Gå til innhold

Kollega er utro mot mannen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Petra75 skrev:

Og verken jeg eller min mann vil vite det hvis den andre er utro. Det er ikke din jobb å fortelle oss hvordan vi skal leve. 

Så han veit at om han er utro og holder kjeft så er det ok?? Blir det en form for semi åpent forhold. Helst ikke vær utro, men ikke si noe hvis du er "uheldig".

Hvordan klarer dere dette i lengden uten å gå rundt i usikkerhet om den andre koser seg på fritiden.

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Commander skrev:

Så han veit at om han er utro og holder kjeft så er det ok?? Blir det en for for semi åpent forhold. Helst ikke vær utro, men ikke si noe hvis du er "uheldig".

Hvordan klarer dere dette i lengden uten å gå rundt i usikkerhet om den andre koser seg på fritiden.

Nei, det er ingen som sier at det er OK å være utro.

Et godt forhold går på tillit. Vi har kommunisert hvor grensene våre går, og stoler på at den andre har respekt nok til å ikke krysse dem. Folk er da ikke noe mer eller mindre utro om man sier noe eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Petra75 skrev:

Trådstarter vet vel heller ikke hvilke avtaler kollegaen og mannen har. Dette er veldig privat, og man risikerer å gå over noen grenser som man ikke bør krysse. Du nevner mobbing - hva hvis jeg hadde følt meg mobbet av din fordømmelse av min måte å leve livet mitt på?

Jeg følte jeg svarte på det her: " Noen med et åpent forhold vil nok heller ikke synes det er greit å være utro så jeg tror ikke de vil ta det så ille opp om noen kolleger snakker om at de ikke synes noe om utroskap. "

Hvis noen har et åpent forhold skal de få lov til det av meg, men jeg synes det er dumt hvis de lærer opp unge eller uerfarne i at det er greit å være utro. Derfor mener jeg det bør skjules eller forklares. Jeg har også forståelse for at ikke alle klarer å si ifra om de ser noe som er til skade for andre mennesker, og at de har gode grunner til det som jeg ikke kan vite om, men jeg håper flest mulig orker å bry seg så mye om andre at du kan se det i handling.

Jeg er ikke helt sikker på hva med livet ditt jeg fordømmer, men håper at hvis det er åpent forhold eller ikke ønsker å stå opp for andre i dette tilfellet, at jeg svarer på det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EEØm skrev:

Jeg følte jeg svarte på det her: " Noen med et åpent forhold vil nok heller ikke synes det er greit å være utro så jeg tror ikke de vil ta det så ille opp om noen kolleger snakker om at de ikke synes noe om utroskap. "

Hvis noen har et åpent forhold skal de få lov til det av meg, men jeg synes det er dumt hvis de lærer opp unge eller uerfarne i at det er greit å være utro. Derfor mener jeg det bør skjules eller forklares. Jeg har også forståelse for at ikke alle klarer å si ifra om de ser noe som er til skade for andre mennesker, og at de har gode grunner til det som jeg ikke kan vite om, men jeg håper flest mulig orker å bry seg så mye om andre at du kan se det i handling.

Jeg er ikke helt sikker på hva med livet ditt jeg fordømmer, men håper at hvis det er åpent forhold eller ikke ønsker å stå opp for andre i dette tilfellet, at jeg svarer på det her.

Dette skjønte jeg ikke så mye av... Mulig jeg må ha ting med teskje.

Livet mitt er ganske ordinært, forholdet mitt også. Men poenget mitt var at alle mennesker har ulike måter å leve livet sitt på, og for noen er "utroskap" helt normalt. DU vet ikke hva bakgrunnen for dette forholdet er, og bør dermed holde avstand. En ting er å fortelle gode venner at du er uenig i livsstilen deres, men det er ekstremt uprofesjonelt å legge seg opp i slikt på arbeidsplassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Den 27.4.2016 at 21.07, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg er utro mot mannen sin med en annen kollega. Det plager meg, jeg får vondt i magen av hele greia. Ville du gjort noe med det? Hva i så fall?

Anonymkode: e2220...81d

Dette er jobben din, ikke privatlivet. Ligg unna, med mindre du er nær venn med henne og mannen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å si at jeg tror de som driver med "utroskap" ikke er for utroskap. Jeg mener ikke man bør si ifra på en måte som virker dømmende for de som driver med "utroskap", men jeg tror det er mer å tjene enn å tape ved å si at man ikke liker utroskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du mannen godt.. si noe.

Har du ikke noe med mannen å gjøre la vær. Det er ikke din sak. 

Jeg har ei venninne som er utro mot kjæresten hennes men fordi jeg ikke kjenner typen hennes kan jeg dessverre ikke bare gå å si hva kjæresten altså min venninne gjør bak hans rygg selv om jeg har lyst. Wr

Er ikke alt man skal blande seg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mannen i dette forholdet og noen hadde gitt meg et hint om at jeg ble ført bak lyset så hadde jeg vært evig takknemlig. Har vært idioten i mitt eget liv og den siste som visste noe før. Sjangsen er stor for at skjønner at noe er galt og ikke har det godt med seg selv. Å vite er bedre enn å gå å pines.

Anonymkode: 8d4df...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EEØm skrev:

Jeg prøver å si at jeg tror de som driver med "utroskap" ikke er for utroskap. Jeg mener ikke man bør si ifra på en måte som virker dømmende for de som driver med "utroskap", men jeg tror det er mer å tjene enn å tape ved å si at man ikke liker utroskap.

Hva tjener du egentlig på det?

Jeg liker ikke religion, bør jeg si ifra til kollegaen min at jeg syns hun bør slutte å tro?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Petra75 skrev:

Hva tjener du egentlig på det?

Jeg liker ikke religion, bør jeg si ifra til kollegaen min at jeg syns hun bør slutte å tro?

Jeg tjener ikke på det, jeg mener jeg har sagt at det er for å være et medmenneske, altså at mannen hennes kan tjene på det. Og jeg sa at det er når andre har det vondt man skal gripe inn, fordi de blir behandlet dårlig. Ingen lider av at noen er religiøse. Noen kan behandle mennesker dårlig og begrunne det i religion, og det er ikke greit, men det å være religiøs er ikke noe som skader andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, EEØm skrev:

Jeg tjener ikke på det, jeg mener jeg har sagt at det er for å være et medmenneske, altså at mannen hennes kan tjene på det. Og jeg sa at det er når andre har det vondt man skal gripe inn, fordi de blir behandlet dårlig. Ingen lider av at noen er religiøse. Noen kan behandle mennesker dårlig og begrunne det i religion, og det er ikke greit, men det å være religiøs er ikke noe som skader andre.

Men du kan jo ikke vite om det er noen som har det vondt, og du vet slett ikke om mannen hennes vil tjene på det. Selv om du - etter din moral - ville ha følt det slik, betyr det ikke at andre har det på samme måte.

Har ikke privatlivets fred noen betydning for deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at mennesker i dag har så liten følelsesmessig kontakt med den de er glad i, at de må være utro. Jeg har kun hatt ett forhold i livet mitt, og der lot jeg alltid tvilen komme til gode, men hun var utro selvfølgelig. Nå er jeg alene og vil nok være det resten av livet mitt. Trist at mennesker flest er slik. Jeg kunne aldri funnet på å lurt et annet mennske. Som man sår får man

Anonymkode: cae22...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Petra75 skrev:

Men du kan jo ikke vite om det er noen som har det vondt, og du vet slett ikke om mannen hennes vil tjene på det. Selv om du - etter din moral - ville ha følt det slik, betyr det ikke at andre har det på samme måte.

Har ikke privatlivets fred noen betydning for deg?

Jeg kan ikke vite, men at det er svært sannsynlig er nok for meg. En liten mulighet er ikke nok derimot, men utroskap synes jeg kvalifiserer til svært sannsynlig. Det er nok tragiske hendelser fordi folk ikke bryr seg. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
36 minutter siden, Petra75 skrev:

Hva tjener du egentlig på det?

Jeg liker ikke religion, bør jeg si ifra til kollegaen min at jeg syns hun bør slutte å tro?

Du må da ha forståelse for at folk er forskjellige. Noen vil vite om utroskap da de ikke vil leve i et forhold hvor de blir bedratt, mens andre igjen vil ikke ha den informasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, EEØm skrev:

Jeg kan ikke vite, men at det er svært sannsynlig er nok for meg. En liten mulighet er ikke nok derimot, men utroskap synes jeg kvalifiserer til svært sannsynlig. Det er nok tragiske hendelser fordi folk ikke bryr seg. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Det er lite som skremmer meg mer enn mennesker som anser sin moral som den eneste rette. Har sett mange eksempler på at det går skikkelig galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Du må da ha forståelse for at folk er forskjellige. Noen vil vite om utroskap da de ikke vil leve i et forhold hvor de blir bedratt, mens andre igjen vil ikke ha den informasjonen. 

Ja, det er nettopp denne forskjellen jeg er ute etter å poengtere, hvis du hadde giddet å lese det jeg skriver. Hvis man vet at den bedratte parten vil vite - ja så fortell i vei. Vet man ikke, så holder man kjeft om det.

Man skal i hvert fall være veldig forsiktig med å blande seg inn i kollegaers privatliv. Sannsynligheten for at det ikke vil skape annet enn uvennskap og bråk på arbeidsplassen er stor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Petra75 skrev:

Men du kan jo ikke vite om det er noen som har det vondt, og du vet slett ikke om mannen hennes vil tjene på det. Selv om du - etter din moral - ville ha følt det slik, betyr det ikke at andre har det på samme måte.

Har ikke privatlivets fred noen betydning for deg?

Beklager Petra men skulle gjerne sett en undersøkelse som viser hvor mange bedratte som ønsker å bli holdt uvitende?

Sykkelen til naboen blir stjålet av en du veit hvem er , men velger å ikke si noe fordi du kan ikke vite om naboen egentlig HATER å sykle og var glad til lizzom.  I en verden av hva, hvis, tenk om så blir det litt dumt for meg.

De fleste som inngått et partnerskap forventer faktisk troskap (en antagelse fra min side, jeg veit). Din debatt rundt at det kan godt være et åpent forhold, kanskje det er avtalt, kanskje han ikke vil vite virker for meg som en kontruert problemstilling. Han VIL bli holdt uvitende?!  Jeg tviler ikke på at DU har de slik. Men folk flest , tror jeg, vil gjerne vite om de blir lurt .

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, Petra75 skrev:

Det er lite som skremmer meg mer enn mennesker som anser sin moral som den eneste rette. Har sett mange eksempler på at det går skikkelig galt.

Men du gjør jo akkurat det samme som du anklager @EEØm for å gjøre. Du anser din moral som det eneste rette. Men er din moral den eneste rette for den som blir i dette tilfellet bedratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
21 minutter siden, Petra75 skrev:

Men du kan jo ikke vite om det er noen som har det vondt, og du vet slett ikke om mannen hennes vil tjene på det. Selv om du - etter din moral - ville ha følt det slik, betyr det ikke at andre har det på samme måte.

Har ikke privatlivets fred noen betydning for deg?

Hvor høyt setter man sitt eget privatliv, når alle på jobb vet at man er utro?

Er i utgangspunktet egentlig enig med deg, men kan man virkelig forvente at folk passer sine egne saker, når de er så lite diskret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Commander skrev:

Beklager Petra men skulle gjerne sett en undersøkelse som viser hvor mange bedratte som ønsker å bli holdt uvitende?

Sykkelen til naboen blir stjålet av en du veit hvem er , men velger å ikke si noe fordi du kan ikke vite om naboen egentlig HATER å sykle og var glad til lizzom.  I en verden av hva, hvis, tenk om så blir det litt dumt for meg.

De fleste som inngått et partnerskap forventer faktisk troskap (en antagelse fra min side, jeg veit). Din debatt rundt at det kan godt være et åpent forhold, kanskje det er avtalt, kanskje han ikke vil vite virker for meg som en kontruert problemstilling. Han VIL bli holdt uvitende?!  Jeg tviler ikke på at DU har de slik. Men folk flest , tror jeg, vil gjerne vite om de blir lurt .

 

Jepp. Du tror - du vet ikke. Ergo bør du la være å blande deg inn i kollegaers privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...