Gå til innhold

Når tenkte du på barn nr 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

er gravid og synes ikke det var like gøy som jeg forventet. Er mye sliten og kvalm, og tanken på å være slik i 6 måneder til er ikke noe behjelpelig når tanken om hvor mange man ønsker seg til slutt ender opp med 1. Men jeg kan ikke la bsrnet mitt bli alene, så må nok på 2 eller 3, men det klarer jeg ikke å tenke på nå. 

Så etter hvor lang tid fra dere var gravid med nr. Slo tanken om å få en ny, til?

Anonymkode: 48809...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrivef1eil pågrunn av drittmpbilen samsung s7 EGDE (forferdelig)

Anonymkode: 48809...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang! Graviditet er noe dritt, men jeg har alltid ønsket meg to tette, så vi kommer til å prøve på nr. to ett år etter første barn. Graviditet er jo bare en bitteliten periode, barna har man for alltid :) 

Anonymkode: 80e8a...89a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å tenke på nr 2 4 mnd etter fødsel. Så da vi bestemte oss for å få to tette, ble jeg gravid på første forsøk (6,5 mnd etter fødsel). Svangerskapet var verre med nr 2 syns jeg. Mye pga at man ikke får slappet av og gjort som.man vil når man har et barn fra Før... men jeg motiverte meg med at" det kun er for en liten periode, og at storesøster får et søsken til"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke på nummer to allerede, jeg, og nummer en er ikke ute ennå :fnise: Men vi må nok se an hvordan det er å ha barn før vi setter i gang med nummer to. Det kan jo hende vi opplever det helt annerledes enn vi ser for oss nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... barn nr 2 ble helt uaktuelt sånn da jeg lå og fødte den første. Rett etter barnehagestart var nr 2 fortsatt ganske uaktuell, men det ser ut som at det går seg til nå...

Jeg hadde et uproblematisk svangerskap og en superfin barseltid (sovebaby) men opplevde fødselen og barnehagestart som tøft (mye sykdom!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenkte på det ganske tidlig (på tross av en utrolig tøff barseltid). Vi begynte prøvingen på nr 2 da nr 1 var 10-11 mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et forferdelig svangerskap og var nok deprimert pga det, jeg gråt hver dag den siste tiden fordi jeg hatet det så mye. 

Noen måneder etter fødsel fikk jeg lyst på en til:) Utrolig hva man glemmer. 

Er nå godt på vei med nr 2, og forrige svangerskap begynner å demre for meg..men nå er det for sent å snu, og snart er jeg ferdig med det for godt :fnise:

Det blir 1,5 år mellom de.

Endret av hironakamura
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATET å være gravid, og sa daglig at dette kom til å bli den eneste. Svangerskapet var komplisert, og fødselen like så. Lå på sykehus i nesten en mnd i forbindelse med fødselen. Baby er nå syv uker, og vi diskuterer en til😂 

Anonymkode: aca08...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrivef1eil pågrunn av drittmpbilen samsung s7 EGDE (forferdelig)

Anonymkode: 48809...1a4

Kaller du det en drittmobil? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket graviditeten, men etter fødsel og kolikkbaby tenkte jeg ALDRI igjen skal jeg ha barn. Da hun var 1 år var jeg babysyk, men vi prøvde ikke på nr 2 før hun var 2,5 år. Fikk 3 år og 4 måneder mellom mine, og nå er jeg ferdig :) 

Anonymkode: f5e7e...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slitsom første graviditet og barseltid, så vi var egentlig usikre på om vi overhodet orket flere barn. Etter at førstemann begynte i barnehagen som halvannetåring ble det plutselig litt mer aktuelt, og nå blir det 2,5 år mellom barna :)

Anonymkode: 1eace...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når første var 2,5 år tenkte vi at må burde vi vel prøve på et søsken snart. Ville ikke ha alt for lenge mellom. Var egentlig ikke spesielt gira eller verpesyk. Men Nr. 2 kom 3,5 år etter første. Fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapet var helt problemfritt og jeg elsket magen min. Fødselen endte med katastrofesnitt, men rier og slike ting gikk bra. Barnet var ca halvannet år da jeg begynte å savne magen og å ønske meg en baby til. Far er ikke helt enig, så vi kommer til å vente til høsten igjen med prøvingen (med mindre han ombestemmer seg og mener det også er for tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri ønsket meg barn, men har alltid sagt at jeg vil ha én. Synes barn virket slitsomme, gruet meg til å gå gravid og var hysterisk redd for å føde. Ble uplanlagt gravid og det var helt fantastisk! Jeg ELSKET å gå gravid, fødselen var et helvete, men veldig fin på en rar måte og babyen er slitsom, men herregud så mye glede, latter og positivitet hun har gitt oss. Vi snakket om en til rett etter fødselen og det gjør vi enda - men vi vil ha litt mer tid mellom. Lille A er snart 8 mnd nå. 

Regner med vi stopper på to små da vi har en stor fra før av (samboer sin, vi har 100% omsorg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det å gå gravid var noe særlig. Og synes barseltiden var mye tårer og lite søvn. Usikker på om jeg vil ha et barn til. Selvom jeg vil at datteren vår skal ha søsken. Vente 1-2 år, også ta opp diskusjonen med mannen. Han er nemlig usikker han og. 

Anonymkode: 7354e...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gravid er noe skikkelig dritt, men det er jo verdt det når barseltiden er over. Vi orket ikke å tenke på en til før eldstemann var over to år, fordi jeg hadde en svært traumatisk fødsel med eldste). Da han var 2 år og 3 mnd tenkte vi "hvorfor ikke en til?" og så ble jeg gravid igjen. (Begge våre har egentlig vært spontane avgjørelser ;) )
Det er kjempefint med søsken <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å bli klar når lille var 10 mnd. Men vi begynte ikke å prøve før hun var ca 15 mnd. Nå tok det litt tid før jeg ble gravid (mistet i vinter), men nå ser det ut som at det blir 2,5 år mellom de. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle bli raskt klar da førstemann var baby. Husker jeg drømte om å kunne legge ham fra meg og ha frie armer (han ble nærmest konstant båret første halvår pga. uro). Men jeg var klar like før han var et år. Det var nok med god hjelp av at han endelig hadde begynt å sove og kunne sitte på gulvet og leke litt for seg selv. Vi ventet imidlertid noen mnd til pga. livssituasjonen for øvrig. Men jeg var redd det skulle ta lang tid å bli gravid igjen, og ville derfor ikke vente for lenge. Det ble da rett over to år mellom barna, og det var veldig passe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...