Gå til innhold

Bilen blir kokvarm på tomgang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bmw e36, 318i.

Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. 

Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser.

Noen som har noen tanker om hva dette kan være? 

Anonymkode: e9043...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korleis ser motorolja ut?

Har du kvite eksos?

Korleis ser viftereima ut og sviver radiatorvifta rundt?

ta ved radiatoren rundt?

Er radiatoren skitten, sånn at mindre luft kjem forbi kjøleribbene?

Det kan være vannpumpa som gir dårleg sirkulasjon.

Du kan ta ein kompresjonstest for å finne ut om topppakningen, stempelringene/fjørene og ventilane holder tett.

Endret av Dodge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 18.01, AnonymBruker skrev:

Bmw e36, 318i.

Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. 

Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser.

Noen som har noen tanker om hva dette kan være? 

Anonymkode: e9043...036

Det kan være vannpumpa som er gåen, den sirkulere ikke godt nok. Litt usikker på vifta på de modellene, det er vel en termostat som består ai bimetallfjær som sørger for at den rotere fortere etter hvor varmt det er fra radiator, kan være gåen. Det kan være toppakning, enten ut eller inn i sylindre. Er det inn i sylindre kan det måles ved finne ut om det er CO2 i kjølevæska, er det ut må en se etter lekkasje. Termostaten som ikke åpner, så koker motor i fart også, er det pip åpen får du ikke varmen opp i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 18.01, AnonymBruker skrev:

Bmw e36, 318i.

Når jeg står på tomgang, slutter den å blåse varmluft, og motoren blir kokvarm. Når jeg begynner å kjøre igjen, blåser den varmluft, og motortemperaturen faller. 

Problemet ble borte når jeg fylte kjølevæske, men jeg må fylle kjølevæske støtt og stadig, ellers kommer problemet tilbake. Klarer ikke å se noen sprekker, så kan ikke se at det er lekkasje noen plasser.

Noen som har noen tanker om hva dette kan være? 

Anonymkode: e9043...036

Dersom kjølevæsken stadig forsvinner, må det vel være en lekkasje et sted?

Anonymkode: 40985...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...