Gå til innhold

jentenavn Elina. tanker?


supernaturalfan

Anbefalte innlegg

viste min samboer listen jeg har over jentenavn. han falt på Elina og virket veldig tilfreds med dette. men da han godkjente det ble Jeg plutselig usikker.. typisk :P

Såvidt jeg har funnet ut er det finsk- ifølge wiki er det flest finner med dette navnet. ca 800 i Norge for et par år tilbake.  det et en variant av Elin som stammer fra Helene. navnet betyr lysbærer. (viktig for samboer at det ikke betyr "tjukk og feit" og sånne kjipe ting :fnise: jeg bryr meg ikke though..)

men hva syns dere? Elina. ringer det bra? eller har jeg rett ved å tenke meg om..

er "bare" 18-19 uker på vei. men tenkte å begynne tidlig slik at vi kan "tygge litt" på navn vi liker for å se om vi vil trives med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei i klassen min heter Elina. Synes det er kjempefint :blomst: Personlig tror jeg ikke jeg kommer til å klare å navngi babyen før den er født, kanskje du kan se om navnet passer til den lille? Ønsker dere masse lykke til iallefall :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hete Elina når man kan hete Elin? Jeg gir Elina terningkast 3 og Elin får en god femmer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, buffyjenta skrev:

hva med eline? 

ja, Hadde dette på listen og. men samboer likte bedre Elina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, supernaturalfan skrev:

ja, Hadde dette på listen og. men samboer likte bedre Elina :)

okei :D fint det også altså.  Det er et fint  navn, samt enkelt for andre å si skjønne osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Elina. Datteren min har et navn som er svært likt.  Elina er det mye brukt navn i øst europeiske land, ( ikke at det har noen betydning)

Elin og Eline er gode alternativer, eller rett og slett Lina eller Line.

Det er uansett tidlig å tenke på navn, og du kommer sikkert til å ombestemme deg mange ganger! Lykke til med resten av svangerskapet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Jeg liker Elina. Datteren min har et navn som er svært likt.  Elina er det mye brukt navn i øst europeiske land, ( ikke at det har noen betydning)

Elin og Eline er gode alternativer, eller rett og slett Lina eller Line.

Det er uansett tidlig å tenke på navn, og du kommer sikkert til å ombestemme deg mange ganger! Lykke til med resten av svangerskapet! 

takk for det! 

er bare at etter en stund liker jeg ikke navnene lenger :P så dumt å gi et navn jeg ikke liker etter noen uker.. derfor jeg vil begynne tidlig :) vet at jeg gjerne ombestemmer meg raskt :P

Men jeg ELSKET Elina til samboer godkjente xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina er et nydelig navn! Jeg trengte også litt tid til å "smake" på navnet til datteren vår, det er nok helt normalt. Prøv å kalle babyen i magen ved navnet noen ganger, for å prøve det ut. Vi velger navn tidlig i vår familie, og hele familien kaller babyen ved navn fra ca halvveis i svangerskapet (forutsatt at foreldrene har bestemt seg). For oss var dette veldig riktig, mens andre venter til barnet er født. 

Anonymkode: e6113...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elina er et nydelig navn! Jeg trengte også litt tid til å "smake" på navnet til datteren vår, det er nok helt normalt. Prøv å kalle babyen i magen ved navnet noen ganger, for å prøve det ut. Vi velger navn tidlig i vår familie, og hele familien kaller babyen ved navn fra ca halvveis i svangerskapet (forutsatt at foreldrene har bestemt seg). For oss var dette veldig riktig, mens andre venter til barnet er født. 

Anonymkode: e6113...050

er det jeg tenker også! :) takk for svar! 

Endret av supernaturalfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina er ett nydelig navn. Hadde jeg fått jente, så skulle hun hett det. :) 

Anonymkode: 4112e...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fint navn sammenlignet med andre navn KG-brukere vurderer :) Foretrekker vel egentlig Eline, men kan være fordi jeg aldri har hørt Elina før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Eneleh skrev:

Veldig fint navn sammenlignet med andre navn KG-brukere vurderer :) Foretrekker vel egentlig Eline, men kan være fordi jeg aldri har hørt Elina før.

faktisk aldri hørt det jeg heller! xD leste et skilt da jeg var på ferie. en by eller sted eller noe som het Elin...et eller Anna.  så tenkte jeg Eline var fint.  så kom jeg på Elina. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke, men det er fordi det ikke blir noe fint på vår dialekt. Det er finere på østlandsdialekt.

Anonymkode: e83dd...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker det ikke, men det er fordi det ikke blir noe fint på vår dialekt. Det er finere på østlandsdialekt.

Anonymkode: e83dd...46e

hvis jeg sier det med østland liker ikke jeg det.. xD bor selv i Bergen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint selv om jeg ikke kjenner noen som heter det, men kjenner bra folk som heter både Eline og Elena. :)

Anonymkode: df0d9...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre enn alle andre varianter og generelt et fint navn, jeg er glad i a-endinger. Funker gull i Bergen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...