like lenge forsøkt å endre vaner til det bedre. Dessverre har jeg feilet gang på gang. Kostholdet mitt er vel min verste fiende. Jeg spiser helgemat hver dag og helt grusomme store mengder sukker. Jeg er vel det man kaller sukkeravhengig. Helt umulig å slutte, uansett hvor mange forskjellige metoder jeg har forsøkt på. Men kan ikke gi opp :jolie:Får bare takke naturen for at jeg ikke har blitt overvektig enda. 

 

Mitt mål for livsstilsendringen er å oppnå et sunt og balansert liv. Og mine mål for det er så enkelt: 

- Slutte å snuse (dårlig tannhelse, lite-feminint, dyrt, skadelige stoffer for kroppen)

- Slutte å røyke (ekstremt farlig for kropp)

- Slutte å drikke annet enn vann 

- Slutte å spise sukker (Skaper ubalanse i kropp, kan fremme overvekt og livstilsykdommer, øker stress og kan øke aggresjon og skaper ubalanse i flere av hjernens prosesser og kan føre til depresjon) 

- Spise sunnere

- Gå ned 10-20 cm fett på magen og stramme opp kroppen (magefett er det farligste stedet å ha fett på kroppen) 

- Få sterkere og finere negler, hår og ren, glødende hud

Ingen av disse målene kan krysses av før de har blitt en inngrodd god vane. Og alle baserer seg på at jeg fokuserer på helse og ikke skjønnhet. Noe jeg tror er bedre å fokusere på for min del. 

De tre første punktene har jeg gjennomført i ca. 300 dager. De føler jeg nå er glemt og jeg har absolutt ingen savn til noen av disse usunne uvanene. Det at jeg har droppet å drikke noe annet enn vann kommer av at jeg synes vann er best og alt annet inneholder unødig mye sukker og kalorier. Å kutte sukker derimot er så utrolig vanskelig. Har forsøkt hundrevis av ganger før og feilet hver gang. Enten etter én dag eller etter 30 dager. Jeg har så sterk sukkercraving at jeg må holde meg fast for å ikke klikke helt, dag ut og dag inn. Sukker er det første jeg tenker på om morgningen og det siste jeg tenker på når jeg legger meg. Uansett hva jeg spiser eller hvor mye så er sukkercravingen helt vill. Hvis noen har noen tips tar jeg de med glede imot! 

Har gått tre dager uten sukker nå :murvegg:Men måå prøve å holde ut. Blir litt enklere etter 23 dager har jeg merket. Blir så mentalt sliten av å sloss mot cravingen. 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meldt meg inn på treningsstudio i dag, etter å ha gått fra en fysisk krevende  jobb til å sitte på kontor har jeg rett og slett blitt råtten... 

Målet i første omgang er å gå ned fra 112 kg til 95 (190 cm) :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta I dag, og den viste 76,2! Så glad!! Nå er det bare noen gram unna at vekta viser 75-tallet!! Ellers har det snødd her I dag, så da ble det en skikkelig innedag, med tv2sumo  når vesla har sovet 😕 vanligvis når hun sover, går jeg en tur med henne eller rir hesten min en økt på ridebanen. Skikkelig demotiverende med snø nå 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn i denne tråden jeg :) Bestemte meg i dag for å endre livsstilen da jeg ikke får på bukser som passet meg bra i oktober. Da er det virkelig på tide å ta noen grep! Kan trenge litt inspirasjon fra andre i samme slengen.

Planen min er å starte med en lang skogstur og laks og grønnsaker til middag i morgen. 

Endret av clyde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattis

Jeg har begynt sånn smått med clean eating og en del vegetar/veganske retter uten å bli fanatisk. Ønsker å bli mye sunnere og spise mer grønt. På treningssiden har jeg en vei å gå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med motivasjonen i mange år, og trening har virket håpløst. For noen uker siden begynte jeg på ny treningsform, og nå kan jeg ærlig si at jeg gleder meg til å trene hver gang! Jeg må holde igjen for å ikke brenne opp kruttet, og går på¨faste timer til faste dager, i samarbeid med PT. I denne sammenhengen har motivasjonen til å spise riktig kommet gratis. Søtsaker og junk frister ikke, da jeg stort sett enten gjør meg klar til dagens økt, eller er støl fra gårsdagens økt. Jeg vet at ren mat hjelper, og det er da det som frister.

Jeg tror absolutt jeg har funnet nøkkelen til en ny livsstil, i den form at det ikke er drastisk eller ekstremt. Jeg motiveres av glede og jeg finner endringer som føles permanente og realistiske. Tror det er viktig. 

Anonymkode: b1345...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 16.21, SillyFlamingo skrev:

Meldt meg inn på treningsstudio i dag, etter å ha gått fra en fysisk krevende  jobb til å sitte på kontor har jeg rett og slett blitt råtten... 

Målet i første omgang er å gå ned fra 112 kg til 95 (190 cm) :)

 

Jeg har gjort det samme, med å gå fra fysisk krevende jobb til kontorjobb, og kjent det på kroppen. Funnet treningsformen som funker, og elsker det! Mindre kontorplager har jeg også, etter bare noen uker! Heia deg!!

Anonymkode: b1345...118

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut sukker og kuttet ned på gluten etter anbefalning fra legen(sliter med stress og angst). Jeg har bare holdt på en uke, men jeg har blitt mye mer bevisst i forhold til hva jeg faktisk spiser. Magen føles også bra og jeg har begynt å trene litt i tilegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uN91s

Så flinke dere er! Jeg har nå gått seks dager uten sukker men sliter forferdelig! ahh. Er så lei av denne cravingen! haha. Har på følelsen av at jeg gir opp snart. Som alltid. 

Ellers går det bra med de andre punktene! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, uN91s skrev:

Så flinke dere er! Jeg har nå gått seks dager uten sukker men sliter forferdelig! ahh. Er så lei av denne cravingen! haha. Har på følelsen av at jeg gir opp snart. Som alltid. 

Ellers går det bra med de andre punktene! :D 

Heia deg!! Jeg bestemte meg for å slutte totalt med godis, bortsett fra 70% mørk sjokolade! Jeg er sikker på at du klarer det, og jeg og ;) 

Anonymkode: b1345...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt veganer, mest pga helsemessige årsaker jeg har slitt med. Håper på å bli bedre og sunnere! Trening er det også blitt mer av :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var en fin tråd! Jeg har vært på utveksling dette semesteret og gått opp en del i vekt. Nå er sommeren snart her, jeg er hjemme i Norge og vil veldig gjerne tilbake der jeg var før jul! Trener fire til fem dager i uken, men kostholdet er dessverre ikke så bra. Skal følge med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jcjcjc

Fin tråd. Har selv også bestemt meg for å bli mer kostholdsbevisst. Kuttet ut melk (alt som inneholder meieriprodukter) da det gir meg kviser - har testet ut dette før og vet det fungerer - i tillegg sist jeg kuttet dem ut gikk jeg ned i vekt. Men denne gangen har jeg også tenkt å kutte ut godis utenom på lørdager - trenger en "cheat day" da jeg aldri hadde klart å kutte det ut helt, i alle fall ikke med det samme. Satser på at jeg klarer denne livsstils-endringen for godt nå. Vil rett og slett ikke gå tilbake, føler meg så mye mer fresh nå. Og synes det hjelper å spise frukt hvis søtsuget kommer, eventuelt te :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jcjcjc skrev:

Fin tråd. Har selv også bestemt meg for å bli mer kostholdsbevisst. Kuttet ut melk (alt som inneholder meieriprodukter) da det gir meg kviser - har testet ut dette før og vet det fungerer - i tillegg sist jeg kuttet dem ut gikk jeg ned i vekt. Men denne gangen har jeg også tenkt å kutte ut godis utenom på lørdager - trenger en "cheat day" da jeg aldri hadde klart å kutte det ut helt, i alle fall ikke med det samme. Satser på at jeg klarer denne livsstils-endringen for godt nå. Vil rett og slett ikke gå tilbake, føler meg så mye mer fresh nå. Og synes det hjelper å spise frukt hvis søtsuget kommer, eventuelt te :-)

Jeg mener det er viktig å ikke slutte å kose seg helt! Da ender du med å gå på en smell og å stappe i deg alt for mye istedet. Så cheatday synes jeg du skal inne deg! 

Anonymkode: b1345...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...