Gå til innhold

Kollega er utro mot mannen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
1 minutt siden, Petra75 skrev:

Ja, det er nettopp denne forskjellen jeg er ute etter å poengtere, hvis du hadde giddet å lese det jeg skriver. Hvis man vet at den bedratte parten vil vite - ja så fortell i vei. Vet man ikke, så holder man kjeft om det.

Man skal i hvert fall være veldig forsiktig med å blande seg inn i kollegaers privatliv. Sannsynligheten for at det ikke vil skape annet enn uvennskap og bråk på arbeidsplassen er stor.

Jeg har faktisk tatt meg tiden til å gidde lese og valgte derfor å respondere på ditt innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Men du gjør jo akkurat det samme som du anklager @EEØm for å gjøre. Du anser din moral som det eneste rette. Men er din moral den eneste rette for den som blir i dette tilfellet bedratt?

Hvor har jeg sagt at min moral er den eneste rette? Noe jeg har lagt merke til med deg er at du ser ut til å glemme at vi faktisk er på et diskusjonsforum - altså man diskuterer. Jeg belyser da problemet fra den siden at alle faktisk ikke vil vite, og dette må man huske på når man i selvrettferdighetens navn skal fortelle andre hvordan de skal leve sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita

Når kollegaen min er utro, blir jeg en av dem som hjelper til med å skjule det for hans/hennes uvitende partner. Det liker jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, New Girl skrev:

Hvor høyt setter man sitt eget privatliv, når alle på jobb vet at man er utro?

Er i utgangspunktet egentlig enig med deg, men kan man virkelig forvente at folk passer sine egne saker, når de er så lite diskret?

Ja, jeg syns man skal forvente det på arbeidsplassen. Man kan godt si at det er uprofesjonelt at to kollegaer ligger sammen, men så sant det ikke går utover arbeidet som utføres, ser jeg ingen grunn til at andre kollegaer skal bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
4 minutter siden, New Girl skrev:

Hvor høyt setter man sitt eget privatliv, når alle på jobb vet at man er utro?

Er i utgangspunktet egentlig enig med deg, men kan man virkelig forvente at folk passer sine egne saker, når de er så lite diskret?

Helt enig. Om du er så korka at du velger å drite i eget rede, kan du vel egentlig bare si adios til privatlivet ditt. Du må nesten regne med at jungeltelegrafen vil nå ektefellen før eller senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke forstår er hvordan noen kan finne seg en som er utro, og tror de kan leve lykkelig sammen resten av livet. Det er et ordtak som sier; En gang utro, alltid utro. Har folk så lite selvrespekt at de ønsker seg i en slik situasjon?

Eneste jeg har å si er at jeg håper de en dag får smake sin egen medisin. Som man reder ligger man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Petra75 skrev:

Det er lite som skremmer meg mer enn mennesker som anser sin moral som den eneste rette. Har sett mange eksempler på at det går skikkelig galt.

Min moral spiller da ingen rolle her? Jeg lurer på om andre mennesker har det bra. Ser man tegn på at de ikke har det er det lov å bry seg. Da spiller det vel ingen rolle om vi har lik eller ulik moral når poenget er å få den andre til å få det bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor du snakker om min moral. Jeg har sagt: " Hvis noen har et åpent forhold skal de få lov til det av meg, men jeg synes det er dumt hvis de lærer opp unge eller uerfarne i at det er greit å være utro. Derfor mener jeg det bør skjules eller forklares. Jeg har også forståelse for at ikke alle klarer å si ifra om de ser noe som er til skade for andre mennesker, og at de har gode grunner til det som jeg ikke kan vite om, men jeg håper flest mulig orker å bry seg så mye om andre at du kan se det i handling." Altså legger jeg min moral til side og poenget er om andre har det bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Et øyeblikk siden, Petra75 skrev:

Ja, jeg syns man skal forvente det på arbeidsplassen. Man kan godt si at det er uprofesjonelt at to kollegaer ligger sammen, men så sant det ikke går utover arbeidet som utføres, ser jeg ingen grunn til at andre kollegaer skal bry seg.

Men hvorfor blande arbeidsplassen inn i dette dramaet? Om en person velger arbeidsplassen din som arena for utroskap er vedkommende en komplett idiot som opptrer uprofesjonelt. Vil en arbeidsplass være tjent med denne personen som skaper moralsk dilemma for sine kolleger? Svaret mitt er iallefall nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
2 minutter siden, Petra75 skrev:

Ja, jeg syns man skal forvente det på arbeidsplassen. Man kan godt si at det er uprofesjonelt at to kollegaer ligger sammen, men så sant det ikke går utover arbeidet som utføres, ser jeg ingen grunn til at andre kollegaer skal bry seg.

Da bør man i hvert fall kjenne sine kollegaer ganske godt. Man jobber gjerne med ulike mennesker med ulike utgangspunkt og verdier. Så jeg syns det er litt naivt å forvente at andre skal være med å holde ditt privatliv privat, når en ikke gjør noe for å skjule det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
3 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:

Det jeg ikke forstår er hvordan noen kan finne seg en som er utro, og tror de kan leve lykkelig sammen resten av livet. Det er et ordtak som sier; En gang utro, alltid utro. Har folk så lite selvrespekt at de ønsker seg i en slik situasjon?

Eneste jeg har å si er at jeg håper de en dag får smake sin egen medisin. Som man reder ligger man.

Livet er sjeldent så svart hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
7 minutter siden, Petra75 skrev:

Hvor har jeg sagt at min moral er den eneste rette? Noe jeg har lagt merke til med deg er at du ser ut til å glemme at vi faktisk er på et diskusjonsforum - altså man diskuterer. Jeg belyser da problemet fra den siden at alle faktisk ikke vil vite, og dette må man huske på når man i selvrettferdighetens navn skal fortelle andre hvordan de skal leve sitt liv.

Du hevder det i alle innleggene dine og ber om at privatlivet skal skjermes og ts ikke skal bry seg. Det kommer tydelig frem at dette er dine ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, New Girl skrev:

Da bør man i hvert fall kjenne sine kollegaer ganske godt. Man jobber gjerne med ulike mennesker med ulike utgangspunkt og verdier. Så jeg syns det er litt naivt å forvente at andre skal være med å holde ditt privatliv privat, når en ikke gjør noe for å skjule det. 

Det er vel ikke noe man aktivt gjør, i så fall? Det er jo bare å la være å si noe. Det er noe helt annet hvis man blir bedt om å lyve på vegne av kollegaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CårderBålli

Hvordan fikk du vite om de to, ts?  Tok du dem på fersken?  Fortalte en av dem det til deg? Har noen sladret?

Det er 2 ting som kunne fått meg til å si noe. Den ene er om de har sex på jobb/ i arbeidstiden noe som ville vært horribelt og uprofft, og den andre er om en av dem hadde fortalt om forholdet direkte til meg for da hadde jeg ufrivillig blitt dratt inn i det. 

Vanligvis er jeg for at den bedratte part skal få vite om det men da er det snakk om folk i nære relasjoner. Jeg sier meg ellers enig med Petra75 her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snuppi skrev:

Men hvorfor blande arbeidsplassen inn i dette dramaet? Om en person velger arbeidsplassen din som arena for utroskap er vedkommende en komplett idiot som opptrer uprofesjonelt. Vil en arbeidsplass være tjent med denne personen som skaper moralsk dilemma for sine kolleger? Svaret mitt er iallefall nei!

Det er ingen som har nektet på at det er uprofesjonelt å være utro med kollegaer. Men hvis du insinuerer at man fortjener å få sparken, syns jeg det er å trekke det vel langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snuppi skrev:

Du hevder det i alle innleggene dine og ber om at privatlivet skal skjermes og ts ikke skal bry seg. Det kommer tydelig frem at dette er dine ønsker.

Jeg hevder ingenting, jeg belyser en sak fra flere sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuppi
8 minutter siden, Petra75 skrev:

Det er ingen som har nektet på at det er uprofesjonelt å være utro med kollegaer. Men hvis du insinuerer at man fortjener å få sparken, syns jeg det er å trekke det vel langt.

Jeg har ikke insuniert noe, jeg bare sier at det ikke er akseptabelt og noe som ikke er ønskelig på en arbeidsplass. Han burde fått tilsnakk av sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
7 minutter siden, Petra75 skrev:

Jeg hevder ingenting, jeg belyser en sak fra flere sider.

Du er meget bastant på at ts ikke skal fortelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snuppi skrev:

Du er meget bastant på at ts ikke skal fortelle. 

Jeg kommer med forskjellige argumenter for hvorfor hun ikke bør fortelle.

Hva mener du ellers man skal gjøre når man diskuterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Jeg kan dele en hendelse som skjedde på min tidligere arbeidsplass.

En av mine mannlige kolleger som hadde familie, samboer, barn, bikkje, hele pakken, valgte å innlede et forhold med en av våre kolleger. Til å begynne med reagerte vil alle sammen på oppførselen deres ovenfor hverandre. Blikk, kroppspråk ol. For å gjøre historien kort ble de oppdaget av bla meg og et par andre.... Da vi kjente samboeren meget godt, havnet vi i et dilemma. Det endte med at vi ikke sa noe, da sjefen vår mente at vi ikke skulle blande oss. Den utro kollegaen vår ble kalt inn til samtale. Men forholdet fortsatt. 

Samboeren til mannen oppdaget at han var utro da hun var høygravid. Vi som visste om dette, følte oss litt skyldige da vi kunne sagt noe. Det hjalp heller ikke når samboeren spurte meg om jeg visste noe.... Hva kunne jeg si? Jeg følte meg som en komplett idiot. Jeg kunne ikke vite at hun ville vite om utroskapen.

Å bli dradd inn i denne type drama er forkastelig. Skal en absolutt være utro må en for all del ikke gjøre det på arbeidsplassen. Miljøet ble ikke helt det samme etter dette.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...