Gå til innhold

Skuffet over xsvigermor.. Overdriver jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort.. Forrige uke fortalte jeg xsvigermor at jeg hadde kjøpt splitter ny sykkel til minstemor iom hun eldste alltid har fått ny av de men ikke hun minste, men at jeg bare måtte vente på lønn. Bestilte ny sykkel på nett så tok noen dager. På søndag får jeg plutselig bilde av xsvigermor hvor hun minste hadde fått "ny" sykkel av de fra finn.. 

Sykkelen var jo veldig fin men må jo være helt ærlig å si at jeg først ble litt skuffet.. Skrev en melding tilbake hvor jeg skrev at hun så veldig fornøyd ut å at de var veldig snille som hadde gjort det (hadde kanskje en liten tanke om at det var ment litt som at jeg skulle slippe å ut med de pengene å). Skrev å at jeg kanskje da skulle avbestille deb jeg hadde kjøpt. Fikk melding tilbake hvor det sto: ja, si det... Burde vek klare seg med en sykkel men problemet blir vel å få frakta den hit og dit.  

Meg og far bor 5 min(!!!!) unna hverandre med sykkel... 

Så da tolket jeg igrunn det som at den sykkelen skulle stå hos far.. 

Så i dag kom den nye da.. Å jeg hadde gledet meg så til å se minstemor når hun så den.. Men hun kunne jo ikke skjønner hvorfor hun skulle få en til.. Ble på en måte litt skuffet over at xsvigermor tok fra meg den gleden... :( Er det jeg som er hårsår kanskje? :/ 

Anonymkode: e4e36...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ex-svigermoren din som er rar.

"Denne sykkelen får du ha når du er her, hjemme får du ha en annen sykkel". Er det rar ungen ikke forstår helt hva som foregår..?

Anonymkode: 9d2b9...6d0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit svigermor. Og så fra Finn da! Snakker om forskjellsbehandling.

Anonymkode: b4c2e...13d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som svigermor kan ha oppfattet det som kritikk da du sa at eldste datter alltid har fått sykkel av dem og yngste aldri. Og så har hun prøvd å gjøre litt opp for det overfor jenta. Det ble jo litt kjedelig for deg, hvis du tror svigermor ønsket å påvirke den opplevde verdien av din gave bør du kanskje ikke gi henne så mye informasjon i forkant av gaver og overraskelser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg i grunnen at du overdriver litt ja. 

Det å få en fint brukt sykkel fra Finn.no trenger ikke å være negativt for et barn, det blir et problem de voksne lager! Det kommer helt an på hvordan det legges frem bare :-) Kanskje svigers sjekket Finn.no sist og, men ikke fant noe hun syntes var bra? 

Og det å ha en sykkel begge steder kan jo være praktisk i tilfelle de vil ta en spontan sykkeltur feks. Da slipper de å være avhengig av at du skal være tilgjengelig for henting av sykkel osv :-) 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi den ene sykkelen til et barn som ikke har noe som helst av leker da?

Barnet ditt er heldig.

Anonymkode: 5ca09...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget var ikke at en sykkel fra finn ikke er like bra! Men hvert eneste år har hun eldste fått ny sykkel... Å hun minste arvet... Vi som har vokst opp med større søsken vet vel hvordan det føles å alltid arve etter de større... Det er litt moro å få noe nytt selv å en gang! 

Den sykkelen står låst på utsiden av huset så ser ikke helt problemet med det.. Dessuten er de jo bare hos han 6 dager i mnden... 

Anonymkode: e4e36...be4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var ikke at en sykkel fra finn ikke er like bra! Men hvert eneste år har hun eldste fått ny sykkel... Å hun minste arvet...  Vi som har vokst opp med større søsken vet vel hvordan det føles å alltid arve etter de større... Det er litt moro å få noe nytt selv å en gang! 

Den sykkelen står låst på utsiden av huset så ser ikke helt problemet med det.. Dessuten er de jo bare hos han 6 dager i mnden... 

Anonymkode: e4e36...be4

Ja, hvis du har så mye penger at du kan kjøpe nytt selv om du har brukbart i kjelleren, så kjør på, bruk pengene. Det er det du som prioriterer. Svigermor har allerede sponset med noe som er helt brukbart som du ikke velger å bruke, men så blir du fornærmet fordi at du ikke får mer av dem?Jeg skjønner ikke hvorfor du er skuffet, syns du høres ut som en skikkelig dust. 

Anonymkode: 90750...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tro din x svgermor opplevde det som kritikk at dere pleide å gi den største ny sykkel og ikke den minste. 
Hun ville vel gjøre noe med det.

Du hadde jo ikke trengt å si annet enn at du hadde kjøpt ny sykkel til den minste, og unnlatt å slenge med at der var fordi de pleide å gi den største ny sykkel og ikke den minste. 
Jeg hadde nok også reagert på den hvis noen sa noe slikt til meg.

Anonymkode: da977...253

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ba vel dessverre litt om denne selv TS. Xsvigermor oppfattet det nok som kritikk. Hvorfor fortalte du henne på forhånd at du hadde kjøpt sykkelen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var ikke at en sykkel fra finn ikke er like bra! Men hvert eneste år har hun eldste fått ny sykkel... Å hun minste arvet... Vi som har vokst opp med større søsken vet vel hvordan det føles å alltid arve etter de større... Det er litt moro å få noe nytt selv å en gang! 

Den sykkelen står låst på utsiden av huset så ser ikke helt problemet med det.. Dessuten er de jo bare hos han 6 dager i mnden... 

Anonymkode: e4e36...be4

Hvert eneste år??

Anonymkode: 57080...dd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ikke velger å bruke? Hun sa jo selv at den skulle stå hos pappan... Hadde hun fått bruke den hos meg å hadde det vært noe annet! 

Dessuten så visste hun jo at jeg hadde bestilt en ny... Jeg sa det jo til henne! 

Anonymkode: e4e36...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det eks-svigermoren din gjorde var dårlig gjort.

Allikevel synes jeg også det var dårlig av deg å sende henne en passiv/aggressiv melding på forhånd. Du skulle bare kjøpt sykkelen, og hvis du følte for å fortelle eks-svigermor om det, så kunne du gjort det på en litt annen måte. For eks-svigermor ble det nok oppfattet som et angrep, mer enn som en opplysning om at du skulle kjøpe sykkel, og det var litt unødvendig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Biloba skrev:

Det høres ut som svigermor kan ha oppfattet det som kritikk da du sa at eldste datter alltid har fått sykkel av dem og yngste aldri. Og så har hun prøvd å gjøre litt opp for det overfor jenta. Det ble jo litt kjedelig for deg, hvis du tror svigermor ønsket å påvirke den opplevde verdien av din gave bør du kanskje ikke gi henne så mye informasjon i forkant av gaver og overraskelser.

Dette tror jeg også.

Anonymkode: afd28...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var ikke at en sykkel fra finn ikke er like bra! Men hvert eneste år har hun eldste fått ny sykkel... Å hun minste arvet... Vi som har vokst opp med større søsken vet vel hvordan det føles å alltid arve etter de større... Det er litt moro å få noe nytt selv å en gang! 

Den sykkelen står låst på utsiden av huset så ser ikke helt problemet med det.. Dessuten er de jo bare hos han 6 dager i mnden... 

Anonymkode: e4e36...be4

Jeg har sønner. Syklene deres er det bare filler igjen av etter to somre. Tror det er litt gjengs. Det finnes omtrent ikke brukte sykler til gutter på finn i alderen 8-14 år men mange jentesykler. Virker som jenter forflytter seg på sykkelen. Gutter herjer, hopper, crosser og tryner :fnise:

Anonymkode: 966d0...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha engang sagt dette til min nåværende svigermor. At du har sagt dette til ek-svigers kan du takke deg selv for utfallet.  Hun tok det nok som kritikk (og du sagt fra nok for å være passiv agressiv). Uansett, har hun fått.  Hold kjeft neste gang du skal gjør noe bra for datteren din. 

 

Anonymkode: 3a64a...b57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sønner. Syklene deres er det bare filler igjen av etter to somre. Tror det er litt gjengs. Det finnes omtrent ikke brukte sykler til gutter på finn i alderen 8-14 år men mange jentesykler. Virker som jenter forflytter seg på sykkelen. Gutter herjer, hopper, crosser og tryner :fnise:

Anonymkode: 966d0...7c1

Sant og herlig skrevet! :fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du har så mye penger at du kan kjøpe nytt selv om du har brukbart i kjelleren, så kjør på, bruk pengene. Det er det du som prioriterer. Svigermor har allerede sponset med noe som er helt brukbart som du ikke velger å bruke, men så blir du fornærmet fordi at du ikke får mer av dem?Jeg skjønner ikke hvorfor du er skuffet, syns du høres ut som en skikkelig dust. 

Anonymkode: 90750...65d

Her tror jeg du har misforstått. Det står ingenting om at TS er fornærmet over at hun ikke får mer av svigers, men at svigers overkjørte henne helt og kjøpte sykkel ETTER at TS hadde sagt at hun hadde kjøpt sykkel. Skjønner TS godt jeg. Sykkelen i dette tilfellet er bare symptomet, problemet er at svigermor overkjører TS. I hvertfall sånn jeg tolker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg ikke velger å bruke? Hun sa jo selv at den skulle stå hos pappan... Hadde hun fått bruke den hos meg å hadde det vært noe annet! 

Dessuten så visste hun jo at jeg hadde bestilt en ny... Jeg sa det jo til henne! 

Anonymkode: e4e36...be4

Men igjen altså. Siden svigermor fikk beskjed om at du hadde kjøpt ny sykkel til minsten, så er det jo ikke rart at utfallet ble som det ble.
Først sier du at svigermor kjøper ny sykkel til største og ikke minste, Hun vil da kompensere for dette og føler seg nok litt svar skyldig, og kjøper ny sykkel til minstemann. Men siden du allerede har bestilt ny sykkel og hun vet det, så sier hun naturlig nok at da kan den sykkelen de nå kjøper til minstemann være hos pappa, underforstått at den sykkelen du kjøper kan hun ha hos deg.
For meg er dette utfallet en naturlig utvikling du selv la opp til. Og jeg synes du tillegger svigermor andre hensikter enn hun helt sikkert har.

Anonymkode: da977...253

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 10.55, AnonymBruker skrev:

Lang historie kort.. Forrige uke fortalte jeg xsvigermor at jeg hadde kjøpt splitter ny sykkel til minstemor iom hun eldste alltid har fått ny av de men ikke hun minste, men at jeg bare måtte vente på lønn. Bestilte ny sykkel på nett så tok noen dager. På søndag får jeg plutselig bilde av xsvigermor hvor hun minste hadde fått "ny" sykkel av de fra finn.. 

Sykkelen var jo veldig fin men må jo være helt ærlig å si at jeg først ble litt skuffet.. Skrev en melding tilbake hvor jeg skrev at hun så veldig fornøyd ut å at de var veldig snille som hadde gjort det (hadde kanskje en liten tanke om at det var ment litt som at jeg skulle slippe å ut med de pengene å). Skrev å at jeg kanskje da skulle avbestille deb jeg hadde kjøpt. Fikk melding tilbake hvor det sto: ja, si det... Burde vek klare seg med en sykkel men problemet blir vel å få frakta den hit og dit.  

Meg og far bor 5 min(!!!!) unna hverandre med sykkel... 

Så da tolket jeg igrunn det som at den sykkelen skulle stå hos far.. 

Så i dag kom den nye da.. Å jeg hadde gledet meg så til å se minstemor når hun så den.. Men hun kunne jo ikke skjønner hvorfor hun skulle få en til.. Ble på en måte litt skuffet over at xsvigermor tok fra meg den gleden... :( Er det jeg som er hårsår kanskje? :/ 

Anonymkode: e4e36...be4

Tenkte først at de raskt ordnet sykkel, så du skulle slippe den utgiften? Men da sykkelen var ment til å stå hos far, syns jeg det virket veldig spesielt at de hadde så hastverk med å ordne sykkel, og for meg da hørtes det litt ut som en hersketeknikk som ble brukt her.. Tror du det er tilfelle, forstår jeg godt at du er skuffet, og du bør unngå å fortelle de slike ting ved senere anledninger!

Når det er sagt, om eldste alltid får helt ny sykkel, tenker jeg det er en stor utgift, og så lenge sykkelen er i stand og ikke "ihjeltrådd", så tenker jeg personlig at det er naturlig at den yngste arver. Det finnes fordeler og ulemper ved å være både yngst og eldst, og det med arving av utstyr vil vel noen kunne se på som en ulempe. Jeg tenker at det å arve er en positiv ting, om man har flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...