Gå til innhold

Dere som har vært i et voldelig forhold/med en psykopat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Mange mener de har vært sammen med en "psykopat", men nå tenker jeg på de som virkelig er psykopater (jada, det heter kanskje ikke det lenger, men jeg orker ikke google diagnoser og alt sånt.), som utøver vold mot familien sin, nedpsyker personer, manipulerer o.s.v.)

 

Dere som har vært i et voldelig forhold, der dere ble psyket ned (kalt stygge ting o.s.v), slått, eller lignende.

Hvordan har dere kommet dere videre i livet? Sliter dere fortsatt? Kan dere være så snill og fortelle deres historie. Hva gjorde dere for å få det bedre?

Jeg var sammen med en som var voldelig/hardhendt (han slo meg aldri, men han sparket meg minst 1 gang, dyttet meg så jeg slo hodet hardt i bildøra o.s.v.  Han slo også barnet vårt en gang (som jeg vet om, de var ikke så veldig mye alene)), han psyket meg ned - jeg fikk høre hvor dum, mislykka, lite verdt, stygg o.s.v jeg var, og så skjedde det en del andre ting som jeg ikke vil fortelle om i frykt for å bli gjenkjent.  Var sammen med ham noen få år, men jeg sliter så veldig mye fortsatt... Mange år etterpå. Gått til psykolog, og hun mente jeg har post traumatisk stresslidelse (ptsd). Det har gått så mange år siden sist vi så ham og alt dette skjedde, og jeg føler det er patetisk å sliter så mange år etterpå. :(

 

 

Anonymkode: 87617...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

Eg lever etter ein regel: den beste hevnen er å ikkje la fortida påverka meg. At eg er lukkeleg er nok det verste for min eks. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i et "forhold" med en psykopat, men jeg har vært forfulgt av en i en tidsperiode av 5 år.

Jeg var ekstremt ung da jeg traff på han, og det tok ikke mange dager før jeg kjendte på en vond magefølelse som han vekket. Vi var hele tiden bare "venner", i mitt hode var vi det men i hans hode var jeg hans. Vi snakket oftes bare over nettet og på telefon da jeg avslo møter hele tiden på grunn av denne dårlige følelsen. Han var masete, ville vite alt om hva jeg gjorde og hvor jeg skulle. Han dukket opp flere plasser, på døren min, hang med mine venner  å familie for å få info osv. alt dette skjedde rundt meg uten at jeg oppdaget det. Jeg ble truet flere ganger, noe som resulterte i at jeg ikke fikk meg unna. Jeg har blitt utnyttet i fulla, trakkasert på telefon og forfulgt. Jeg ble totalt ødelagt jeg visste ikke hvem jeg var eller hvilke meininger jeg hadde. Jeg ble fremmedgjort fra alt jeg visste før og jeg visste ikke hvilket ben jeg skulle trokke først på. Dette pågikk av og på i 5 år.

Det er nå 7 år siden og jeg har nå en kjæreste, og fått livet mitt så og si tilbake. Det finnes dager der jeg minner tilbake til

tiden, og frykten for å treffe på han er enda her. Han vekker grusomme følelser inni meg og jeg skjelver veldig ofte.

Det som hjelper er å skrive, male, tenke, høre musikk, gråte når jeg kjenner at jeg trenger det.
Jeg prøver å leve mest mulig og ikke begrense mulighetene mine. Treffer jeg på han får jeg være sterk og vise

hvor langt jeg har kommet og at han ikke har kontroll lenger.


 

Anonymkode: a354e...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg🌸

Jeg var i et veldig voldelig forhold for over 10-åringene siden, og heg sliter ennå. Har akkurat begynt å gå til behandling da jeg knakk sammen for noen mnd siden. Legen sier jeg har Ptsd. Selv om rasjonelle meg har gått videre, sitter kroppen igjen i frykten. Jeg har angst og er kontant overaktivert, og jeg sover utrolig dårlig. 

Jeg føler meg og litt dum som fortsatt sliter, men ifølge legen er det ikke så unormalt. Særlig siden jeg ikke har fått hjelp før nå. Kroppen glemmer dessverre ikke og den er i konstant alarmberedskap. 

Lykke til, håper du for hjelp. Stor klem fra meg.

Anonymkode: d9e0b...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 6 år aiden jeg kom meg bort fra et forhold som var preget av vold både psykisk, fysisk og seksuellt. Å bli slått, voldtatt og kaldt stygge ting var hverdagslig nesten. Jeg ble hele tiden hakket på og nedpsyket på alle mulige måter. 

Jeg går til traumebehandling hos psykolog nå og har gjort det i litt over 6 mnd. Etter å ha fortrengt ting lenge gikk jeg på en skikkelig smell og havnet i psykose. Når psykologen fant ut av forhistorien min fant hun fort triggeren til psykosen. Jeg har fått diagnosen ptsd og kommer til å måtte gå i behandling i 1-2år til. 

Det er ikke rart du enda tenker på ting fra forhodet. Du er ikke rar eller svak. Du har vert i et dårlig forhold. Det er helt normalt at man ikke har det bra etter et slikt forhold. Jeg har brukt lang tid på å bebreide meg selv for det forholdet jeg var i, men det var ikke min feil. Det er veldig viktig å huske. Det var ikke vår feil. Vi gjor ingenting galt. Det var ikke galt å skjære osten feil, det var ikke galt å besøke en venninne og det var absolutt ikke galt å bli hjemme fra skolen med omgangssyke. Det er "psykopaten" som har gjort det gale her. Ta i mot behandling og prøv å vær ærlig om det som har hendt. Det er tungt og tøft å jobbe seg videre, men nødvendig. 

Anonymkode: 715fa...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...