Gå til innhold

Katten mjauer og ser ut til å ha vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en katt på 2 år som er svært hjemmekjær, holder seg som regel bare i hagen vår. I dag når hun kom inn og jeg løftet henne mjauet hun noe fælt, på en måte jeg aldri har hørt før. Jeg tenkte først at hun bare var sur (hun er en bestemt dame som liker å være selvstendig), men når vi koste med henne mjauet hun små mjau hele tiden. Selv når vi bare koste med hodet. Når hun etterpå skulle hoppe ned fra stolen som er en meter høy, kunne det se ut som at hun prøvde å være ekstra forsiktig, og når hun landet ga den ene poten litt etter. Denne stolen pleier ikke å være en stor utfordring for henne. 

Hva tror dere at dette kan være? Bør vi ringe dyrlegen i morgen eller vente noen dagen å se om det går over?

 

 

Anonymkode: 93b4b...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyrlege høres ut som en bra plan. Pleier ofte å ringe de selv, forklare situasjonen, også forteller de meg om jeg bør komme inn eller ikke. Kan prøve å klemme veldig forsiktig på labben det gjelder, og se om du får ekstra reaksjon. Lykke til med pus :blomst:

Anonymkode: 295f5...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare det å spørre på et forum heller enn å ringe dyrlege - er det mulig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carrot skrev:

bare det å spørre på et forum heller enn å ringe dyrlege - er det mulig? 

 

Har ringt og de sa vi kunne komme ut i morgen. Takk til dere som svarte hyggelig!

Carrot, ta deg en bolle!

Anonymkode: 93b4b...f6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring dyrlegen!

Anonymkode: 21e00...e14

 

10 minutter siden, lovedrug skrev:

Ring dyrlegen så fort du kan.

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrlege høres ut som en bra plan. Pleier ofte å ringe de selv, forklare situasjonen, også forteller de meg om jeg bør komme inn eller ikke. Kan prøve å klemme veldig forsiktig på labben det gjelder, og se om du får ekstra reaksjon. Lykke til med pus :blomst:

Anonymkode: 295f5...cc4

Takk for svar! Dyrlegen er ringt :)

Anonymkode: 93b4b...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Har ringt og de sa vi kunne komme ut i morgen. Takk til dere som svarte hyggelig!

Carrot, ta deg en bolle!

Anonymkode: 93b4b...f6e

Nei takk - jeg står over. Beklager at du dro det i nesa og ble fornærmet men det var altså bare en mening, min mening. som du la opp til å få siden du postet i et forum.

Når et dyr, eller menneske er syk og man vurderer lege så spør man ikke først i et forum...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Takk for svar! Dyrlegen er ringt :)

Anonymkode: 93b4b...f6e

Kjempeflott. Håper alt ordner seg :) 

Anonymkode: 295f5...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carrot skrev:

Nei takk - jeg står over. Beklager at du dro det i nesa og ble fornærmet men det var altså bare en mening, min mening. som du la opp til å få siden du postet i et forum.

Når et dyr, eller menneske er syk og man vurderer lege så spør man ikke først i et forum...

Om jeg har litt vondt i foten en dag så venter jeg og ser om det går over. Samme me hunden om det ser ut som at han kan gå på den. Hadde det vært akutt så hadde de bedt meg komme med en gang.

Jeg spurte om hva folk syntes ja, jeg ba ikke om den sure tonen din. 

Anonymkode: 93b4b...f6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ringte og lykke til hos dyrlegen imorgen! Håper ikke det er noe alvorlig. God bedring til pus! Oppdater gjerne og fortell hva det var med pusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg har litt vondt i foten en dag så venter jeg og ser om det går over. Samme me hunden om det ser ut som at han kan gå på den. Hadde det vært akutt så hadde de bedt meg komme med en gang.

Jeg spurte om hva folk syntes ja, jeg ba ikke om den sure tonen din. 

Anonymkode: 93b4b...f6e

Vet du jeg kan ike ta ansvar for hvilken tone du leser det jeg skriver i men jeg kan forsikre deg om at jeg ikke hadde noen "tone" når jeg skrev / skriver i din tråd. Men det at du oppfatter det slik sier meg at du følte det som ble skrevet treffende og tok deg nær av det, jeg beklager at det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Bare et lite tips når det gjelder katter: de er eksperter på å skjule smerter, så når de faktisk viser at de har det vondt, så har de det VELDIG vondt. Da er det rett til dyrlegen...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå dette noe å spørre om? Du skal ringe dyrelegen i dag

Anonymkode: dfa9e...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Salka skrev:

Bra du ringte og lykke til hos dyrlegen imorgen! Håper ikke det er noe alvorlig. God bedring til pus! Oppdater gjerne og fortell hva det var med pusen. 

 

4 timer siden, Magnifiq skrev:

Lykke til hos dyrlege i dag 😊

 

Dyrlegen kunne ikke se eller kjenne noe, så hun sa at det kunne være et stikk av noe slag. Fikk resept på smertestillende og hvis det ikke har blitt bedre til over helgen så skulle vi komme tilbake. Nå sover hun og blir holdt inne til vi ser bedring. Takk for omtanken deres :blomst:

Anonymkode: 93b4b...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nå dette noe å spørre om? Du skal ringe dyrelegen i dag

Anonymkode: dfa9e...3c2

Hvis du leser tråden før du svarer så ser du at dyrlegen er ringt og besøkt. 

Anonymkode: 93b4b...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anubiel skrev:

Bare et lite tips når det gjelder katter: de er eksperter på å skjule smerter, så når de faktisk viser at de har det vondt, så har de det VELDIG vondt. Da er det rett til dyrlegen...  

Takk for tips, hun pleier å mjaue når hun ikke får det som hun vil men merket at dette ikke handlet om å være sta. Greit å få bekreftet at vi må dra til dyrlegen istedet for å vente og se. Har ikke så mye erfaring med katt, og fikk henne gjennom dyrebeskyttelsen for 1 år siden. Lærer stadig nye ting :)

Anonymkode: 93b4b...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...