Gå til innhold

Er det skam med klær fra loppis eller ebay?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det skam å handle billig om klærne ser bra ut?  Sier dere hvor dere har handlet?  Daten ble helt sjokka når jeg sa jeg skulle på loppis å se etter veske og klær. Trodde det var helt vanlig og akseptabelt jeg?  Er jo ikke alle som har råd til dyre merkeklær nytt fra eksklusive butikker heller. Blir man sett ned på om man går i ebay klær? 

Anonymkode: 3f726...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Brukte klede frå loppis, byttemarknad og bruktbutikkar er ikkje skam, det er tvert i mot ansvarsfullt og trendy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det skam å handle billig om klærne ser bra ut?  Sier dere hvor dere har handlet?  Daten ble helt sjokka når jeg sa jeg skulle på loppis å se etter veske og klær. Trodde det var helt vanlig og akseptabelt jeg?  Er jo ikke alle som har råd til dyre merkeklær nytt fra eksklusive butikker heller. Blir man sett ned på om man går i ebay klær? 

Anonymkode: 3f726...870

Nei, det var veldig moderne i en periode faktisk. Vil anta at det aldri går av moten (vintage/retro), men å reprodusere retro, vintage og selge det på H&M og en skam. Sorry, men...

Jenny Skavlan har mange tips i boksen sin om å sy om brukte klær. Vet ikke om det er i fra loppis. Det er vel gamle klær hun syr om til noe nytt? En veldig god ide i allefall.

Men er det så viktig hva andre måtte mene? Hvis du finner noe du liker på loppemarked eller lignende så gå i det du trives i, og ikke i det alle mener du burde gå i. 

Anonymkode: 066cb...151

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har hørt...Daten din høres helt blåst ut! Jeg elsker å handle på loppis, ebay, markeder i utlandet etc...De som gjør dette har ofte god smak, i motsetning til de som følger trender slavisk, handler alt nytt,  går i klær som alle andre går i osv... Å ha god smak, handler om å kunne kombinere, nytt, brukt, forskjellige stiler etc. De fineste skattene jeg har, fant jeg på loppis/markeder/ebay.

Jeg kjøper nesten alt brukt ( ofte av høy kvalitet ) Dette er også mest etisk.

Anonymkode: 99e15...c43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til å kjøpe særlig med klær, så hver vår er jeg på loppisene i byen her. Har funnet masse klær som ser kjempefine og nesten ubrukte ut. Om folk spør så sier jeg at jeg har handlet på loppis. Aldri fått noen negativ respons på det, snarere tvert imot

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke skam! Det viktigste er at du liker klærne selv og trives i de. Hvem bryr seg da om hvor de ble kjøpt. :nigo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det skam å handle billig om klærne ser bra ut?  Sier dere hvor dere har handlet?  Daten ble helt sjokka når jeg sa jeg skulle på loppis å se etter veske og klær. Trodde det var helt vanlig og akseptabelt jeg?  Er jo ikke alle som har råd til dyre merkeklær nytt fra eksklusive butikker heller. Blir man sett ned på om man går i ebay klær? 

Anonymkode: 3f726...870

Det viktigste er at du ikke går rundt i  skitne filler. Hvordan du skaffer tøyet og tingene dine betyr da virkelig ingenting. 

Anonymkode: ba749...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag: Klær som er billige fordi de er brukte e.l. - ja takk! Klær som er billige fordi folkene som har laget dem tjener latterlig lite og lever under elendige forhold - nei takk! Altså: Ja til Fretex, loppis osv., men nei til ebay. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris har da null og si, Hadde diesel buksa mi kosta en tier, hadde jeg fortsatt kjøpt samem type buksa, fordi jeg vet jeg liker stoffet og diesel generelt. Merklig når folk tenker "Dyrest = Best"

Anonymkode: 1e560...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var veldig moderne i en periode faktisk. Vil anta at det aldri går av moten (vintage/retro), men å reprodusere retro, vintage og selge det på H&M og en skam. Sorry, men...

Jenny Skavlan har mange tips i boksen sin om å sy om brukte klær. Vet ikke om det er i fra loppis. Det er vel gamle klær hun syr om til noe nytt? En veldig god ide i allefall.

Men er det så viktig hva andre måtte mene? Hvis du finner noe du liker på loppemarked eller lignende så gå i det du trives i, og ikke i det alle mener du burde gå i. 

Anonymkode: 066cb...151

De fleste klær på loppis i dag er klær som du kan gå og kjøpe i butikker i dag. Det er heller ikke mulig å se at de er brukt. Det virker som mange tror at det kun er gamle og slitte klær. Jeg har funnet klær som aldri har vært brukt, og jeg finner stadig vekk dyre merke klær jeg betaler slikk og ingen ting for. 
Heia loppis.

Anonymkode: 17973...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ananas. skrev:

På generelt grunnlag: Klær som er billige fordi de er brukte e.l. - ja takk! Klær som er billige fordi folkene som har laget dem tjener latterlig lite og lever under elendige forhold - nei takk! Altså: Ja til Fretex, loppis osv., men nei til ebay. 

Ja til fretex og loppis, men nei til ebay? 

Jeg kjøper alltid brukte klær på ebay....

Anonymkode: 99e15...c43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja til fretex og loppis, men nei til ebay? 

Jeg kjøper alltid brukte klær på ebay....

Anonymkode: 99e15...c43

Sier seg vel nesten selv at det ikke var brukte klær på ebay jeg siktet til. Men for å være tydelig: Hvor gjenbruket kommer fra, er likegyldig, selv om det tilfeldigvis skulle være ebay. Nyproduserte kina-klær til 20kr plagget, derimot.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ananas. skrev:

Sier seg vel nesten selv at det ikke var brukte klær på ebay jeg siktet til. Men for å være tydelig: Hvor gjenbruket kommer fra, er likegyldig, selv om det tilfeldigvis skulle være ebay. Nyproduserte kina-klær til 20kr plagget, derimot.. 

Da kan jeg opplyse deg om at mest på ebay er brukt. 

Anonymkode: 99e15...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen skam i det hele tatt, 90% av mine klær er fra Ebay de siste 6 åra og jeg får mye skryt for dem + at det er VELDIG sjelden at noen har noe samme som meg :) 

Mye billigere og like bra om ikke bedre kvalitet enn butikkene i Norge

Anonymkode: 6c555...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De eneste menneskene jeg ser ned på er faktisk mennesker som utelukkende kjøper svin-dyre merke-klær...

Anonymkode: 3e0dd...f13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ananas. skrev:

Sier seg vel nesten selv at det ikke var brukte klær på ebay jeg siktet til. Men for å være tydelig: Hvor gjenbruket kommer fra, er likegyldig, selv om det tilfeldigvis skulle være ebay. Nyproduserte kina-klær til 20kr plagget, derimot.. 

Veldig mye på ebay er brukt. Selv handler jeg mye brukt fra ebay.co.uk, og der går det mye i merker jeg selv ikke ønsker å kjøpe til fullpris, f.eks plagg fra Monsoon. 

TS: 
Nei. Jeg kjøper selv mye brukt, spesielt fra eBay, fra merker som er såpass dyre at jeg ikke føler jeg kan ta meg råd til å kjøpe klærne nye. 

Og hvis en date/kjæreste følte skam fordi jeg valgte å kjøpe og bruke brukte klær tenker jeg vel at da er ikke den personen verdt å bruke tid på. Jeg gidder ikke å være sammen med noen som dømmer meg på en slik måte. 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper merketing på eBay for en billig penge - hvordan vet dere at det er ekte?

Anonymkode: e120f...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, er bedre å kjøpe brukte klær på loppis og handle på ebay enn disse som betaler flere 1000 kroner på merkeklær som tror merker er alt som teller. 

Jeg kan fint se mye bedre ut med 500kr enn en av disse som kjøper et plagg til 2000-5000kr

Unik stil og selvtillit overvinner svindyre merker anyday/anywhere :P 

Anonymkode: 6c555...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...