Gå til innhold

Fattighuset i Oslo, hvordan fungerer det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som deltidspappa på sosialstønad, så strekker ikke pengene til. Jeg har utsatt det så lenge jeg kan, men nå har jeg så lite penger at jeg ikke lengre klarer å gi sønnen min god nok mat når han er hos meg. Å oppsøke fattighuset/matutdeling har vært noe jeg har fryktet; det er allerede ydmykende nok å måtte gå til sosialkontoret hver måned. 

 

Hvordan fungerer det på matutdelingen, som er hver fredag, såvidt jeg har forstått? Må jeg ringe eller søke på forhånd, og hva må jeg ha med av bekreftelser/papirer?

Jeg har lest noe om at det finnes "butikker" der man kan låne/leie billig sportsutstyr, som f.eks fotballer eller annet som vi kan drive med, er det noen som vet noe om dette?

 

Setter pris på alle som kan dele informasjon med meg. 

Anonymkode: b59e8...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som fikk hjelp der før. Hun stilte seg bare i kø og så gikk inn og plukket med seg mat når det var hennes tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men akkurat det å google frem kontaktinformasjon klarer jeg selv.

Anonymkode: b59e8...7b2

Vær så god! da er det jo bare å ringe :)

Anonymkode: 335c6...450

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så et TV-program som handlet om det en gang. Da gikk de og plukket selv, som i en matbutikk. Tror det var programmet som handler om rike folk som later som de ikke er rike, og jobber frivillig. 

Anonymkode: 9c9e5...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær så god! da er det jo bare å ringe :)

Anonymkode: 335c6...450

Ja, jeg forstår at du er mest vant til konseptet "å ringe", for du leser ikke spesielt godt. Det kan jo hende at det før jeg ringer er greit å vite litt mer om hva som foregår, om jeg i det hele tatt er berettiget til å møte opp, eller om jeg må henvises fra f.eks sosialkontoret? Det er helt lov å mene at mine spørsmål er unødvendige, men du står jo også fritt til å ikke henge deg opp i en tråd du ikke bidrar spesielt konstruktivt i. 

Anonymkode: b59e8...7b2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i  hjelp oss å hjelp gruppa for Oslo på fb. Der er det nok mye hjelp å få. Godt å høre at du setter din egen stolhet til side sånn at sønnen din skal ha det bra. Respekt til deg :hug:

Anonymkode: 5aae6...2ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sted hvor man gir i fra seg alle tingene sine, for å hjelpe flyktningene og sånn. :)

Man bare dumper en haug med klær utenfor lokalene deres visst nok. 

Anonymkode: 8e977...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er et sted hvor man gir i fra seg alle tingene sine, for å hjelpe flyktningene og sånn. :)

Man bare dumper en haug med klær utenfor lokalene deres visst nok. 

Anonymkode: 8e977...3cc

Litt sånn som Fretex antar jeg? ;)

Anonymkode: 8e977...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på m de har ting av litt bedre kvalitet der. Ting som minkpels, gullsmykker og souvenirer i fra utlandet der. Kan det være tilfellet? Jeg har hørt om folk som finner mange fine skatter på stedet som det der. Litt sånn som på loppemarked. 

Anonymkode: 8e977...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For sportsutstyr så kan du følge med på gi bort sidene til finn.no, evt skrive en annonse selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen deler også ut matposer en dag i uka. Tror det bare er å møte opp. Søk også opp "hjelp oss å hjelpe" på Facebook, der kan du be om ting du trenger, så får folk en forespørsel fra de som driver siden, og om noen har så blir det levert inn. Det er alt fra klær, til utstyr og mat har jeg sett. Lykke til: )

 

Anonymkode: 28856...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et sted hvor man gir i fra seg alle tingene sine, for å hjelpe flyktningene og sånn. :)

Man bare dumper en haug med klær utenfor lokalene deres visst nok. 

Anonymkode: 8e977...3cc

Jeg tror du mener Refugees welcome-gruppene.

Anonymkode: f755b...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...