Gå til innhold

Kjæresten trenger rom, jeg synes det er vanskelig å ikke ta kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det at det ligner en tulletråd... Ja, jeg spøkte, for å lette på mitt eget humør, fordi det svaret ble for dumt, ikke for å føre noen bak lyset.

Ja, det er sammensatt, jeg er et menneske. Ting er ikke alltid lett som en plett, slik eller sånn, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Jeg kunne prøvd og prøvd å tenke, men etter at jeg følte meg så dårlig i går, har jeg prøvd å fokusere på vennene rundt meg og høre på hva de har å snakke om i stedet. Spøken var vel en til slik greie, for å tenke på noe annet, ta brodden ut av det. Men selvsagt ikke for å tråkke på deg eller andre. Jeg synes den var åpenbar.

Og kronglete... Ja, hele situasjonen forvirrer meg og er kronglete.

Beklager at jeg ikke klarer å forholde meg til alt som et perfekt menneske, eller holde tråden rett frem og tydelig hele tiden, men en ting skal dubog alle som svarer meg vite, jeg setter pris på det, umåtelig!

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Jeg krever ikke at du skal være perfekt. Bare at du er ærlig mot deg selv. Og deretter de nermeste. 

Her behøver du ikke å dele alt, men vær så snill å se at løgn ikke er ok. Selv om du kaller det spøk.

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner at det ble skikkelig feil nå, og til dere som tok det ille opp, som at jeg bare spøker med hele situasjonen, eller driter i rådene, det er ikke tilfellet. Ja, det med pollen, og hele det innlegget var en spøk, og tydeligvis en dårlig en. Som jeg sa, for å ta brodden ut av en vanskelig situasjon. 

Men ... ja, jeg vet ikke hva jeg skal si, for meg var det så åpenbart, og jeg tenkte alle ville forstå at jeg spøkte, trodde ikke noen ville tro på det. Men det er vel problemet med internett, og fremmede, at alt er vel ganske mulig, og mennesker er fæle så tydeligvis er så kyniske og ekle mennesker som pollenløgnere også mulige. Men det er ikke tilfellet at jeg gjorde det for å holde dere for narr, og jeg ønsker ikke at dere som har gitt meg råd skal føle som dere har kastet bort tiden, for det har betydd mye for meg. 

Og det er viktig å understreke det fordi jeg er ikke en person som kødder med folk sånn, for å få de til å gi av sin tid, dele sine erfaringer, bare for å lage en lang trolletråd. Jeg vet ikke om min personlighet skinner igjennom nok, men vit at jeg ikke ville gjort det. Og jeg burde kanskje ikke bry meg om jeg såret noen fremmede, men når akkurat de fremmede har tatt seg tid til å hjelpe meg i denne situasjonen, så er det ikke riktig at de skal bli såret av en spøk jeg kom med. 

Beklager. Jeg skal holde meg fra spøkene fremover. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt av..har han svart eller ikke? Var det svaret om allergi som var tull, han skrev noe annet eller ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 5046c...d2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krever ikke at du skal være perfekt. Bare at du er ærlig mot deg selv. Og deretter de nermeste. 

Her behøver du ikke å dele alt, men vær så snill å se at løgn ikke er ok. Selv om du kaller det spøk.

Anonymkode: 7f691...50c

Jeg ser at løgn ikke er OK, helt klart. Og jeg ser nå at flere trodde på det jeg skrev, og at det dermed ikke var så innlysende som jeg trodde at jeg spøkte, men det var en spøk, jeg hadde ikke løyet om det der. Det at jeg skrev at nå fortsatte jeg å være selvutslettende og vi fortsatte vårt glade liv følte jeg var såpass idioti at folk forstod at jeg ikke mente det. Jeg kan ikke ta lett på noe som han kommer med nå, etter det han har gjort. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at løgn ikke er OK, helt klart. Og jeg ser nå at flere trodde på det jeg skrev, og at det dermed ikke var så innlysende som jeg trodde at jeg spøkte, men det var en spøk, jeg hadde ikke løyet om det der. Det at jeg skrev at nå fortsatte jeg å være selvutslettende og vi fortsatte vårt glade liv følte jeg var såpass idioti at folk forstod at jeg ikke mente det. Jeg kan ikke ta lett på noe som han kommer med nå, etter det han har gjort. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Jeg forstår det slik at hva han enn har gjort, er det av en så alvorlig grad at du sitter med sjokk. Du bør vurdere å gå til psyk for å bearbeide. Det du sitter med nå er naturlig, men du trenger å snakke med noen som kan noe om det.

Anonymkode: 7f691...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud ts, nå fremstår du som utrolig kronglete. Flaut å fortelle hva som egentlig har hendt? Du har delt alt hittil, og så serverer du en løgn attpåtil? 

Hva er det med deg?  Du tråkker faktisk noe jævlig på de fleste som har forsøkt å stille opp for deg her. Om du ikke vil fortelle, så si bare at du vet men ikke ønsker å dele akkurat det. Og så avslutter du tråden. Slik du holder på nå ligner det mer og mer på tulletråd.

Anonymkode: 7f691...50c

Nei det gjør hun IKKE!

(altså tråkker på oss eller troller som noen sier)

TS du har all rett til å sette dine egne grenser for hva vi skal vite eller ikke. Du skylder oss INGENTING. Uansett hva vi har svart eller hvor mye vi har gjort her, så er dette VÅRT ansvar. Ikke ditt.

Dere andre kan bare holde tåta!

 

PS når det gjelder pollenhumoren din så må du nok ta ansvaret selv ;) 

Anonymkode: 1db94...ef0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det er viktig for folk på KG med ordentlige oppdateringer, så her er en der jeg prøver å gjøre litt klart: 

1: Pollenallergi, bullshitpost. 

Jeg kjenner at jeg er så emosjonelt utslitt etter i går kveld at det går inn på meg at dere er sinte på meg, og at jeg har såret fremmede her inne. Så, for femte gang, beklager, det var bare en spøk. Visste ikke at det ville bli tatt så ille opp. Og NEI, jeg prøvde ikke å lyve. 

Jeg hadde kontakt med ham via SMS i går kveld. Det er fremdeles veldig ullent, men vi avtalte at vi skulle snakkes i kveld. Jeg følte mye rundt det som ble frem og tilbake i går, selv om det var SMS, og brøt sammen, dro til en venninne. I dag har jeg bare holdt det på avstand, for å avvente "forklaringen". Jeg er redd han ikke kommer til å ringe, og da er det slutt, det finnes grenser. Jeg tenkte på i går at jeg skulle hørt på Dwight og andre som anbefalte meg å bare gå videre, DRITE i det, for kanskje jeg ikke hadde fått så vondt da. Satt grensen lenge før nå. Jeg tror for godt om mennesker, og jeg ønsker å vise dem tillit, og jeg er lojal, kanskje for lojal. Jeg gjorde det på en annen måte, og det ble vondt. Men nå får jeg se. Jeg sitter jo fremdeles og aner ikke hvordan jeg skal takle dette. 

AB50c, det jeg fikk vite gjorde det ikke alvorligere, men det å ignorere meg i en uke på den måten er alvorlig. Jeg håper at grunnen gjør det lettere. Han sier at han sliter med noe han ikke har delt med meg, og at det har handlet om det, og ikke meg, eller om å slå opp eller såre meg. 

Og når det kommer til det som er flaut, ja jeg vet det må høres rart ut å være flau over andres handlinger mot en. Men jeg er det. Det nedverdiget meg, og det gjorde at jeg skammet meg over meg selv. "Hvor verdiløs er ikke jeg som blir behandlet sånn". Det høres kanskje dumt ut, men slik tenkte jeg i situasjonen, og det å forklare den her får meg til å gjenoppleve den skammen. Jeg burde ikke bli med en mann som får meg til å føle så negative følelser. Han har ikke slått meg, eller vært utro, bedratt meg. Men han har gjort noe med mine følelser, og latt være å ta hensyn til at hannes problem går utover meg på en veldig destruktiv måte. Det er feil at hans problem skal gå utover meg, men i bunn og grunn så er det kanskje verst for ham, hvis han møter alle som bryr seg om ham på denne måten. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha😀 Jeg gikk 5-på😉 Det er vel sånn at alle som har fulgt med på tråden er veldig spent på hvilken story han til slutt kommer med. Han er jo tydeligvis fortsatt 'i live', så forklaringen hans vil vel ikke være spesielt troverdig uansett. Ta vare på deg selv, det kommer bedre dager/tider. Vær glad du er kvitt dusten og gjør det du trenger for å føle deg bedre. Klem

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør hun IKKE!

(altså tråkker på oss eller troller som noen sier)

TS du har all rett til å sette dine egne grenser for hva vi skal vite eller ikke. Du skylder oss INGENTING. Uansett hva vi har svart eller hvor mye vi har gjort her, så er dette VÅRT ansvar. Ikke ditt.

Dere andre kan bare holde tåta!

 

PS når det gjelder pollenhumoren din så må du nok ta ansvaret selv ;) 

Anonymkode: 1db94...ef0

Du. Om du leser en gang til her er du grei. Jeg siktet til pollensaken. Ikke noe annet. Ok?

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumos skrev:

Haha😀 Jeg gikk 5-på😉 Det er vel sånn at alle som har fulgt med på tråden er veldig spent på hvilken story han til slutt kommer med. Han er jo tydeligvis fortsatt 'i live', så forklaringen hans vil vel ikke være spesielt troverdig uansett. Ta vare på deg selv, det kommer bedre dager/tider. Vær glad du er kvitt dusten og gjør det du trenger for å føle deg bedre. Klem

Ja, jeg så det, beklager! 

Han er i live, og forklaringen handler nok om at han sliter med noe. Jeg klarer ikke å si at han er et dårlig menneske for å slite, eller ha et problem, men det er dårlig at han ikke klarer å håndtere det på en slik måte at det ikke går så negativt ut over mennesker rundt ham som ikke har noe med problemet i seg selv å gjøre. 

Klem

Anonymkode: 16052...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Folk dumper hverandre av mange merkelige grunner, at en feiging skylder på pollen synes jeg ikke er overraskende :fnise: Jeg har hørt verre!

 

Gi han en sjangs da til å fortell hva som feiler han. Men du må tenke på deg selv også, og det er lov å gjøre det slutt med folk selv om de gjerne har psykiske sykdommer. Vil du ikke mer, så vil du ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er forvirret over spøk i skriftform, så er det noen tilfeller hvor man skriver særegent. Da blir det ofte krøll.

Anonymkode: cf0ec...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønnte spøken da. Litt rart plassert spøk, men jeg skjønnte den likevel. Tror på ingen måte det var forsøk på løgn. 

Anonymkode: 6996e...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg kan si er at jeg virkelig har lært at mennesker er sammensatt, og selv om jeg alltid har vært var på at mennesker sliter med usynlige ting, siden jeg har en del familie som har slitt, og vært godt inni det at folk har sitt, med venner og det hele, så har jeg fått utvidet dette aspektet. Selv mennesker man lærer å kjenne kan skjule ting godt. Ikke fordi de ønsker det, men fordi det er noe som er vondt. Ting er ikke enkelt, og hvorfor man gjør handling X kan være med ulik intensjon fra person til person. 

Min virkelighet er ikke den eneste, og det er viktig å huske på at selv om noe virker helt hundre prosent riktig for deg i din virkelighet, så kan det i andres være ting du ikke hadde kunne tenkt deg en gang. Man har kanskje lett for å tro at andre har ikke slike problemer som jeg, eller de har sikkert det bra og takler ting så bra, for det ser slik ut, spesielt med venner som man tenker godt om. Men det kan hende at de bare jobber veldig hardt for å ikke vise at de er like "føkka" som deg selv. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettet over at pollenallergi var spøk, jeg hadde egentlig ikke så mye fornuftig å si om det :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg så det, beklager! 

Han er i live, og forklaringen handler nok om at han sliter med noe. Jeg klarer ikke å si at han er et dårlig menneske for å slite, eller ha et problem, men det er dårlig at han ikke klarer å håndtere det på en slik måte at det ikke går så negativt ut over mennesker rundt ham som ikke har noe med problemet i seg selv å gjøre. 

Klem

Anonymkode: 16052...2b5

Ingenting å beklage, godt å se at galgenhumoren er på plass😉

Han sliter nok med noe ja, men det koster utrolig lite å sende en SMS/Snap/Messenger/whatever for tida😳. Hvis det er en diagnose inn i bildet f.eks depresjon så er jo det en forklaring, dog ingen unnskyldning etter min mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det er viktig for folk på KG med ordentlige oppdateringer, så her er en der jeg prøver å gjøre litt klart: 

1: Pollenallergi, bullshitpost. 

Jeg kjenner at jeg er så emosjonelt utslitt etter i går kveld at det går inn på meg at dere er sinte på meg, og at jeg har såret fremmede her inne. Så, for femte gang, beklager, det var bare en spøk. Visste ikke at det ville bli tatt så ille opp. Og NEI, jeg prøvde ikke å lyve. 

Jeg hadde kontakt med ham via SMS i går kveld. Det er fremdeles veldig ullent, men vi avtalte at vi skulle snakkes i kveld. Jeg følte mye rundt det som ble frem og tilbake i går, selv om det var SMS, og brøt sammen, dro til en venninne. I dag har jeg bare holdt det på avstand, for å avvente "forklaringen". Jeg er redd han ikke kommer til å ringe, og da er det slutt, det finnes grenser. Jeg tenkte på i går at jeg skulle hørt på Dwight og andre som anbefalte meg å bare gå videre, DRITE i det, for kanskje jeg ikke hadde fått så vondt da. Satt grensen lenge før nå. Jeg tror for godt om mennesker, og jeg ønsker å vise dem tillit, og jeg er lojal, kanskje for lojal. Jeg gjorde det på en annen måte, og det ble vondt. Men nå får jeg se. Jeg sitter jo fremdeles og aner ikke hvordan jeg skal takle dette. 

AB50c, det jeg fikk vite gjorde det ikke alvorligere, men det å ignorere meg i en uke på den måten er alvorlig. Jeg håper at grunnen gjør det lettere. Han sier at han sliter med noe han ikke har delt med meg, og at det har handlet om det, og ikke meg, eller om å slå opp eller såre meg. 

Og når det kommer til det som er flaut, ja jeg vet det må høres rart ut å være flau over andres handlinger mot en. Men jeg er det. Det nedverdiget meg, og det gjorde at jeg skammet meg over meg selv. "Hvor verdiløs er ikke jeg som blir behandlet sånn". Det høres kanskje dumt ut, men slik tenkte jeg i situasjonen, og det å forklare den her får meg til å gjenoppleve den skammen. Jeg burde ikke bli med en mann som får meg til å føle så negative følelser. Han har ikke slått meg, eller vært utro, bedratt meg. Men han har gjort noe med mine følelser, og latt være å ta hensyn til at hannes problem går utover meg på en veldig destruktiv måte. Det er feil at hans problem skal gå utover meg, men i bunn og grunn så er det kanskje verst for ham, hvis han møter alle som bryr seg om ham på denne måten. 

TS

Anonymkode: 16052...2b5

Det han har gjort, er det HAN som skal være flau over. Ikke du. Det er ikke din feil at han er en slik stor kronidiot. Og helt ærlig, han høres ut som den største idioten og jeg selv hadde nok dumpa han til slutt var jeg i din situasjon. Du får ikke lov til å tenke at du skal skamme deg, være flau, eller tenke at dette beskriver noe som helst om din personlighet. For det gjør det ikke. Jeg forstår veldig veldig godt følelsene og tankene du har oppi dette. Du kan ikke begynne å tenke på hva andre måtte mene og tro om deg pga hans handlinger. Det er ikke din feil at han tar slike valg. Jeg vil påsta at det er veldig normalt å føle seg som en idiot i slike saker. Hva burde jeg ha innsett før, hva burde jeg ha krevd før, hvorfor tillot jeg dette osv. Ok. Tenk det, men innse at du kunne faktisk ikke gjort så mye med det. Du vet nå, hvordan han kan være, og snart får du ny info, som du må vurdere. Deretter må du finne ut hva som er riktig for deg. Og bare deg. Jeg kunne fortalt deg andre historier om meg, men jeg sier bare at jeg vet hvordan du har det. Virkelig.

Klem.

Anonymkode: 7f691...50c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det han har gjort, er det HAN som skal være flau over. Ikke du. 

Klem.

Anonymkode: 7f691...50c

Godt poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du. Om du leser en gang til her er du grei. Jeg siktet til pollensaken. Ikke noe annet. Ok?

Anonymkode: 7f691...50c

Ok.

TS gjør seg misforstått, du gjør deg misforstått, og jeg har gått undercover fordi jeg har gjort meg misforstått. Kanskje på tide å ta hverandre i hendene og unne hverandre å føle seg som ok mennesker, selv om ingen av oss er verdens beste på skriftlig kommunikasjon overfor et bredt publikum til enhver tid? :P 

Anonymkode: 1db94...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

TS gjør seg misforstått, du gjør deg misforstått, og jeg har gått undercover fordi jeg har gjort meg misforstått. Kanskje på tide å ta hverandre i hendene og unne hverandre å føle seg som ok mennesker, selv om ingen av oss er verdens beste på skriftlig kommunikasjon overfor et bredt publikum til enhver tid? :P 

Anonymkode: 1db94...ef0

Helt klart ☺

Anonymkode: 7f691...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...