Gå til innhold

Hvordan bli en såkalt potet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...som kan brukes overalt? Bortsett fra å studere økonomi?

Anonymkode: ccff5...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jus, kanskje? Det kan brukes mange steder. 

Vet også at sykepleiere kan få jobb på flere ulike steder. 

Anonymkode: 1f743...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er de som ofte kalles poteter fordi de kan litt om mye forskjellig :) 

Anonymkode: b30e7...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studere juss, psykologi, sykepleie, sosionom/bvpedagog, politi, HR relaterte utdanninger.. Altså, man må jo velge seg et felt stortsett uansett :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har en mastergrad innen anvendt matematikk og mekanikk, og han har jobbet så og si overalt de siste 20 årene. Han har jobbet for Kongsberg Gruppen, som lektor på vgs, Telenor, og nå jobber han med finans(mye statistikk).

Folk med mastergrad innen anvendt matematikk/fysikk etc kan jobbe nesten hvor som helst. Innen IT, helse, finans, ingeniørbedrifter, skole/akademia, forskning, forsvaret, spillutvikler+++ Man trenger folk med matematisk bakgrunn og programmering/statistikk i så og si alle sektorer, privat og offentlig. Det negative med en slik mastergrad er jo at det er en av de vanskeligste utdanningene man kan ta, men man tjener veldig godt.

 

Anonymkode: 7119b...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innenfor hvilken bransje ønsker du å jobbe. Det er flere yrker som er såkalt "potet" innenfor forskjellige bransjer. Hjelper fint lite å bli sykepleier hvis du vil jobbe innenfor finans. Så du må være litt mer spesifikk. 

Anonymkode: ae45f...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsefagarbeider og blir kalt potet av sjefen. Det er en del av min personlighet bare.

Er det jeg skal si på jobb intervju neste gang jeg søker jobb? Haha. At det er min posetivte egenskap? Hehe. 

Men veit ikke hvordan jeg har blitt det, jeg er bare sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...