Gå til innhold

KaDusts aktivitetshjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

Mamma var alenemor med oss fra jeg var 3 år gammel (og søsteren min 1 år), og hun har alltid vært flink til å ta oss med ut på turer. Så for oss er det en koselig tradisjon vi vil opprettholde selvom alle har mann. Er deilig å slippe mannfolka iblant. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke trening i dag for det fikk jeg ikke lov til så lenge jeg hadde på EKG-apparat. Så da blir det i morgen. ENDELIG. Gleder meg. :nigo:

Hva som var bra i dag:
- FIKK A PÅ EKSAMEN. Resultatene kom inn i går, men sjekket ikke datoen i går så da gikk jeg glipp av det. Men i dag! I tillegg så jeg at jeg har kommet inn på Master der jeg går nå. Svarfristen var 7. juni så måtte jo bare takke ja, men det er jo en hel måned før jeg får svar fra de andre skolene. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Gratulerer så mye med A på eksamen og skoleplass! :hoppe: Og håret var forresten sykt kult, digger både fargen og frisyren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/27/2016 at 13.54, KaDust skrev:

Mål, mental helse:
- Hver kveld skal jeg skrive ned 5 ting jeg har gjort bra idag.
- Hver dag skal jeg ta minimum en 5 minutters pause fra alt, hvor jeg bare sitter og nyter øyeblikket. Ingen data, ingen tv, ingen telefon. Enten det er å sette seg ut i sola, kose med kattene, meditasjon eller annet.

Denne må jeg kopiere fra deg, for dette hørtes flott ut:jepp: Må kjøpe meg en notatbok da:ler: 

Det virker som om at du har alt på stell:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, elvital skrev:

Gratulerer med A og skoleplass :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Tusen takk! :hoppendeglad:

7 timer siden, Kittykat skrev:

Denne må jeg kopiere fra deg, for dette hørtes flott ut:jepp: Må kjøpe meg en notatbok da:ler: 

Det virker som om at du har alt på stell:tommelopp:

Kjør på! Mental helse er viktig, og med riktig innstilling så virker alt som at det er på stell. :lol:

9 timer siden, Kaffekrus skrev:

Gratulerer så mye med A på eksamen og skoleplass! :hoppe: Og håret var forresten sykt kult, digger både fargen og frisyren :)

Tusen takk! :nigo: Synd hårfargen ikke vil vare så lenge. Har hatt samme farge en gang før, men tror dette blir siste gangen jeg gidder. Er så sinnsykt mye styr å få det slik. :lol:

 

 

Når det er sagt: JEG GLEDER MEG TIL YOGA NÅR JEG KOMMER HJEM IDAG AAAAA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med både A og skoleplass, det er jo riktig så fantastisk! Og så kult med GOT-rute:ohmy::hoppe: Irland høres jo helt suverent ut, har lyst til å dra selv en gang - kanskje med både GOT-rute og laaang ridetur på noen kule irske hester:Hehe: Håper du får en bra yogaøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer med knallkarakter og skoleplass, og med Irland-tur! :) Irland er herlig, jeg har vært der tre ganger, men mest i Dublin og området rundt, har innmari lyst til å reise rundt der. Elsker Storbritannia og Irland.

Håper du får trent igjen snart, skjønner godt du blir utålmodig. Hvorfor måtte du ha sånn EKG-maskin?

Må huske mental-helse-greia i treningsdagboka. Det er jo så smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo: Gleder meg til Irland, det er jo bare 2 uker til jeg drar. :O

Har medfødt hjertefeil og har i det siste hatt ujevn hjerterytme og hjertebank, så de ville forsikre seg om at det bare var astmaen som forårsaket sinusarytmi og ikke noe galt med hjertet. Det var altså bare astmaen, dog det var en gang i løpet av natten jeg hadde uforklarelig hjerterytme. Det skjedde bare en gang og varte i kun ett minutt da, så de ser ikke på det som noe farlig. :jepp:

JEG FIKK TRENT. Dog, dagen er ikke omme enda så jeg skriver det heller ned i kveld i tilfelle jeg tar en økt til.

Jeg skal begi meg ut på en squat challenge for å få tilbake litt av bein- og rumpemuskulaturen som jeg mistet under dette semesteret. Er det noen som er med?

Squat-One-Sheet_Final-(2).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay!

Dagens trening:
- 15 min yoga
- 15 min styrke og cardio
- Dagens knebøy:  20

Tok 20 før jeg så det var 10. :lol:

Hva som var bra i dag:
Fikk av EKGen, pent vær, jeg ikk trent.

Har gått 22 400 skritt så langt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpeg

Ikke kom her å si at man ikke kan spise godt for å holde seg slank. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening:
- 30 min yoga
- 15 min jogging
- Dag 2 av The Squat Challenge: 15

Hva som var bra i dag:
Ny bokhylle! Den siste dusjdøra kom ENDELIG, så snart kan vi dusje på eget bad. Jeg satt opp PCen min i går, så idag fikk jeg endelig spilt litt. :nigo: Fantastisk vær!

Skritt gått sålangt i dag: 11 117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort squat-challengen din! De første ti tok jeg på natta da jeg var på do, for jeg glemte det den kvelden. Så de neste 15 i heisen på vei ut på morgentur i dag, og de neste 20 på badet i dag tidlig før trening.

Wow, så mye du går! Jeg bare må få finni igjen fitbiten min så jeg kan sjekke hvor mye jeg går. Den jeg hadde var før jeg gikk lange turer med hunden (han var valp), så sikkert mye nå. Husker ikke hvilken type jeg har, men irriterer meg at jeg har rota den bort. Du er inspirasjon til å gå mange steg, altså! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går egentlig ikke så mye, er bare rar dansing rundt i huset eller husarbeid. :lol: Eller jogging. Jeg er ikke kjent nok i området til å ville gå turer alene, og samboer har jo skadet fot så må få skrittene mine på en annen måte når jeg er hjemme.

FINN IGJEN FITBITEN DIN. Tenk over alle de lure plassene du har og let. :lete:

Spør deg selv: Hvis du skulle legge noe et lurt sted, hvor ville du ha lagt det? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i dag:
- 30 min yoga
- 15 min jogging
- Dagens squats: 20

Hva som var bra i dag:
Bra vær, var å vasset i glomma med samboer, fikk malt en del, bare ligget og daffet på sofaen i hele kveld. :nigo:

Så langt i dag har jeg gått 13 237 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Treningsfri i dag. Vi har montert dusjdører på badet i dag, så det tok jo hele dagen. Altså fra etter frokost til kl 17:00. Glemte å spise mens vi holdt på, så da bestemte jeg meg for å ikke trene siden jeg ikke hadde fått i meg nok næring.

Hva som var bra i dag:
ENDELIG HAR VI DUSJ I EGET HJEM. Har måttet dusje på badet i utleiedelen siden januar, så det var deilig å få det på plass nå. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med imponerende resultat på eksamen! 

Du er ekstremt flink på hverdagsaktiviteten! Håper jeg får meg fitbit snart, slik at jeg kan se hvordan det står til med meg. Noen ganger tenker jeg at jeg undervurderer egne aktivitet, andre ganger tenker jeg at keg overvurderer den. Greit å få fasiten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsette der jeg falt av da. :lol:

Ukesmål, uke 4

Mål, fysisk helse:
- Gjøre planken hver dag
- Gjøre alle dagene i 30 day squat challenge
- Gjøre litt yoga hver dag, selvom det bare er en 5-10 minutters økt

Mål, mental helse:
- Hver kveld skal jeg skrive ned 3 ting jeg liker om meg selv den dagen. Enten det er fysisk eller psykisk.
- Hver kveld skal jeg skrive ned 3 ting som har gjort meg glad / fått meg til å smile den dagen.

--------------------------------------------------------

Dagens trening:
- Dagens knebøy: 25
- 15 min yoga
- 15 min jogging

Dagens planke:
- 1 min 10 sek

3 ting jeg liker om meg selv i dag:
- Kul på håret i dag
- Fregner
- Var flink med et barn i dag. :hakeslepp: 

3 ting som har fått meg glad/til å smile i dag:
- Fine været
- En tur til sommerhytta
- Familie

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Jeg er imponert over hvor mye du går i løpet av en dag! Kan jeg spørre hvordan du får det til? Jeg synes liksom fort dagene blir veldig inaktive, særlig i perioder med mye studier. Digger forresten de nye mental helse-målene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...