Gå til innhold

Dømmer du folk etter deres oppførsel på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er facbookprofilen il folk/ deres oppføsel der med på å danne et bilde av personen for deg?

Hva reagerer du på/danner inntrykk for deg?

 

Anonymkode: 8a4c8...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart. 

Jeg reagerer på når folk kommer med klengete kommentarer på bursdager type "Åååå pus, gratulerer etc etc <3 <3 <3 <3 <3 :*  :* :*" - Har vi ikke kommet over fjortisperioden for type 10 år siden? 

Disse som poster i enkelte grupper ang sexleketøy. Og deretter skal forklare hvor "god" den er. Blir så flau over å lese sexnoveller på grupper type ebay for kvinner etc. 

Og de som poster et :( eller :´( som status med oppfølging av "Kan ikke si" - Neivel, oppmerksomhetshore. 

Det ender med at jeg ikke orker, så sletter dem litt etter litt for å luke ut, slik at jeg slipper å dømme folk hver gang jeg logger inn og slipper å irritere meg over mennesker som er.. kan man si mindre begavet når det kommer til normal facebook oppførsel? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, dillyduzit skrev:

Helt klart. 

Jeg reagerer på når folk kommer med klengete kommentarer på bursdager type "Åååå pus, gratulerer etc etc <3 <3 <3 <3 <3 :*  :* :*" - Har vi ikke kommet over fjortisperioden for type 10 år siden? 

Disse som poster i enkelte grupper ang sexleketøy. Og deretter skal forklare hvor "god" den er. Blir så flau over å lese sexnoveller på grupper type ebay for kvinner etc. 

Og de som poster et :( eller :´( som status med oppfølging av "Kan ikke si" - Neivel, oppmerksomhetshore. 

Det ender med at jeg ikke orker, så sletter dem litt etter litt for å luke ut, slik at jeg slipper å dømme folk hver gang jeg logger inn og slipper å irritere meg over mennesker som er.. kan man si mindre begavet når det kommer til normal facebook oppførsel? 

Forstår. Men jeg tenkte ikke bare på ting du nødvendigvis blir oppgitt over, men sånn generelt. Danner facebook et inntrykk av en person? (Kan også være positivt.)

takk for svar! :)

ts

Anonymkode: 8a4c8...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statusene folk skriver, bildene de legger ut og sakene de deler er selvsagt med på å gi et inntrykk av hvordan de er som personer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer absolutt folk etter facebookprofilen dems. Det kan så klart gå begge veier. De jeg danner meg et positivt bilde av er nok de som poster om litt betydningsfulle aktiviteter som ferier, bursdager, at venninnegjengen er samlet eller i det minste søndagsturen. De som poster "livsvisdom" og deler alt mulig rart av konkurranser som åpenbart er svindel ser jeg gjerne på som litt smådumme. De som poster utblåsninger om venner og hvor høyt de elsker kjæresten veldig ofte ser jeg på som dramatiske. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjør jeg. Det gjør vel de aller fleste. Det er vel derfor man blir rådet til å være litt selektiv med hva man deler på Facebook og ikke ha en åpen profil.

Anonymkode: 7a564...cd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "dømmer" de på hvordan de er på PM. hvordan de svarer og/eller ikke svarer.

Anonymkode: f859d...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. får et omtrentlig inntrykk av hvilken personlighet de har. Om de er litt eksentriske, om de liker shopping og mote eller om de er politisk aktive. Så er der jo flere nyanser ved folk, men man får et bilde av hva de tenker på og prioriterer. Om de velger å ha en fasade eller være mer rett frem. Jeg er bedre på å lese mennesker når jeg ser dem i virkeligheten, da. Facebookinntrykk alene er ikke nok til å forstå personen 100%. Kanskje med mindre den skriver nærmest dagbok der

Anonymkode: 3ee5d...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Antar også at andre danner seg et bilde av meg ut ifra hva jeg poster og deler på FB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dømmet så mye i vanlige poster på sin egen og venners profil, men det har kommet opp ganske ekstreme meninger på nyheter hvor de har kommentert og jeg da har oppdaget at den hyggelige naboen var ekstrem rasist som ønsker små barn til livs. De dømmer jeg! Fjas som en ellers poster på Facebook tar jeg som at de ikke er helt vant til sosiale medier. Jeg kjenner de fleste så godt at jeg har lagt meg opp en mening om personen utenfor og før Facebook, og vet at de er normalt begavede hele gjengen :) (bortsett fra rasist-kommentatorene)

Anonymkode: 68bc9...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men kun negativt. De som linker til sider som frieord og generelt viser rasistiske holdninger (om enn så diskret), de som har aggressive statuser og linker til div konspirasjonsteorier, slike ting som man kanskje ikke tror om personen om man bare kjenner de overflatisk fra før. 

De som opptrer nøytralt/positivt på FB påvirker ikke mitt inntrykk av de egentlig:)

Anonymkode: 771a6...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 11.37, AnonymBruker skrev:

Er facbookprofilen il folk/ deres oppføsel der med på å danne et bilde av personen for deg?

Hva reagerer du på/danner inntrykk for deg?

 

Anonymkode: 8a4c8...2be

Hvis noen skriver i fra andres navn og utgir seg for å være andre ved å kalle personer for stygge og sånn så dømmer jeg personen litt. Jeg tar meg ikke sånn nær av det om det er tilfellet men kan bli sliten hvis det foregår over flere år. Jeg har sett flere har merket seg netthetsen som Siv Jensen, Erna Solberg og Haddy har omtalt i VG så det jeg beskriver er vel en slags sjikane på nettet. Men svaret blir vel ja, mtp at oppførselen spiller en rolle på facebooken til denne personen også. 

Det ser også veldig rart ut. :forvirret:

Anonymkode: 2b026...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja.  Noen er jo så mye på fb og kommenterer over alt at skulle tro de bor i fb. Har best inntrykk av folk som ikke er så mye på sosiale medier. De har et liv liksom. 

Anonymkode: 62b26...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...