Gå til innhold

Hva lager dere til romantisk middag?


Pissmaur

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min skal ha en romantisk aften på fredag der jeg skal stå for maten, og jeg trenger inspirasjon til meny! Hva har dere laget før på en slik kveld? Alt er aktuelt, bortsett fra biff for det er jeg så lei av:p

Det eneste som er sikkert er at jeg skal lage en mørk sjokoladekake til dessert siden det er hans favoritt. Vil også lage en ukomplisert forrett tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med denne som forrett?
Ellers jo er dette supre forretter:
- Spekemat med melon og asparges
- Supper
- Tapas
- Bruschetta

Eller hva med minipizza som forrett?

Sist jeg lagde romantisk middag hadde vi minipizza som forrett og pulled pork burger til hovedrett. Det var helt fantastisk godt!


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romatisk middag hos oss er Fondue med masse godt til.
Da sitter vi lenge å spiser og skravler. :) 
 

Anonymkode: 807e2...920

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager ofte Wellington når vi skal kose oss bare vi to. Så du var lei av biff, men det er verdt å vurdere likevel. Så godt!  

Edit, forrett også ja.. Hva med kamskjell, ertepuré og sprøbakt spekeskinke? Det synes jeg er skikkelig snadder! 

 

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurring, stekte poteter og speilegg, flesk og bønner. Kanskje noen stekte småørreter. Og sterk svart kaffe.

Men det er på en fin skautur, da. Over bål. 

Romlemantisk, det ja. 😀

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff er definitivt mitt førstevalg. Men det er fordi det er så innmari godt, og man kan variere tilbehøret mye.

Men hva med tapas? Da kan man jo etterhvert som vinen går ned, mate hverandre:P:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjømat og champagne!

Østers først, gratinerte sjøkreps, feks, eller en frisk salat med krabbe/reker, koriander og sitrus, og så en kraftigere fiskerett med friske grønnsaker og god saus til. Akkurat nå: Ovnsbakt kveite, smørsaus med sitron og urter (frisk ramsløk, om du får tak i, feks), og lettkokte asparges i sesong.

Noe med sjokolade til dessert, eller feks en rabarbrapai nå som det er begynnende rabarbratid.

Det fine med sjømat er at man ikke blir så overmett, det er friskt og deilig, og champagne blir aldri feil, særlig ikke på date. 

Anonymkode: d4c22...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal kose oss som par lager jeg skikkelig raclette.  Ingenting slår stekt kjøtt og smeltet ost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å velge noe lett, så vi ikke blir helt stinne etterpå, for jeg vil gjerne legge tilrette for litt sex etter en romantisk middag. Og ikke noe som gjør at man blir oppblåst.

Fiskeretter/reker, ost og vin, en god salalt med masse godt i og et godt brød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...