Gå til innhold

Hva gir du barnet ditt i konfirmasjonsgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 30. april 2016 at 13.51, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke konfirmere meg, men det var ikke snakk om noe annet hjemme. Om festen hadde vært min gave ville det ikke vært noe annet enn som å harke opp en seig klyse og spytte den rett i ansiktet på meg. 

Fra mine foreldre fikk jeg 5000, klokke og de betalte for førerkortet og min første bil.

Anonymkode: d20f5...2d1

Takknemlig menneske,du..

Anonymkode: 3b7b6...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takknemlig menneske,du..

Anonymkode: 3b7b6...1bb

Festen ble holdt hjemme i stua, omtrent 15-20 gjester og all maten og kakene var lagd selv.

Anonymkode: 665c6...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barnet mitt men, niesen min skal konfirmeres om 2 uker. Hun skal få et pengetre med 5000 kr som er brettet i sommerfugler og hjerter, i tillegg skal hun få et armbånd med englevinge på som er gravert med ordet "mamma"(hun mistet mammaen sin når hun var 4 år).

Anonymkode: 8ecb0...6f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke barnet mitt men, niesen min skal konfirmeres om 2 uker. Hun skal få et pengetre med 5000 kr som er brettet i sommerfugler og hjerter, i tillegg skal hun få et armbånd med englevinge på som er gravert med ordet "mamma"(hun mistet mammaen sin når hun var 4 år).

Anonymkode: 8ecb0...6f4

Så flott gave!

Anonymkode: d1b14...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 17.32, Mythic skrev:

Min eldste konfirmerte seg, og da fikk han selskapet pluss 6000,- fra far og meg. Yngste valgte å ikke konfirmere seg. 

Er det ikke ganske urettferdig å ikke gi noe til det mest modne og reflekterte barnet? 

Anonymkode: 8865a...afe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott gave!

Anonymkode: d1b14...a5e

Takk for det :)
Det blir en lang kveld når jeg skal brette disse pengene, men elsker å pusle med sånt! Hun skal ikke sløse bort pengene da, de går inn på sparekonto for å brukes til lappen.  Men mest spent er jeg på armbåndet, hva hun vil syns om det.

Anonymkode: 8ecb0...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bunad, ønsket meg selvsagt helst penger eventuelt moped, men fikk ikke valge selv. Veldig glad for det i dag!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Vi er ateister og da konfirmerer de seg selvfølgelig ikke.

Anonymkode: e802e...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2016 at 16.50, AnonymBruker skrev:

De aller fleste kakene, om ikke alle, ble bakt av gjestene, så utgifter og tidsbruk der var ikke store. Bunad lånte jeg av en kusine, så utgifter til klær var kr. 0. Frisør gikk jeg ikke til. Leie av lokale kom på kr. 200. Mine tanter tok seg av pynting. Bestikk, servise o.l. var inkludert i prisen på å leie lokalet. 

Maten kom på sånn cirka 2000. fotograf kan jeg ikke huske. Du må huske på at alle er forskjellige, noen slår på stortromma og andre arrangerer det på denne måten. Så ja, jeg hadde blitt skuffet dersom jeg ikke fikk gave. Det skal sies at jeg ikke engang liker å være midtpunkt på fest og var glad da dagen var over, så å gi meg en ekstravagant fest ville vært perler for svin. :P

 

Så jeg lurer fortsatt på hvordan opplegget er på en fest hvor det er selve festen som er gaven.

Anonymkode: 0f7cd...799

 

Så du hadde blitt skuffet over en gave tilsvarende minst 2200 i penger, og masse tid??

Jeg kunne fint gitt bare festen som gave, samme type selskap som du hadde. Håper virkelig jeg klarer å oppdra mine barn til å bli mer takknemlige enn du er. 

Anonymkode: 2d5f6...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så du hadde blitt skuffet over en gave tilsvarende minst 2200 i penger, og masse tid??

Jeg kunne fint gitt bare festen som gave, samme type selskap som du hadde. Håper virkelig jeg klarer å oppdra mine barn til å bli mer takknemlige enn du er. 

Anonymkode: 2d5f6...0e1

Fikk du med deg at jeg ikke engang ville ha fest? Masse tid, synes du? Mine foreldre brukte ikke masse tid, annet enn å bestille lokale og å bestille mat.

Jeg er takknemlig over å ha fått låne bunad, det å låne bort bunaden sin er en stor tillitserklæring, men det kan ikke mine foreldre ta æren for. De kan heller ikke ta æren for pynting, for den deltok de ikke i. Gir du en spleisefest som gave hvor du ikke engang gidder å ofre en tanke for bordpynten men overlater så godt som alt ansvaret til gjestene, og proklamerer at det er det som er gaven fra deg, da er du en gjerrigknark.

Anonymkode: 0f7cd...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det :)
Det blir en lang kveld når jeg skal brette disse pengene, men elsker å pusle med sånt! Hun skal ikke sløse bort pengene da, de går inn på sparekonto for å brukes til lappen.  Men mest spent er jeg på armbåndet, hva hun vil syns om det.

Anonymkode: 8ecb0...6f4

Synes det er utrolig flott at du stiller opp på denne måten! Har også opplevd barn som har mistet foreldre i ung alder, det er hjerteskjærende. Er sikker på at det armbåndet vil bety mye.

Anonymkode: d1b14...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke bunad (hadde ikke råd), men kjole og smykke av min mor, 6000 i aksjefond av min far.Var 8 personer i selskapet, vi spiste ute, så det kostet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 14.18, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig på hvordan andre gjør dette.
Gir dere en spesiell ting, eller penger?

Og evt hvor mye gir dere i sum, dersom det er penger som er gaven?
Hva er "normalt" nå til dags?
 



 
 

Anonymkode: 2af85...6c5

10 tusen pluss bunad. Sølv "spleiser" vi med besteforeldrene til barnet, så de får søljer og litt penger med besteforeldre og :) 5000 pluss sølje. 

Av onkler og tanter, pleier de å gi 1000-3000 avhengig av økonomi. 

Anonymkode: b6f75...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er utrolig flott at du stiller opp på denne måten! Har også opplevd barn som har mistet foreldre i ung alder, det er hjerteskjærende. Er sikker på at det armbåndet vil bety mye.

Anonymkode: d1b14...a5e

Tusen takk! Ja, var min søster så føler jeg må ta litt ansvar på en måte. Vi har et kjempe godt, tett forhold, både jeg og mannen min - så dette gjør vi med glede😊 

Anonymkode: 8ecb0...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Ja, var min søster så føler jeg må ta litt ansvar på en måte. Vi har et kjempe godt, tett forhold, både jeg og mannen min - så dette gjør vi med glede😊 

Anonymkode: 8ecb0...6f4

Heldig jente:dagens-rose:

:)

Anonymkode: d1b14...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
Den 1.5.2016 at 1.38, AnonymBruker skrev:

Er det ikke ganske urettferdig å ikke gi noe til det mest modne og reflekterte barnet? 

Anonymkode: 8865a...afe

Hehe, han fikk noe han og, men jeg mente det ikke var relevant å nevne i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 29. april 2016 at 8.22, AnonymBruker skrev:

Åh så utrolig flott gave!! Pappa tok med meg på tilsvarende i India da jeg var 19 år.
Jeg lærte så utrolig mye av det! For noen kontraster til hva vi er vant til i Norge.
Og det har unge mennesker så utrolig godt av å oppleve!!
Bare det å ha rent vann i springen, lys når man trykker på brytern, og rene gater er noe man kanskje aldri tenker over, for sånn er det bare her. 

Nå er det snart 20 år siden, og jeg husker det som om det skulle ha vært i går! 
Jeg ville aldri ha vært foruten!

:)

Anonymkode: 2af85...6c5

Ja jeg gleder meg utrolig mye til å gi henne dette. Kommer til å bli en helt fantastisk tur 😊 jeg hadde veldig lyst til å gjøre noe utenom det vanlige. Jeg har spart mye penger til dette, så det blir en flott konfirmasjon med bunad og fest. Og en ganske stor gave da vi skal være på reisefot en del uker og oppleve mye. :) 

Anonymkode: bfb81...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner at jeg gruer meg skikkelig, eldste her er konfirmant om to år, deretter kommer to til på rappen i løpet av tre år. Har ingen sjanse i havet til å gi dem bunader, som de ønsker seg..

Anonymkode: b4183...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest insta72

Jeg er så glad  min  yngste bestemte seg for å ikke konfirmere seg.  Hadde ikke klart å skrape sammen alt dette der. Hadde greid selskap og mat. Men alt dette gave styret. Nei det hadde ikke vært mulig. Er faktisk dette normalen  ?   Ikke rart de litt svakere i samfundet  sliter..  Ikke  har jeg stor familie , så hu hadde fått  veldig lite  generelt og dette hadde faktisk blitt flaut  for henne. Men var ikke derfor hun ikke ville..  Hun skjønte ikke vitsen med det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 0.42, AnonymBruker skrev:

Takk for det :)
Det blir en lang kveld når jeg skal brette disse pengene, men elsker å pusle med sånt! Hun skal ikke sløse bort pengene da, de går inn på sparekonto for å brukes til lappen.  Men mest spent er jeg på armbåndet, hva hun vil syns om det.

Anonymkode: 8ecb0...6f4

Det armbåndet blir sikkert den flotteste gaven hun får, og trolig det vakreste minnet fra konfirmasjonen! <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...