Gå til innhold

Vektoppgang. mistet lysten på henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun som har gått opp fortjener noe bedre enn en overfladisk type som TS.

 

 

Anonymkode: 2bb51...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det er du som lager maten - så han spiser det du lager og har altså gått opp 20kg pga det. 
Det sier meg egentlig bare 1 ting frøken. 

1. Du er usikker på deg selv og vil føle deg "tryggere" på at du beholder mannen i forholdet hvis han blir overvektig og mindre attraktiv for andre kvinner. Spesielt med tanke på at du selv har gått opp noen kilo. Det er den eneste egentlig årsaken til det :)

Jeg forventer ikke at du skal innrømme dette for meg eller for deg selv engang, MEN det er rimelig egoistisk. Vet ikke om det har så mye med å elske noen. Det er bare fine ord du bruker med null mening og betydning bak :)
Det er ikke ALLE du lurer med den der taktikken - jeg må innrømme at jeg selv har blitt lurt på samme måte som mannen din.

Det tok meg nesten 1 år med knallhard trening, for å kvitte meg med overvekten jeg hadde blitt servert samtidig som å gjenopprette eget selvbilde. Ikke før da var jeg klar for å gå inn i et sunnere forhold med noen som elsket meg såpass at de ikke serverte meg mat som jeg ble feit, overvektig og lite attraktiv av.  

 

Anonymkode: 8cf1a...582

Dette må være det vakreste tilfellet av ansvarsfraskrivelse jeg noensinne har sette. Jeg er oppriktig imponert! 

(Du missa forresten poenget til brukeren du siterte på alle mulige måter.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Dette må være det vakreste tilfellet av ansvarsfraskrivelse jeg noensinne har sette. Jeg er oppriktig imponert! 

(Du missa forresten poenget til brukeren du siterte på alle mulige måter.)

Er neppe overbevist om at du skjønte det jeg skrev ...vet det er mange som gjorde det men det er alltid noen som ikke har selvinnsikten ;)

 

Anonymkode: 8cf1a...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er neppe overbevist om at du skjønte det jeg skrev ...vet det er mange som gjorde det men det er alltid noen som ikke har selvinnsikten ;)

 

Anonymkode: 8cf1a...582

Ta nå og les innlegget til Pæddan en gang til, litt mer nøye. Da vil du se at hun skriver at han gikk NED 20 kg. Hvordan forklarer du ta den artige teorien din?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun som har gått opp fortjener noe bedre enn en overfladisk type som TS.

 

 

Anonymkode: 2bb51...ad1

Overfladisk fordi ts reagerer på at kjæresten har gått opp 20 kg på få mnd?

Jeg vil kalle det motsatt : han BRYR seg!

Anonymkode: 78812...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det er du som lager maten - så han spiser det du lager og har altså gått opp 20kg pga det. 
Det sier meg egentlig bare 1 ting frøken. 

1. Du er usikker på deg selv og vil føle deg "tryggere" på at du beholder mannen i forholdet hvis han blir overvektig og mindre attraktiv for andre kvinner. Spesielt med tanke på at du selv har gått opp noen kilo. Det er den eneste egentlig årsaken til det :)

Jeg forventer ikke at du skal innrømme dette for meg eller for deg selv engang, MEN det er rimelig egoistisk. Vet ikke om det har så mye med å elske noen. Det er bare fine ord du bruker med null mening og betydning bak :)
Det er ikke ALLE du lurer med den der taktikken - jeg må innrømme at jeg selv har blitt lurt på samme måte som mannen din.

Det tok meg nesten 1 år med knallhard trening, for å kvitte meg med overvekten jeg hadde blitt servert samtidig som å gjenopprette eget selvbilde. Ikke før da var jeg klar for å gå inn i et sunnere forhold med noen som elsket meg såpass at de ikke serverte meg mat som jeg ble feit, overvektig og lite attraktiv av.  

 

Anonymkode: 8cf1a...582

Hallo???

Du legger altså skylda på din tidligere kjæreste for at han lagde så mye god mat at du la på deg å ble uattraktiv?

Disse beskyldningene er de sykeste jeg har hørt..!:ler2:

 

Anonymkode: 78812...763

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.4.2016 at 3.42, AnonymBruker skrev:

Joda, men hun må jobbe med seg selv uansett hvilken mann hun evt skulle bli sammen med. Det er greit at man kan motivere hverandre, men hun må også ta ansvar selv ved å innrømme at hun har et problematisk forhold til mat, å ta det derifra, ikke fortsette å evt overspise ( eller hva hun gjør ). En partner skal ikke være psykolog/terapeut for sin partner. Da blir det en ubalanse. Hun må som sagt først jobbe med seg selv hvis hun ønsker å være i et forhold, da forholdet man har til seg selv er nr én hvis man skal ha bra forhold til andre. Det blir det samme som om ts hadde vært sammen med en rusmisbruker f.eks. Da måtte hun ha søkt hjelp på samme måte som denne dama til ts tydeligvis misbruker mat. Men så snart man nevner vekt og mat, kommer det kommentarer på at man må like de som de er osv. Det reagerer jeg på, fordi i dette tilfellet høres det selvdestruktivt ut, på samme måte som rus er, til sammenligning, så hun bør først og fremst erkjenne sitt problem og dermed jobbe med det.

Anonymkode: 78812...763

NETTOPP, men det tar tid. De må innse det selv. Det skjer ikke over natten. Hadde det vært så lett som du skisserer, at man må innrømme at man har et problematisk forhold til mat, kropp, alkohol, narkotika osv og ikke fortsette å misbruke hadde vi ikke hatt noen med avhengighetsproblemer i dag, men så enkelt er det jo ikke og hvis TS ikke ønsker å vente burde han dra. Du sier en partner ikke skal være psykolog eller terapeut, nei, og da er det jo ikke feil å si at dette muligens ikke er kvinnen for henne. Er hun syk kommer det til å ta tid for henne å bli frisk. Hun må ønske dette selv.

Anonymkode: 4fe0b...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det er du som lager maten - så han spiser det du lager og har altså gått opp 20kg pga det. 
Det sier meg egentlig bare 1 ting frøken. 

1. Du er usikker på deg selv og vil føle deg "tryggere" på at du beholder mannen i forholdet hvis han blir overvektig og mindre attraktiv for andre kvinner. Spesielt med tanke på at du selv har gått opp noen kilo. Det er den eneste egentlig årsaken til det :)

Jeg forventer ikke at du skal innrømme dette for meg eller for deg selv engang, MEN det er rimelig egoistisk. Vet ikke om det har så mye med å elske noen. Det er bare fine ord du bruker med null mening og betydning bak :)
Det er ikke ALLE du lurer med den der taktikken - jeg må innrømme at jeg selv har blitt lurt på samme måte som mannen din.

Det tok meg nesten 1 år med knallhard trening, for å kvitte meg med overvekten jeg hadde blitt servert samtidig som å gjenopprette eget selvbilde. Ikke før da var jeg klar for å gå inn i et sunnere forhold med noen som elsket meg såpass at de ikke serverte meg mat som jeg ble feit, overvektig og lite attraktiv av.  

 

Anonymkode: 8cf1a...582

Legg i fra deg rødvinsglasset a! Skjønner ingeting av det du skriver. Jeg har ikke gått opp noen20 kg!! Jeg lager mat ja, og det er kavkarbo om du absolutt må vite det.

Endret av Pæddan
Har mer å kommentere
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen til ANNIE som siterte meg.... Mannen har ikke gått OPP, men NED. Kasnkje litt tungt for å lese så seint på kvelden? At du ikke eier hemninger når mat ble servert, får du ta på din egen kappe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 21.56, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Kjæresten min har hatt en ganske dramatisk vektoppgang de siste månedene, rundt 20kg. Når vi møttes var hun akkurat hva jeg vil beskrive som ideal-vekten hennes, å sex'en var bra. Nå har jeg mistet lysten på henne. Bortsett fra det visuelle, blir jeg kvalm at hennes matvaner. Har tidligere hatt et slikt "hat" mot personer som klager over vekta, men samtidig spiser mye godteri og søtsaker.

Hun har ingen interesse av å endre livsstilen eller matvanene sine uten meg, selv om hun er klar over vektoppgangen sin. Har en formening om at jeg bla. blir den skyldige, da jeg har en fysisk tung jobb, å ikke har overskudd til å trene sammen med henne. Min mening er at det er hennes oppgave å holde seg i form, å ikke jeg som skal leke PT.

Føler meg som en dritt som har disse tankene om jenta jeg er så glad i, å ser ingen annen løsning enn å spørre ukjente på ett nettforum om råd. 

Jeg er mann btw.

Anonymkode: a58a4...898

Hva mener hun med det? Hun forstår sikkert at du har en fysisk tung jobb som derfor krever mye energi. Har du spurt henne om forslag på hvordan hun mener dere kan endre livsstil og matvaner sammen? Type mat kan dere jo godt bli enige om, bare du som er mann og har krevende fysisk jobb må spise større porsjoner enn henne. Det er hun nok med på.

Siden du har den fysiske jobben du har, forstår hun sikkert at du ikke orker å bruke mer tid på trening på fritiden. Men kanskje dere kan gjøre noe aktivt i helgene og ellers når dere har fri sammen? Bare det å gå turer sammen, kan hjelpe godt både på forbrenningen og humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Det er jo noe alvorlig galt helsemessig om man legger på seg 20 kg på få måneder. 

At så mange er opphengt i det seksuelle sier jo litt om hvor sykelige perspektivene er. 

Jeg tipper dette er en trolletråd. Enhver oppegående kjæreste ville bedt om å få en ordentlig legesjekk. Ikke lagd en tråd på KG. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...