Gå til innhold

Vektoppgang. mistet lysten på henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje hun burde prøve en annen type anti-dep?

Anonymkode: 7d93a...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror den der hadde vært tøff å svelge for de fleste, uansett om det er mann eller kvinne.

Hvis det går ut over sexlivet som er en ganske stor del av et samliv så hadde det nok vært drepen for mitt forhold i hvert fall. 

Anonymkode: 9bbb1...c59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Kjæresten min har hatt en ganske dramatisk vektoppgang de siste månedene, rundt 20kg. Når vi møttes var hun akkurat hva jeg vil beskrive som ideal-vekten hennes, å sex'en var bra. Nå har jeg mistet lysten på henne. Bortsett fra det visuelle, blir jeg kvalm at hennes matvaner. Har tidligere hatt et slikt "hat" mot personer som klager over vekta, men samtidig spiser mye godteri og søtsaker.

 

Hun har ingen interesse av å endre livsstilen eller matvanene sine uten meg, selv om hun er klar over vektoppgangen sin. Har en formening om at jeg bla. blir den skyldige, da jeg har en fysisk tung jobb, å ikke har overskudd til å trene sammen med henne. Min mening er at det er hennes oppgave å holde seg i form, å ikke jeg som skal leke PT.

Føler meg som en dritt som har disse tankene om jenta jeg er så glad i, å ser ingen annen løsning enn å spørre ukjente på ett nettforum om råd. 

Jeg er mann btw.

 

 

Anonymkode: a58a4...898

Det høres ut som det er noe annet galt enn at hun har "latt seg forfalle" slik noen foreslår. Hvis hun sliter psykisk og fysisk hvorfor skulle du ikke kunne leke litt PT hvis du er glad i henne? Bli med henne ut på tur, da. Kjøpt og evnt. skjær opp frukt slik at hun kan spise det i stede for godteri. 

Er det ikke hyggelig å gå en times tur hver/annenhver dag med en man elsker uansett? 

Anonymkode: f4600...ea1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til henne da! Hvis du mister helt lysten og tenker negative tanker om henne, så sier det seg selv at det ikke kommer til å fungere i lengden. En ting er at du mister lysten men det er vel heller ikke gøy for henne å være i forhold med en som har mistet lysten på henne. Så snakk med henne og/eller send henne til legen. Enten vil hun ikke høre og da er det vel bare å gå fra henne, eller så kan et hende hun hører etter og da ordner det seg for deg etterhvert som kiloene går av. Om hun blir kvitt problemene sine er en annen sak.

Det høres rimelig spesielt ut å gå opp 20 kilo på så kort tid, så enten overdriver du noe veldig eller så ligger det noe alvorlig bak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Oi, mye aktivitet her. Holder innlegget her kort og fattet.

 

Jeg har alltid vært bevisst på inntak/aktivitet, vekten min er stabil. Har ikke introdusert "dårlig" mat for henne. Vi har vært sammen i 7 måneder snart.

 

Angående humøret, har det blitt mer negativt. Har ikke begynt med noen medisiner, f.eks antideprissva, som kan være årsaken til vektoppgangen. Hun er ikke gravid.

 

Er fullstendig klar over at mennesker forandrer seg over tid, og at vektoppgang er normalt (hos eldre, gravide og psykisk syke som bruker mat som medisin eller bruker typiske antideprissiva). 

Anonymkode: a58a4...898

Jeg syns ikke du skal føle deg forpliktet til å være hverken hennes personlige trener eller personlig kjøleskapslås. Alle må ta ansvar for sitt eget liv. Men hun høres på en eller annen måte deprimert ut. Jeg syns du burde ta en alvorlig prat med henne og spørre hva som er galt. Å legge på seg 20 kg, på så kort tid er lite helsebringende og utrolig destruktivt, hvis det ikke har en medisinsk forklaring. Jeg ville vært klar på at om dette bare er selvutsletting vil hun måtte gjøre det alene tilslutt, Men støttet henne om hun begynner å ta seg sammen.

Anonymkode: cad1a...47e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke engang at det går an å gå opp 20 kg på så kort tid. Jeg har spist som en HEST leeeeenge nå, men har bare gått opp 2-3 kg på denne perioden som har vart i ca 1 år...

Håper INDERLIG at mannen min mister lysten på meg og kjefter på meg hvis jeg legger på meg så kraftig hvis jeg ikke evner å ta saken i egne hender!

Til TS: Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne.

Anonymkode: 96f29...c66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har vært sammen med henne i 7 mnd. Har du sjekket hvordan hun har sett ut tidligere i livet? Kan det være hun har lurt deg. At slik hun ser ut nå er slik hun har sett ut tidligere i livet. At hun er en typisk jo-ho slanker. 

Om du generelt har vanskelig for å tenne på tjukke damer så kan det være smart å sjekke gamle bilder av daten din. Noen jenter setter inn et krafttak og holder seg på matta i kanskje et par år, før de sprekker totalt og dytter i seg all verdens godterier.  

Har hun lurt deg med utseende sitt ts? Etter hun fikk deg på kroken kan hun slappe av og ese ut..

Anonymkode: 48f2a...d6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og etter 8 mnd med min kjæreste har jeg gått opp en del kilo. Ca 10 kilo. Jeg sa fra selv da," vi kan ikke beholde det kostholdet her for jeg holder på å bli feit. Hengeræv og gravidmage " Han selv har gått opp litt, men har ikke det samme behovet som jeg. 

Og nå kommer vi til poenget: Han sa at det var han enig i at vi burde. Har vært med på å søke opp sunne oppskrifter på spennende ny mat. Er med meg på gåturer. Er positiv og støttende. Og den taktikken burde du forsøke også. Det er enklere å være to. 

Anonymkode: ea72a...80d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er antidepressiva, men man kan gå opp mye av anipsykotika som også ofte brukes som innsovningsmedisin. Så om hun går på noen form for medisin, så kan det ha innvirkning. Uansett så synes jeg hun burde dra ti legen og få sjekka med blodprøver og diverse....virker liksom ikke helt logisk at 20 kg rett opp på så kort tid skal skje uten at det er noe mer der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at de har kommet på på 2 mnd. De har vært sammen i 7 var det vel. Man kan legge på seg mye på et halvt år. Jeg gjorde jo det uten å ha vært hverken deprimert eller syk. Heller kost meg med vin og mye feit mat med kjæresten. 

Så som sagt forsøk heller å lag sunn god mat og finn på aktiviter hvor hun får rørt litt på seg. 

Anonymkode: ea72a...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Kjæresten min har hatt en ganske dramatisk vektoppgang de siste månedene, rundt 20kg. Når vi møttes var hun akkurat hva jeg vil beskrive som ideal-vekten hennes, å sex'en var bra. Nå har jeg mistet lysten på henne. Bortsett fra det visuelle, blir jeg kvalm at hennes matvaner. Har tidligere hatt et slikt "hat" mot personer som klager over vekta, men samtidig spiser mye godteri og søtsaker.

 

Hun har ingen interesse av å endre livsstilen eller matvanene sine uten meg, selv om hun er klar over vektoppgangen sin. Har en formening om at jeg bla. blir den skyldige, da jeg har en fysisk tung jobb, å ikke har overskudd til å trene sammen med henne. Min mening er at det er hennes oppgave å holde seg i form, å ikke jeg som skal leke PT.

Føler meg som en dritt som har disse tankene om jenta jeg er så glad i, å ser ingen annen løsning enn å spørre ukjente på ett nettforum om råd. 

Jeg er mann btw.

 

 

Anonymkode: a58a4...898

Det er du som har et problem. At du blir kvalm av å se andre spise eller legge på seg er kun ditt problem. 

Dersom hun er misfornøyd med kroppen og vekten sin gjør hun noe med det når hun er klar for det selv. Det du forøvrig har rett i er at du ikke er ansvarlig for hennes fysiske aktivitet. Hun kan ikke forvente selskap eller at du skal dra henne med på trening. (Forøvrig trenger hun ikke trene, det går fint an å slanke seg på kjøkkenbenken..) 

Bare fordi du ikke har problemer med vekt osv? så betyr det ikke at du ikke har godt av å spise sunt. Det er lettere å ha en sunn livsstil dersom man er flere sammen. Er det sånn at hun ytrer ønske om bedre og sunnere mat som du ikke møter henne på? Selv om man er tynn så trenger du like sunn mat som henne. Det virker som om du ikke er villig til å ofre noe. For klar meg dersom jeg misforstår. 

Mistenker at du ikke virkelig er så glad i henne som du skriver - da hadde du ikke brydd deg så mye om at hun gikk opp i vekt.

Hvor høy og hva veide hun før hun gikk opp i vekt? 

Hva er det som gjør at du det er et problem for deg at hun har gått opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Coolaid skrev:

Det er du som har et problem. At du blir kvalm av å se andre spise eller legge på seg er kun ditt problem. 

Dersom hun er misfornøyd med kroppen og vekten sin gjør hun noe med det når hun er klar for det selv. Det du forøvrig har rett i er at du ikke er ansvarlig for hennes fysiske aktivitet. Hun kan ikke forvente selskap eller at du skal dra henne med på trening. (Forøvrig trenger hun ikke trene, det går fint an å slanke seg på kjøkkenbenken..) 

Bare fordi du ikke har problemer med vekt osv? så betyr det ikke at du ikke har godt av å spise sunt. Det er lettere å ha en sunn livsstil dersom man er flere sammen. Er det sånn at hun ytrer ønske om bedre og sunnere mat som du ikke møter henne på? Selv om man er tynn så trenger du like sunn mat som henne. Det virker som om du ikke er villig til å ofre noe. For klar meg dersom jeg misforstår. 

Mistenker at du ikke virkelig er så glad i henne som du skriver - da hadde du ikke brydd deg så mye om at hun gikk opp i vekt.

Hvor høy og hva veide hun før hun gikk opp i vekt? 

Hva er det som gjør at du det er et problem for deg at hun har gått opp i vekt?

Djis. Selvfølgelig kan han være glad i henne og elske henne sjøl om han ikke finner henne seksuelt attraktiv etter at hun har lagt på seg 20 kg i løpet av noen måneder. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New Girl
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

Dersom man har gått opp 20kg på noen måneder uten at det er sykdom eller graviditet i bildet, men bare latskap og matinntak så er det ikke bare kroppen som har forandret seg. Da har man endret personlighet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
1 time siden, Coolaid skrev:

Det er du som har et problem. At du blir kvalm av å se andre spise eller legge på seg er kun ditt problem. 

Dersom hun er misfornøyd med kroppen og vekten sin gjør hun noe med det når hun er klar for det selv. Det du forøvrig har rett i er at du ikke er ansvarlig for hennes fysiske aktivitet. Hun kan ikke forvente selskap eller at du skal dra henne med på trening. (Forøvrig trenger hun ikke trene, det går fint an å slanke seg på kjøkkenbenken..) 

Bare fordi du ikke har problemer med vekt osv? så betyr det ikke at du ikke har godt av å spise sunt. Det er lettere å ha en sunn livsstil dersom man er flere sammen. Er det sånn at hun ytrer ønske om bedre og sunnere mat som du ikke møter henne på? Selv om man er tynn så trenger du like sunn mat som henne. Det virker som om du ikke er villig til å ofre noe. For klar meg dersom jeg misforstår. 

Mistenker at du ikke virkelig er så glad i henne som du skriver - da hadde du ikke brydd deg så mye om at hun gikk opp i vekt.

Hvor høy og hva veide hun før hun gikk opp i vekt? 

Hva er det som gjør at du det er et problem for deg at hun har gått opp i vekt?

Problemet er jo ikke at han har sluttet å elske henne, men at han har sluttet å tenne på henne. Det er jo en forskjell der. Man kan jo elske en person men plutselig ikke tenne mer på denne pga ekstrem vektøkning. Ts kan jo ikke noe for at han ikke tenner på henne mer, selv om han så mye prøver. Noen tenner ikke på overvektige, mens noen gjør det og da hadde det sikkert ikke vært noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p-piller kan gi vektoppgang. Noen typer kan gi vektøkning på 10kg, selv uten endring av kostholdet. Kan det være at hun startet med p-piller når dere ble sammen? Ellers er det ganske vanlig at folk blir mer stillesittende når de får kjæreste. Blir for mye matkos i sofaen, i tillegg har kvinner en tendens til da å spise like mye som mannen. 

Anonymkode: 38183...d9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og min mann har vært sammen i 5 år nå. Jeg la vel på meg rundt 15 kg på den tiden. Nå har jeg slanket meg det siste året med måte(forsiktig) og klær har blitt for store. Skal bare tur og nok kalorier til så kommer man seg i mål :)

Men min mann brydde seg ikke om det da. Ser min mann har lagt på seg han og. Han er like attraktiv for meg da :) selv om han ble nisse feit :D han er et så fantastisk menneske :) <3 

Anonymkode: 89db2...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

Haha, hva er dette for noe sludder. Hvis du ikke forstår at det seksuelle i et forhold er viktig, kommer du til å ende opp alene du også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenner ikke på henne, liker ikke holdningene hennes til kropp og mat. Dere sliter allerede med å kommunisere.

Er dette virkelig noen du vil tilbringe mye mer tid med? Skal det liksom bare bli bedre over natta? Om hun ikke gidder å jobbe med det/betro seg til deg osv...

Jeg skjønner i hvertfall ikke hvorfor du skal gidde dette. Jo lengre du holder ut, jo større incentiv vil du ha for å bli værende (vi har jo vært sammen i xxx tid, har jeg holdt ut så lenge så kan jeg jo prøve litt til).

Meh. Enten får hun selv ta grep om livet sitt, eller så velger hun deg bort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitterpine

Jeg tenker det er stor mulighet for at hun sliter med spiseforstyrrelse. Sånn teoretisk sett må hun spise rundt 2300 kcal mer enn hva hun trenger HVER dag for å gå opp 20 kg på to mnd. (7000 kcal i overskudd gir 1 kg vektoppgang, teoretisk sett).  Det er vanvittig mye hun må ha fått i seg de siste månedene. Folk flest spiser ikke så mye i overskudd fordi man koser seg, men gjerne på grunn av et problematisk forhold til mat. Har du sett noe tendenser som antyder spiseforstyrrelse/ at hun overspiser? Når hun først spiser, tømmer hun fastet, eller stopper hun når hun er mett? Skjuler hun mat? Snakker hun selv om vekt, mat, og samvittighet rundt dette?  

Kan tenke meg det er en vanskelig situasjon for dere begge! Lykken til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...