Gå til innhold

Vektoppgang. mistet lysten på henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Kjæresten min har hatt en ganske dramatisk vektoppgang de siste månedene, rundt 20kg. Når vi møttes var hun akkurat hva jeg vil beskrive som ideal-vekten hennes, å sex'en var bra. Nå har jeg mistet lysten på henne. Bortsett fra det visuelle, blir jeg kvalm at hennes matvaner. Har tidligere hatt et slikt "hat" mot personer som klager over vekta, men samtidig spiser mye godteri og søtsaker.

 

Hun har ingen interesse av å endre livsstilen eller matvanene sine uten meg, selv om hun er klar over vektoppgangen sin. Har en formening om at jeg bla. blir den skyldige, da jeg har en fysisk tung jobb, å ikke har overskudd til å trene sammen med henne. Min mening er at det er hennes oppgave å holde seg i form, å ikke jeg som skal leke PT.

Føler meg som en dritt som har disse tankene om jenta jeg er så glad i, å ser ingen annen løsning enn å spørre ukjente på ett nettforum om råd. 

Jeg er mann btw.

 

 

Anonymkode: a58a4...898

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre hva denne vektoppgangen kommer av? Og har du selv gått opp noe? Hvor lenge har dere vært sammen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei viss hun bare sånn plutselig gikk opp i vekt må det være en grunn. Har du spørre henne om det, har humøret eller måten hun er på endret seg 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette gjaldt min kjæreste hadde jeg vært mer bekymret for helsen hans (hennes i ditt tilfelle) enn utseende. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

Eh.. å legge på seg 20 kilo er jo drastisk om det ikke er graviditet på gang. Da har hun jo liksom lurt partneren på en måte. Så fort hun får en mann så er det å hive i seg mat :P Klart man kan miste tenningen når kroppen man tente på plutselig endrer seg så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

Greit at man skal godta at folk endrer seg, men 20 kg på et par mnd er helt vilt. Jeg syns ikke det er rart han reagerer..

Anonymkode: cad1a...47e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

20 kilo på noen måneder er langt mer enn hva man kan forvente at noen "endrer seg med tiden". Hvis det ikke, som Mysticgirl skriver, er på grunn av graviditet. Eller fysisk eller psykisk sykdom.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit at man skal godta at folk endrer seg, men 20 kg på et par mnd er helt vilt. Jeg syns ikke det er rart han reagerer..

Anonymkode: cad1a...47e

Jeg er enig. Og det er jo ikke normalt eller bra på noen måte heller. Jeg ville prøvd å finne ut hva som ligger bak... send kjæresten til lege.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pga usunn livsstil så må du si hun må skjerpe seg ellers orker du ikke mer. Du er redd for henne og vil ikke at hun skal få sykdommer i framtiden pga hun vil nyte usunn mat. Jeg hadde satt foten ned og dratt henne med på trening. Nektet hun så måtte jeg bare slå opp. Da hadde vi vert alt for forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Jeg er enig med deg i at 20 kilo er veldig mye.  Personen blir plutselig mye annerledes enn det du falt for. MEN ts, trå litt forsiktig her. Kan det være en depresjon på gang, ? Har hun tatt graviditetstest?  Har DU introdusert usunn mat for henne?  

Støtt, ikke kritisere 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cathrine88 skrev:

20 kilo på noen måneder er langt mer enn hva man kan forvente at noen "endrer seg med tiden". Hvis det ikke, som Mysticgirl skriver, er på grunn av graviditet. Eller fysisk eller psykisk sykdom.

Helt enig i at det er ekstremt, men sånn er livet noen ganger. Er man i et forhold som man tenker skal vare livet ut så bør man legge slike forventninger bort. Hvordan tror du hun ser ut som 60-70 åring? Hvis du ikke greier å elske henne for personligheten hennes nå, så kan du like gjerne drite i det...

Anonymkode: aa951...7f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20kg på noen måneder er jo veldig mye, ikke bare å "endre seg med tiden". Ville også tro det ligger noe bak. Er det mulig å snakke med henne, spørre om det er noe galt? Kanskje oppmuntre til å ta en tur til fastlegen eller psykolog for å få hjelp dersom hun sliter? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer du kommer aldri til å ha et langvarig forhold. Folk endrer seg med tiden, hvis du ikke greier å forelske deg i personligheten til noen så kommer du til å ende opp gammel og alene.

Anonymkode: aa951...7f8

Nei, 20 kg på noen måneder er noe helt annet enn at kroppen endres naturlig med alderen. Hadde det vært like akseptabelt om partneren hadde endret oppførsel/personlighet radikalt på noen måneder? Det er ingen grunn til å moralisere over at TS blir avtent av en så stor endring, det kan man ikke alltid hjelpe for uansett hvor glad man er i personen. 

Anonymkode: 7ed14...a3c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at det er ekstremt, men sånn er livet noen ganger. Er man i et forhold som man tenker skal vare livet ut så bør man legge slike forventninger bort. Hvordan tror du hun ser ut som 60-70 åring? Hvis du ikke greier å elske henne for personligheten hennes nå, så kan du like gjerne drite i det...

Anonymkode: aa951...7f8

Ærlig talt, et forhold handler ikke KUN om personligheten (selv om det er veldig viktig). Det at man har samme interesser, og er opptatt av egen helse er også viktig! Jeg er ikke særlig overfladisk, men hadde ikke orket en mann som este ut og dreit i både helsa og utseende. Jeg er selv opptatt av å holde meg frisk og i form, og skal ikke finne meg en sofagris. Man skal jo finne partneren tiltrekkende og, og det går ikke an å tvinge seg selv til å tenne på noen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at det er ekstremt, men sånn er livet noen ganger. Er man i et forhold som man tenker skal vare livet ut så bør man legge slike forventninger bort. Hvordan tror du hun ser ut som 60-70 åring? Hvis du ikke greier å elske henne for personligheten hennes nå, så kan du like gjerne drite i det...

Anonymkode: aa951...7f8

Er man i forhold så tar man vare på seg selv både for sin egen del, helse og for partneren sin.

Man lar seg ikke forfalle så fort man er smidd i hymens lenker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 kilo på et par mnd er medisinsk grunn til bekymring. Dette fordi rundt 2,5 kilo i uken ikke under noen omstendigheter er normalt. Ikke heller medisinsk, og det er absolutt grunn til å tro at det ligger noe bak som ikke bare er 'litt småkos'.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at det er ekstremt, men sånn er livet noen ganger. Er man i et forhold som man tenker skal vare livet ut så bør man legge slike forventninger bort. Hvordan tror du hun ser ut som 60-70 åring? Hvis du ikke greier å elske henne for personligheten hennes nå, så kan du like gjerne drite i det...

Anonymkode: aa951...7f8

Ja, vi endrer oss med alderen. Men 20 kg i løpet av kort tid er ikke vanlig "alderstillegg". Hadde min mann lagt på seg 20 kg på kort tid, ville jeg både brydd meg og vært bekymret - og kanskje ikke funnet ham så seksuelt attraktiv lenger. 

Anonymkode: dc6ac...864

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at det er ekstremt, men sånn er livet noen ganger. Er man i et forhold som man tenker skal vare livet ut så bør man legge slike forventninger bort. Hvordan tror du hun ser ut som 60-70 åring? Hvis du ikke greier å elske henne for personligheten hennes nå, så kan du like gjerne drite i det...

Anonymkode: aa951...7f8

Jeg er forberedt på at mannen min kommer til å se annerledes ut når han fyller sytti enn han gjorde da han var tjue. Jeg har god tid på å venne meg til alle forandringene som gradvis vil komme. Men dette er ganske ekstremt, og det er ikke bare kroppen som har forandret seg, men livsstilen og holdningene hennes.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Oi, mye aktivitet her. Holder innlegget her kort og fattet.

 

Jeg har alltid vært bevisst på inntak/aktivitet, vekten min er stabil. Har ikke introdusert "dårlig" mat for henne. Vi har vært sammen i 7 måneder snart.

 

Angående humøret, har det blitt mer negativt. Har ikke begynt med noen medisiner, f.eks antideprissva, som kan være årsaken til vektoppgangen. Hun er ikke gravid.

 

Er fullstendig klar over at mennesker forandrer seg over tid, og at vektoppgang er normalt (hos eldre, gravide og psykisk syke som bruker mat som medisin eller bruker typiske antideprissiva). 

Anonymkode: a58a4...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...