Gå til innhold

Katt begynt å tisse i kjøkkenvasken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå ved et par anledning tatt frøkna min i å hoppe opp i kjøkkenvasken for og så sette seg ned å tisse. Hun er foreløpig en innekatt som har vært stueren fra dag en og har kasse som renses daglig.Er det noen med ligende erfaring som har noen råd/tips å komme med? Jeg har nå lagt et "lokk" over vasken sånn at hun ikke komme til,men jeg vet at dette kan jeg fort komme til å glemme ;)

Anonymkode: 550c7...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, om hun ikke er kastrert kan det kanskje hjelpe.

Min katt tisset i avløpet når hun ble holdt inne, men hun var vandt til å gå ut, likte ikke å bruke kassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter som plutselig begynner å tisse andre steder inne helt uten videre, bør sjekkes hos veterinær.
Endret adferd kommer som oftest enten av stress eller sykdom/helseproblemer og jo tidligere du får sjekket det opp, jo raskere kan evt sykdommer plukkes opp og behandles.
Er hun ikke kastrert enda er tissingen som regel en løpetidsgreie og blir som oftest borte med kastreringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun ikke er fornøyd med renhold av kattedo og derfor gjør fra seg på andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minya skrev:

Katter som plutselig begynner å tisse andre steder inne helt uten videre, bør sjekkes hos veterinær.
Endret adferd kommer som oftest enten av stress eller sykdom/helseproblemer og jo tidligere du får sjekket det opp, jo raskere kan evt sykdommer plukkes opp og behandles.
Er hun ikke kastrert enda er tissingen som regel en løpetidsgreie og blir som oftest borte med kastreringen.

DETTE

Katter er renslige dyr og de holder seg til doen de er lært/vant til å bruke. Hvis doen ikke stinker eller ikke er rengjort ordentlig så vil katten fortsette å bruke den. Plutselig tissing andre steder eller utenfor boksen tyder på at det er et problem. Katten til venninnen min gjorde det samme som din, og veterinær fant ut det var plutselige nyreproblemer. Katten så helt frisk ut, men etter kort tid ble den plutselig veldig syk og måtte avlives, og da var det litt sent med dyrelegebesøk.

Nå er ikke jeg veterinær, og det kan hende det ikke er noe veldig gærnt med katten din, men anbefaler STERKT at du går og sjekker den snart som mulig bare for å utelukke noe fysisk.

Anonymkode: d4221...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SardintrollReturns skrev:

Har det samme problemet med typen...

Skulle til å si det samme, noen mennesker gjør også det:fnise: Menneskelig katt det der.

Anonymkode: d6b4d...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt tisser av og til rett ved siden av kattedoen, men så prøvde vi å ta av taket, og da var det plutselig helt greit å gå inn i doen.... Vi må likevel ha taket på pga lukt, men som regel går hun inn, da. Kan det være noe sånt katten din ikke liker? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...