Gå til innhold

Munntørrhet og sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har munntørrhet, og merker at det begynner å bli veldig plagsomt under sex. Jeg MÅ ha en flaske vann i nærheten, og må ta pauser under suging f.eks. for å fukte munnen, ellers blir det ubehagelig både for han og meg siden munnen min blir knusktørr. Pusting og pesing og stønning tørker også ut munnen ekstra, så det blir veldig ofte at jeg må ta et par sekunders pause for å drikke vann. Blir jeg for tørr får jeg problemer med å puste, så det er ikke bare å ignorere heller.

Andre som har/har hatt lignende problemer? Noen råd?

Anonymkode: b42e6...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns hjelpemidler mot munntørrhet - spray, gel, spesialtannkrem og munnskyllevann.
Kanskje det kan hjelpe?

Men hva er grunnen til munntørrheten din?
Hvis du vet det kan du kanskje begrense det. Mange medikamenter har munntørrhet som bivirkning.
 

Anonymkode: 1dbb2...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det innimellom pga sykdom men drikker mye vann gjennom hele dagen og spes før sex samt bruker gel og sugetabletter for munntørrhet fra apoteket 

Anonymkode: 75320...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøgrens kan gi munntørrhet, har du sjekket deg for det TS? Apoteket har mye bra mot munntørrhet.

Anonymkode: d6dac...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Angstdempende medisiner har munntørhet som bivirkning. Da får du sugetabletter som du kan kjøpe reseptfritt på apoteket. 

Vet ikke om du bruker medisiner eller hva, men det er ihvertfall et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritalin har munntørrhet som bivirkning. :fnise:

Uansett - munntørrhet eller ikke, jeg sliter ikke med det til det daglige, men når jeg har sex puster jeg så mye at munnen tørker inn. Samme med flere av de jeg har sex med, så det virker ikke å være et problem kun for de som faktisk sliter med munntørrhet til det vanlige. Å ha litt vann på siden er ikke noe problem. :P 

Anonymkode: e7fe0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en medisin jeg går på som forårsaker munntørrheten ja, men det er ikke en medisin jeg kan kutte ut, så jeg må bare leve med det :) Jeg bruker tyggis og pastiller til daglig, men jeg har holdt på kveles litt for mange ganger under sex fordi jeg har hatt en pastill eller tyggis i munnen som nesten havner i lungene, så det tør jeg ikke lenger :fnise: Jeg visste ikke at det fantes munnspray eller gel, det skal jeg spørre legen om. Eller er de reseptfri?

 

Oalsex nekter jeg å kutte ut, digger å drive mannen til vannvidd, særlig siden han da gjerne skal ta igjen etterpå :nigo:

Anonymkode: b42e6...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det opphissende for din mann og deg at du får kvelningsanfall når du suger ham? Jaja, hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test Membrasin (om du kan ta det sammen med medisinen din). Hjelper mot tørre slimhinner (øyne, munn og skjede).

Anonymkode: aaa2a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Er det opphissende for din mann og deg at du får kvelningsanfall når du suger ham? Jaja, hver sin lyst.

Hadde den delen vært opphissende hadde jeg jo ikke spurt om råd her... :rolleyes: Nå er du vanskelig med vilje.

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Test Membrasin (om du kan ta det sammen med medisinen din). Hjelper mot tørre slimhinner (øyne, munn og skjede).

Anonymkode: aaa2a...c4c

Takk for tipset! Jeg sliter litt med tørrhet i skjeden og så det er helt klart verdt å sjekke ut!

Anonymkode: b42e6...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...