Gå til innhold

Kollega er utro mot mannen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 28.4.2016 at 9.12, NydeligMann skrev:

Ikke er det straffbart og ikke er det skadelig, så bare la de holde på. Skulle jeg flydd rundt og sladra hver gang en kompis eller kollega hadde vært utro, så hadde jeg fått lite fritid.

Eh jo, det er veldig skadelig tenk! Utroskap er et samfunnsproblem og vi burde faktisk bli flinkere tl å vise at dette ikke er greit. Er bare å sende en anonym melding til partner om at kollegaen er utro det. Jeg hater umoralske mennesker, jævla søplefolk. De kan glede seg til Gud straffer de i Helvete. 

Skulle vært gapestokk og steining for utroskap. Og jeg har et selvmordsforsøk bak meg pga utroskap, så vet hva jeg snakker om. 

Anonymkode: 3ffc0...afb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 28. april 2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

Enig med de over, ville ikke blandet meg inn i det. Kanskje de har åpne forhold for alt du vet. Verden er ikke svart/hvitt. Kanskje mannen hennes har aputert penis og hun får lov. Hvem vet. Ikke din sak.

Anonymkode: 7e099...ed3

Dette syns jeg er godt poeng: med en kollega vet man ikke hva slags forhold hun har med den hun er sammen med. Kanskje er hun i et åpent forhold, kanskje er hun i et dypt ulykkelig forhold, kanskje de har gjort det slutt men bor sammen for en periode osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
16 minutter siden, Evans skrev:

Dette syns jeg er godt poeng: med en kollega vet man ikke hva slags forhold hun har med den hun er sammen med. Kanskje er hun i et åpent forhold, kanskje er hun i et dypt ulykkelig forhold, kanskje de har gjort det slutt men bor sammen for en periode osv. 

Unnskyldninger, unnskyldninger. Det er umoralsk å være utro. Hadde dette vært i Dubai hadde ikke mennesket levd lenger.. just sayin'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carly-Chardonnay skrev:

Unnskyldninger, unnskyldninger. Det er umoralsk å være utro. Hadde dette vært i Dubai hadde ikke mennesket levd lenger.. just sayin'. 

Det er vel veldig mye som hadde vært annerledes for oss hvis vi bodde i Dubai kanskje.... Teit argument.

Utroskap har eksistert i alle tider, mennesket er rett og slett egentlig ikke monogamt. Vi har konstruert par-tanken, at vi skal bli lykkelige hele det voksne livet med en person. Sier seg selv at dette kanskje ikke fungerer for alle.

Det betyr ikke at utroskap er ok, men man får la folk holde på med sitt og konsentrere seg om seg selv. De fleste har som regel nok å ta av i eget liv..............

Anonymkode: d25fe...c9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Carly-Chardonnay skrev:

Unnskyldninger, unnskyldninger. Det er umoralsk å være utro. Hadde dette vært i Dubai hadde ikke mennesket levd lenger.. just sayin'. 

Vi kan godt mene at det er umoralsk og feil, og forkastelig for den saks skyld. Men om man ikke kjenner til hvordan type forhold hun og mannen har, hva de tenker og mener om utroskap, og ikke kjenner den andre parten, syns jeg ikke det er noe man skal blande seg inn i på jobben. Man hverken vet nok eller kjenner partene privat godt nok til at det er noe man bør ta videre til en ukjent part. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel veldig mye som hadde vært annerledes for oss hvis vi bodde i Dubai kanskje.... Teit argument.

Utroskap har eksistert i alle tider, mennesket er rett og slett egentlig ikke monogamt. Vi har konstruert par-tanken, at vi skal bli lykkelige hele det voksne livet med en person. Sier seg selv at dette kanskje ikke fungerer for alle.

Det betyr ikke at utroskap er ok, men man får la folk holde på med sitt og konsentrere seg om seg selv. De fleste har som regel nok å ta av i eget liv..............

Anonymkode: d25fe...c9b

Ikke sånn at jeg vil ha samme tilstander i Norge som i Dubai, men bare nevnte det for å vise hvor alvorlig dette blir sett på i andre land. 

Utroskap rammer så mange, sykdommer spres og familier blir oppløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Carly-Chardonnay skrev:

Ikke sånn at jeg vil ha samme tilstander i Norge som i Dubai, men bare nevnte det for å vise hvor alvorlig dette blir sett på i andre land. 

Utroskap rammer så mange, sykdommer spres og familier blir oppløst. 

 

Der er jeg helt enig med deg. Jeg har opplevd dette selv og det ødelegger masse. Allikevel tror jeg at det ikke er helt naturlig for mennesket å leve med en person hele livet.. Derfor er mange utro, fordi de kan og det egentlig er naturlig. 

Men det sårer, skader, bryter opp, sånn sett er det ikke bra i det hele tatt.

Anonymkode: d25fe...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gorgonzola skrev:

Hvorfor det??

Fordi jeg mener det er kollegaen som må stå opp for seg, og at det er hn som må å si ifra til partneren. Andre behøver ikke blande seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 8.20, AnonymBruker skrev:

Vet hun at du vet det? vet hun at andre vet det? jeg tror i alle fall jeg ville hintet til henne om at omverdenen er klar over det. Da skjønner hun kanskje at hun har dummet seg lodrett ut, og forhåpentligvis har hun vett på å enten avslutte det eller gå fra mannen sin.

Jeg lurer på om de som er utro skjønner hva de gjør? Sånn i tillegg til å bedra partneren og muligens ødelegge fmailien sin. Ryktene vil gå, og du vil som kvinne i alle fall alltid bli sett ned på. Skjer det i tillegg i jobbsammenheng har man sannsynligvis ødelagt sin egen karriere også (med mindre man ligger med sjefen kanskje). Hvor dum og naiv er det mulig å bli...

Anonymkode: 8a9cb...892

Jeg tror de fleste slipper ganske greit unna med utroskap. Siden folk ikke vil blande seg inn kan den utro holde det gående lenge og blir den utro avslørt så er det ingen som kommer til å fortelle om utroskapen til ny partner. Noe baksnakking må den utro muligens regne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ego skrev:

Grusomt den dagen utroskap til slutt avsløres og man innser hvor mange blant venner, kolleger og i enkelte tilfeller også familie som visste om det - men ikke sa noe.

Må kvitte seg med langt fler enn bare en utro partner da.

Hvorfor det? Jeg kan være enig om det er snakk om familie eller venner som vet, men i denne tråden er det snakk om kolleger. Min kolleger har ikke noe ansvar for mitt privatliv, like lite som jeg har ansvar for deres. Å ønsker å bytte ut en kollega fordi denne kanskje visste (og hvordan skal man egentlig greie å bevise om h*n visst eller ikke?) er lite konstruktivt. 

Ansvaret må rettes dit det hører hjemme, altså den utro parten. Det er ingen andre som har skyld i dette. 

Anonymkode: 1e9e2...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 13.33, Uredd skrev:

Det å uttrykke sterke meninger om kollegaers privatliv på jobben er lite profesjonelt og svært svært sjelden lurt...

Du kan tenke hva du vil og velge hvordan du forholder deg til personen, men vær profesjonell og la jobb være jobb og ikke sladderarena...

Enig, men synes den utro kollegaen av respekt for sin partner og sine kollegaer bør være såpass diskret at ingen fikk greie på det. Kanskje det går an å si noe om det til sin kollega, at man rett og slett ikke ønsker å vite slikt om kollegaene privatliv. Er utrolig dårlig gjort å sette kollegaer i slikt dilemma. Det at kollegaer vet om hvem som er utro sier vel noe om hvor akseptabelt det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.4.2016 at 8.20, AnonymBruker skrev:

Vet hun at du vet det? vet hun at andre vet det? jeg tror i alle fall jeg ville hintet til henne om at omverdenen er klar over det. Da skjønner hun kanskje at hun har dummet seg lodrett ut, og forhåpentligvis har hun vett på å enten avslutte det eller gå fra mannen sin.

Jeg lurer på om de som er utro skjønner hva de gjør? Sånn i tillegg til å bedra partneren og muligens ødelegge fmailien sin. Ryktene vil gå, og du vil som kvinne i alle fall alltid bli sett ned på. Skjer det i tillegg i jobbsammenheng har man sannsynligvis ødelagt sin egen karriere også (med mindre man ligger med sjefen kanskje). Hvor dum og naiv er det mulig å bli...

Anonymkode: 8a9cb...892

Det var et naivt verdensbilde. Mer basert på ønsketenkning enn fakta, tipper jeg? Jeg jobbet tidligere i en bedrift med mye utroskap og forhold i kryss og tvers. Det var ikke akseptert på den måten at det var en åpen greie alle snakket om og koste seg med, men vi lever ikke i Midt-Østen hvor ryktet er slik en skjør og viktig størrelse. Og det at man sannsynligvis har ødelagt sin karriere, er slik en dum påstand at jeg ikke engang gidder å kommentere den. 

Anonymkode: 81912...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. april 2016 at 17.15, Petra75 skrev:

Og verken jeg eller min mann vil vite det hvis den andre er utro. Det er ikke din jobb å fortelle oss hvordan vi skal leve. 

Men hva hvis du var med på en sammenkomst på jobben hans og du merket at en dame ikke kunne se deg i øynene? Og om du fant ut av utroskap og oppdaget at alle kollegaene hans visste det, hele nabolaget og vennekretsen visste det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, kvinneguide skrev:

Men hva hvis du var med på en sammenkomst på jobben hans og du merket at en dame ikke kunne se deg i øynene? Og om du fant ut av utroskap og oppdaget at alle kollegaene hans visste det, hele nabolaget og vennekretsen visste det? 

I stort sett alle miljøer jeg har vært i opp gjennom årene har det vært utroskap. Både på jobb, hobbyer og på alle andre arenaer. Og "alle" har alltid visst uten å si noe. Hvis hans kollegaer hadde visst hadde jeg ikke forventet at de skulle si noe til meg. Jeg tror jeg hadde blitt rimelig perpleks hvis et menneske jeg ikke kjenner hadde tatt meg til side og fortalt meg at mannen min hadde en affære. En nær venn er noe helt annet, men en fremmed - nei, det hadde jeg følt som et overtramp over min private sfære.

Hvis jeg spør min mann direkte, forventer jeg et ærlig svar. Men skulle det ha gått så langt at jeg spurte, hadde jeg nok allerede visst at han var utro, og forholdet hadde i realiteten vært over siden tilliten er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...