Gå til innhold

Er det skam med klær fra loppis eller ebay?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Definitivt ikke noe skam i å kjøpe klær fra loppis osv.

Jeg syntes det er kjempe kult når man finner skatter på loppemarked, fretex og andre bruktbutikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig er ikke det en skam! :) jeg får ut i fra at det er en grunn til at disse kjøp - og salgsidene har blitt enormt populært på facebook. Folk selger omtrent ubrukte (mange ganger helt ubrukte) klespakker til en slikk og ingenting, og jeg har aldri hørt at noen har reagert, eller sett ned på dette. :)

Er daten din veldig materialistisk? Jeg hadde glatt valgt en bukse som var brukt en gang til 400 kr, fremfor ny i butikk til 1500. :) og folk er jo helt gale på å bytte ut ting i dag, man kan finne ting som fremdeles er i salg i butikk på brukt-sider, så trenger overhodet ikke å være gamle, utslitte ting og plagg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som kjøper merketing på eBay for en billig penge - hvordan vet dere at det er ekte?

Anonymkode: e120f...f2c

Det er blanding av flere ting. Jeg har handlet lite merketing egentlig, altså jeg har handlet noe Michael Kors, det skal sies, men slik som Monsoon er gjerne ikke så ettertraktet at dette er fakes. Men man merker det på flere ting: kjennskap innad i ebay-samfunnet, grundig research, at man får kvitteringer, nøye gjennomgåelse av dokumentasjon og bilder, pris, selger, landet  selger selger fra osv.

Jeg styrer generelt unna ting og tang fra Kina. Jeg kan handle kinavarer, men da er det billige ting slik som cover til mobiltelefon og lignende. Når jeg har handlet Michael Kors har jeg f.eks kun kjøpt fra selgere i Storbritannia og USA, dette er selgere jeg har god erfaring med fra før, prisen er ikke unormalt lav (altså, man aner ugler i mosen når tingen koster 5 dollar, det roper fake), dokumentasjonen blir studert, det følger med f.eks dustbags, jeg har også bedt om hjelp fra andre for å se at vesken ikke er fake osv.

Man kan selvfølgelig aldri være helt 100% sikker, men jeg har til dags dato aldri blitt lurt. Jeg bruker gjerne god tid på å kjøpe varer. Når det gjelder klær fra min favoritt Monsoon så trenger ikke reasearchen å gjøres like nøye, men så er det ikke snakk om at man kjøper en vare til mange tusenlapper heller. Her har jeg også mange favorittselgere, som igjen gjør jobben enkel. 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammer meg på ingen måte over å gå på loppis eller å kjøpe klær på ebay eller andre steder brukt.

Skammer meg bittelitt over å bruke flere tusen på en kjole fra 30-tallet, men at den er brukt.. jeg synes det er fint, jeg. Hvem har brukt den før, tenker jeg. Tenk at noen lagde denne på 40-tallet og så ventet den bare på meg, tenker jeg. Fint, spør du meg.

Anonymkode: 2eb50...e8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen råflotte loppisfunn, skatter funnet på markeder i storbyer rundt omkring som Prada, Chanel osv og jeg har noen som jeg ikke aner hvem som har laget da de garantert er hjemmesydd som jeg forguder! Loppis, vintage - gjenbruk generelt er supert. Kun de som tror de er "bedre" vil dra slikt som noe negativt tenker jeg. - kos deg med loppisene dine og si til fyren at han er velkommen til å bli med men det er greit om han ikke vil og i så fall får han holde den meningen for seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Yvonne skrev:

Det er blanding av flere ting. Jeg har handlet lite merketing egentlig, altså jeg har handlet noe Michael Kors, det skal sies, men slik som Monsoon er gjerne ikke så ettertraktet at dette er fakes. Men man merker det på flere ting: kjennskap innad i ebay-samfunnet, grundig research, at man får kvitteringer, nøye gjennomgåelse av dokumentasjon og bilder, pris, selger, landet  selger selger fra osv.

Jeg styrer generelt unna ting og tang fra Kina. Jeg kan handle kinavarer, men da er det billige ting slik som cover til mobiltelefon og lignende. Når jeg har handlet Michael Kors har jeg f.eks kun kjøpt fra selgere i Storbritannia og USA, dette er selgere jeg har god erfaring med fra før, prisen er ikke unormalt lav (altså, man aner ugler i mosen når tingen koster 5 dollar, det roper fake), dokumentasjonen blir studert, det følger med f.eks dustbags, jeg har også bedt om hjelp fra andre for å se at vesken ikke er fake osv.

Man kan selvfølgelig aldri være helt 100% sikker, men jeg har til dags dato aldri blitt lurt. Jeg bruker gjerne god tid på å kjøpe varer. Når det gjelder klær fra min favoritt Monsoon så trenger ikke reasearchen å gjøres like nøye, men så er det ikke snakk om at man kjøper en vare til mange tusenlapper heller. Her har jeg også mange favorittselgere, som igjen gjør jobben enkel. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk for langt og informativt svar :)

Anonymkode: e120f...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for langt og informativt svar :)

Anonymkode: e120f...f2c

Bare hyggelig. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke flaut. Man kan finne utrolig mange flotte klær i bruktbutikker. Fant nylig en flott blazer til 150,- som eller ville kostet meg 3000,- :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det absolutt ikke. Jeg regnet ut verdien av antrekket jeg hadde på meg i dag, et helt vanlig hverdagsantrekk, og det ble sjokkerende 24.500kr om jeg hadde kjøpt veske, jakke, skjerf osv på fullpris. Men i realiteten har jeg bare brukt i underkant av 10.000kr! 

Jeg kommer fra en familie med mye penger, men det betyr også at jeg har fått prentet inn det at det rett og slett er dumskap å betale mer for noe enn du må. Lenge leve finn.no!!

Anonymkode: 2cf8e...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Spørs hva man handler på ebay det. Alle disse klærne fra Kina som koster veldig lite,og omtrent faller fra hverandre når man mottar dem eller er sydd på en helt horribel måte vil jeg si at er litt skam å kjøpe. Er medlem av den ebaygruppa for jenter/kvinner på facebook og blir litt sjokkert av at folk virkelig tror at de vil få et bra plagg når de har betalt 20 kroner, og mange bare kaster det og fortsetter å bestille masse ræl. Har også sett folk skrive "denne ble ødelagt etter to gangers bruk,men den var så billig at jeg bare bestiller en ny". Jeg synes en slik holdning er ganske fæl faktisk.

Ellers ser jeg ikke hva som er så fælt med å bestille eller kjøpe brukte klær. I fjor fikk jeg meg flere par med sko helt gratis på en kjøp/salg gruppe på facebook,og de var så og si ubrukte. Jeg kjøper også endel brukt gjennom Etsy,på Fretex og ebay,og det har jeg gjort lenge. Ingenting av det er merkeklær,men jeg bryr meg ikke spesielt mye om merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går dere frem når dere handler over nettet? Jeg er så redd klærne ikke kommer til å passe, eller at de ser helt annerledes ut i dagslys enn på bildene. Synes også det er vanskelig å se for meg hvordan plagget vil sitte på en kropp utifra hvordan det ser ut på en kleshenger. Noen som har noen lure tips å dele?

Anonymkode: 8ad8a...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vintage klær. Bruker ebay mye, kjøper ting man ikke finner her hjemme. Men ser også at en del ting har blitt veldig populært, og dermed mye dyrere enn det var.  90-tallet er jo veldig inn om dagen og jeg fant en kul adidasgenser men syntes det var ganske dyrt med firehundre kroner for en brukt genser, riktig nok pent brukt men da jeg skulle kikke på den igjen noen timer senere var den alt solgt. 

Anonymkode: 56bc5...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27.4.2016 at 16.08, AnonymBruker skrev:

Er det skam å handle billig om klærne ser bra ut?  Sier dere hvor dere har handlet?  Daten ble helt sjokka når jeg sa jeg skulle på loppis å se etter veske og klær. Trodde det var helt vanlig og akseptabelt jeg?  Er jo ikke alle som har råd til dyre merkeklær nytt fra eksklusive butikker heller. Blir man sett ned på om man går i ebay klær? 

Anonymkode: 3f726...870

Nei det burde man ikke blitt. Det er hemt akseptabelt å handle klær på loppis og ebay, mener jeg da! Skjønner ikke hvorfor han skulle reagere på dette, for en dust! 😯

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...