Gå til innhold

Overraskelse, dette blir SÅ bra!!


hege73

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet litt inne i "Den store London tråden", men tenkte på å starte min egen tråd i tilfelle andre også går med samme tanke om å overraske noen og fordi jeg kan bruke min egen tråd til nedtelling, tanker og flere ideer til denne overraskelsen. Hvis dere har kule ideer så kom med dem:) De eneste jeg har å prate med om dette er dere, så det er godt å ha et sted å få lufta litt tanker rundt dette. Nå nærmer det jo seg, og jeg begynner jo å bli så gira :fnise: (Barna mine, pappa og et par venninner vet, men har fått forbud om å snakke om det i tilfelle de skulle forsnakke seg). 

Ok, her er hele greia. Jeg har skrevet dette innlegget før i de store London tråden, så jeg tar bare å klipper og limer så jeg får med hele begynnelsen:)

Nå er jeg så gira!!! :hoppendeglad:

Gubben og jeg har vært gift i 10 år 3 juni. Litt over ett år før vi giftet oss, så fikk vi en datter. Så det har liksom aldri blitt noe til at vi har vært på tur eller gjort noe alene. (ikke engang en bryllupsreise) Vi har selvfølgelig snakket om å gjøre noe sammen bare oss to mange ganger, men har alltid endt med at unga har blitt med.

Til jul i fjor (2015) fikk gubben og jeg et gavekort av broren min på en restaurant på 2000,- Og da vi fikk den, så sa han at vi godt kunne ta med unga (som vi alltid gjør) eller dra alene, bare vi to (som broren min ønsket at vi skulle gjøre). Så vi bestemte oss for at han og jeg skulle dra alene, på vår 10 års bryllupsdag 3 juni. Jeg har sagt at jeg skal bestille bord til oss to fredag 3 juni og han gleder seg sååå til at vi to endelig skal få gått ut og gjøre noe alene sammen igjen.

Eller, hehe, det er i alle fall det han tror. For hør nå her :lur:

I morgen skal jeg bestille bord på restauranten, ikke et bord for oss to, unga skal nok en gang bli med. (De er med på denne planen, haha, oss 3 mot pappa *ler*) Altså, gubben vil tro at vi to alene skal feire vår 10 års bryllupsdag 3 juni på denne restauranten. Og det skal han få tro frem til tirsdag 31 mai. 31 mai, skal jeg fortelle han at jeg klarte å booke feil dag og at vi må dra å spise i morgen. (Onsdag 1 juni).  Herrehud, henger dere med så langt? hehe :Knegg: Prøver å forklare så dere skal få med dere hele historien, men vet jeg er dårlig til å forklare meg, men men.. Jeg fortsetter:)

Han vil nok bli litt oppgitt over meg, men har jo verdens fineste mann, så han blir med på den :hjerte: Men omtrent når vi er på vei ut døra onsdagen for å dra, så dukker det plutselig opp 2 unger som også plutselig skal være med å spise. Hehe. Han vil nok bli enda mer oppgitt nå, (det var den alene daten liksom) Hehe

Med meg i veska, har jeg gaven som han vil få når vi sitter på restauranten. Først får han et kort hvor jeg skriver at det er en grunn for at vi alle sitter her i dag og ikke på bryllupsdagen vår. Så litt "kliss" om hvor fin han er osv og avslutte kortet med at vi snart må forte oss hjem å pakke, for i morgen tidlig reiser du og jeg, og KUN du og jeg, på kose tur til LONDON!!!!!!  :nigo:

Hva syns dere? Haha, jeg kjenner han jo og vet at han nesten kommer til å dø når han får vite det :fnise: 

Herregud, jeg klarer nesten ikke vente!!! Hehe. Jeg har ringt sjefen hans, så han har fått fri fra jobb torsdagen og fredagen. Barnevakt er fiksa. Flybilletter er bestilt og betalt. Så nå gjenstår bare hotell igjen. Ser at det begynner å bli fullt overalt så jeg må få fiksa det i morgen. Har sett meg ut et par hoteller. Vil gjerne bo så nærme all shopping som mulig siden vi begge elsker å shoppe :jepp:

Ingen av oss har vært i London før. Hva syns dere om disse hotellene? Så at det var så kort vei til Oxford Street :D Og så var det ikke så ille pris heller.

Dette med uthevet skrift skrev jeg 3 mars. Etter den tid så har jeg funnet hotell. Vi skal bo på Radisson blu Edwardian (mener jeg det heter, alt av papirer og bookinger ligger hos pappa) som ligger rett ved Oxford Street. Jeg har reservert bord på Hakkasan fredag 3 juni. Ellers har jeg fått mange gode tips til mat, så lista er lang. Må høre litt med gubben også hvor han kunne tenke seg å spise når vi kommer så langt. Men til lunsj en dag så skal jeg innom KFC!! Aldri spist der før, men etter at sønnen min var i Dubai i jula, har han ikke pratet om annet. Noen som har spist der før? 

Jeg ser at det har blitt en liten endring fra det jeg skrev 3 mars. Han får IKKE vite dette tirsdag 31 mai. Tenkte litt på det serru, og ble redd for at han skulle ringe til restauranten og få gjort om dagen hvis jeg sa ifra dagen før og da var hele greia ødelagt. Så planen nå er å be han møte med rett etter jobb onsdag 1 juni. Og så ta det derifra. Hvordan jeg har tenkt og hva jeg skal si kommer jeg tilbake til, hehe.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hockeyfrue

Tror aldri jeg har sett noen være så gira over å reise til London før, det er nesten litt søtt :fnise:

Når det er sagt burde du unngå KFC som pesten! Det er like høy kvalitet på maten der som det er på McDonalds og Burger King. Når du først skal til London ville jeg ikke kastet bort tiden på en under middels fastfoodsjappe... 

Ta heller lunsjen på en allright pub, eller stikk innom Maze for en ordentlig digg lunsj. Shopper dere på Selfridges, ville jeg tatt lunsjen på Aubaine. Salatene deres er veldig gode, og de har noen små hamburgere som også er helt fantastiske! Bare ikke dra på KFC, makan til dårlig mat har jeg aldri vært borti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvis du har lyst til å spise på KFC, så synes jeg du skal det. Er mange som liker den maten veldig godt, og det er spennende fordi det ikke finnes i Norge. Jeg er sikker på at dere kommer til å få masse bra mat i London, så en lunsj på KFC er jo helt innafor. 

Høres ut som en spennende overraskelse. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du har lyst til! Det er lov, det er ferie, det er hygge - det er lov å kose seg! 

Høres spennende ut, lykke til, dette var artig å lese. :) 

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hockeyfrue skrev:

Tror aldri jeg har sett noen være så gira over å reise til London før, det er nesten litt søtt :fnise:

Når det er sagt burde du unngå KFC som pesten! Det er like høy kvalitet på maten der som det er på McDonalds og Burger King. Når du først skal til London ville jeg ikke kastet bort tiden på en under middels fastfoodsjappe... 

Ta heller lunsjen på en allright pub, eller stikk innom Maze for en ordentlig digg lunsj. Shopper dere på Selfridges, ville jeg tatt lunsjen på Aubaine. Salatene deres er veldig gode, og de har noen små hamburgere som også er helt fantastiske! Bare ikke dra på KFC, makan til dårlig mat har jeg aldri vært borti. 

:fnise: Hehe, er helt i hundre jeg. Gubben og jeg har aldri gjort noe som helst alene. Ikke engang vært på kino uten å ha med barn. Tenk deg vi skal kose oss da :fnise: Barnefri for aller første gang på 11 år!! Halleluja, hehe. Og vi kan ikke akkurat skryte på oss steder eller land vi har besøkt i heller, siden vi stort sett kun har vært i Tyrkia, som vi har droppet i år. 

På lista mi har jeg skrevet at vi blant annet må få med oss en burger på lokal pub, så det skal vi gjøre ja:) Det blir lunsj:) Men jeg bare må prøve KFC :fnise: Turen kommer ikke til å bli annet enn spising, shopping og kosing. hehe. Jo, og mate eller ikke mate, men se på ekorn i parken. (mating var ikke lov leste jeg) Kanskje gubben vil gjøre noe mer mens vi er der, og da gjør vi det han har lyst til også. Han snakket om London eye for en tid tilbake. Har han lyst til det når vi først er der nå, så tar vi en tur. Men anbefales det på dagtid eller på kvelden? Er jo så fint på kveldstid tror jeg.?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue
2 minutter siden, hege73 skrev:

:fnise: Hehe, er helt i hundre jeg. Gubben og jeg har aldri gjort noe som helst alene. Ikke engang vært på kino uten å ha med barn. Tenk deg vi skal kose oss da :fnise: Barnefri for aller første gang på 11 år!! Halleluja, hehe. Og vi kan ikke akkurat skryte på oss steder eller land vi har besøkt i heller, siden vi stort sett kun har vært i Tyrkia, som vi har droppet i år. 

På lista mi har jeg skrevet at vi blant annet må få med oss en burger på lokal pub, så det skal vi gjøre ja:) Det blir lunsj:) Men jeg bare må prøve KFC :fnise: Turen kommer ikke til å bli annet enn spising, shopping og kosing. hehe. Jo, og mate eller ikke mate, men se på ekorn i parken. (mating var ikke lov leste jeg) Kanskje gubben vil gjøre noe mer mens vi er der, og da gjør vi det han har lyst til også. Han snakket om London eye for en tid tilbake. Har han lyst til det når vi først er der nå, så tar vi en tur. Men anbefales det på dagtid eller på kvelden? Er jo så fint på kveldstid tror jeg.?  

Det blir helt sikkert en super tur, med eller uten et besøk på KFC ;) 

Det er maaange år siden jeg var på London Eye, men da var vi der på kveldstid, og jeg mener å huske at det er kjempefint! Så jeg vil anbefale dere å dra på kvelden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Linaria skrev:

Hvis du har lyst til å spise på KFC, så synes jeg du skal det. Er mange som liker den maten veldig godt, og det er spennende fordi det ikke finnes i Norge. Jeg er sikker på at dere kommer til å få masse bra mat i London, så en lunsj på KFC er jo helt innafor. 

Høres ut som en spennende overraskelse. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

Tusen takk :) Ja, jeg lover! Jeg kommer til å bruke denne tråden masse framover, for jeg trenger å ha noen å prate med :fnise: Og jeg skal fortelle alt hva som skjedde og hvordan han reagerte under middagen da overraskelsen blir avslørt. hehe. Unga har lyst til å filme han, haha. Kan jeg legge det ut her da tro? :fnise: Og jeg skal fortelle alt om turen etterpå :D 

Ja det blir en tur på KFC:) Vi skal ikke bo så veldig langt unna den ene KFC'n slik jeg forsto på kartet, så tenkte å ta en bøtte med ett eller annet på kvelden den første dagen vi er der. Vi er vel fremme på hotellet rundt fem tiden, blir det kanskje en middag da og shopping til butikkene stenger. Og avslutter kvelden med KFC, nam nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Yvonne skrev:

Gjør det du har lyst til! Det er lov, det er ferie, det er hygge - det er lov å kose seg! 

Høres spennende ut, lykke til, dette var artig å lese. :) 

Mvh Yvonne :heiajente:

Tusen takk:) Ååå, det er så utrolig gøy å se at det er mange innom her:) Og jeg har lest mye om deg i den store London tråden, ser du har vært i London mange ganger:):) Roper på deg, hvis jeg trenger råd og hjelp til noe:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hockeyfrue skrev:

Det blir helt sikkert en super tur, med eller uten et besøk på KFC ;) 

Det er maaange år siden jeg var på London Eye, men da var vi der på kveldstid, og jeg mener å huske at det er kjempefint! Så jeg vil anbefale dere å dra på kvelden :) 

Ja da får vi iallefall prøvd:) Jeg liker jo de hotwings'ene de selger på McD, og da jeg spurte sønnen min som var i Dubai og spiste på KFC sa han at de ikke kunne sammenlignes. KFC sine var saftige og varme og sa at "mamma, disse burde du ha smakt". hehe, var ikke litt misunnelig da :fnise: 

Takk for anbefaling:) Ja jeg også tror kvelden blir best. Så om gubben fortsatt ønsker å ta en tur( Som jeg tror han vil), så gjør vi det på kvelden:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hege73 skrev:

Tusen takk:) Ååå, det er så utrolig gøy å se at det er mange innom her:) Og jeg har lest mye om deg i den store London tråden, ser du har vært i London mange ganger:):) Roper på deg, hvis jeg trenger råd og hjelp til noe:) 

Ja, det er det bare å gjøre. Planlegger selv London/England-turen vår til sommeren, så det er alltid morsomt å se hva andre planlegger. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev før i dag i den store London tråden at jeg hadde lyst til å overraske gubben enda engang. Og tenkte på om jeg skulle overraske han på flyet, men å få en flyvertinne til å si noe i den speakeren "Hei du som sitter på 6a, reis deg opp" :hoho:"Grattis med 10 års bryllupsdag" Og så hadde han fått et eller annet fra meg. Jeg hadde jo dævva og syns det var så morsomt. Men det var flere som syntes det var en dårlig ide. Jeg kjenner gubben og vet at han bare hadde flira av det og hadde syntes det var gøy. Skulle ikke vært noe seriøse greier, men noe morsomt. Men det var nok kanskje litt drøyt så jeg tror jeg glemmer det. Vi sitter jo ikke alene på flyet liksom. 

Er det noen andre som har noen ideer til litt sprell? Skal sende mail til hotellet og spørre om de kan legge ut noe godt å drikke ved ankomst. Men nå er ingen av oss spes glad i alkohol. Gubben liker øl. Øl til mat, men drikker sjeldent utenom det. 

Men det jeg hadde tenkt, som jeg ikke klarer å få tak i, i Norge er mandel crossaint. Han elsker dem, og har lett i flere år etter dem. Alle butikker har sluttet å selge dem så jeg har ringt til flere konditorier, men ingen lager med mandel. Det var egentlig det jeg ønsket at han skulle fått servert oppe i lufta fra flyvertinna. Men jeg får jo ikke tak i så det gikk ikke uansett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hege73 skrev:

Jeg skrev før i dag i den store London tråden at jeg hadde lyst til å overraske gubben enda engang. Og tenkte på om jeg skulle overraske han på flyet, men å få en flyvertinne til å si noe i den speakeren "Hei du som sitter på 6a, reis deg opp" :hoho:"Grattis med 10 års bryllupsdag" Og så hadde han fått et eller annet fra meg. Jeg hadde jo dævva og syns det var så morsomt. Men det var flere som syntes det var en dårlig ide. Jeg kjenner gubben og vet at han bare hadde flira av det og hadde syntes det var gøy. Skulle ikke vært noe seriøse greier, men noe morsomt. Men det var nok kanskje litt drøyt så jeg tror jeg glemmer det. Vi sitter jo ikke alene på flyet liksom. 

Er det noen andre som har noen ideer til litt sprell? Skal sende mail til hotellet og spørre om de kan legge ut noe godt å drikke ved ankomst. Men nå er ingen av oss spes glad i alkohol. Gubben liker øl. Øl til mat, men drikker sjeldent utenom det. 

Men det jeg hadde tenkt, som jeg ikke klarer å få tak i, i Norge er mandel crossaint. Han elsker dem, og har lett i flere år etter dem. Alle butikker har sluttet å selge dem så jeg har ringt til flere konditorier, men ingen lager med mandel. Det var egentlig det jeg ønsket at han skulle fått servert oppe i lufta fra flyvertinna. Men jeg får jo ikke tak i så det gikk ikke uansett.  

Sånne du tenker på? :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 31 mai, vil han fortsatt ikke få vite noe helst. Jeg får heller ikke hentet frem kofferter, eller begynte å pakke. Er uansett ikke mye vi skal ha med oss da jeg regner med at vi ikke kommer til å ha noen problem med å fylle de opp i London. Har jo allerede fått en del ønsker fra unga, hehe. 

Så onsdag 1 juni. Dagen blir laaang. Gubben drar på jobb som vanlig, men denne dagen så har jeg helt andre planer :lur: Jeg har hår ned til rompa, Har egentlig farget det mørkt i mange år, men det går så lang tid mellom hver gang, at det alltid ser så ustelt og slitt ut. Så mens han er på jobb og aner fred og ingen fare, så har wifi andre planer. 

Først skal jeg få satt på meg vippe extention. Så farge og fikse bryn. Deretter går turen til frisør hvor jeg skal farge eller stripe håret mitt helt lyst og klippe det kort :nigo: (Tror gubben har en liten crush for Khloe Kardashian serru,(Han har bilde av henne på tlf sin *ler* :fnise: og den sveisen hun har med kort hår, er sånn jeg tenkte jeg ville ha) Jeg kan legge ved et bilde under her:) Når håret er ferdig, så skal jeg tilbake til der jeg var først, få gelnegler i sånn french manicure og jeg skal bli sminka. Er ikke ofte jeg gjør meg fin for mannen min, så nå får han alt på en gang :sminkedokke: hehe. Klær har jeg ikke helt bestemt meg for enda, spørs på været og varmen. Og så holder jeg på å gå ned i vekt og har noen kg igjen som jeg håper jeg klarer innen 1 juni:) Alt skal være perfekt. Men jeg må bare si at han skjønner ikke hvorfor jeg går ned da, får han sier faktisk at han syns jeg er fin som jeg er. Men dere vet.. Jenter vøtt.. Litt muffins over buksa eller litt flaggermus armer, og det blir hysteri. Iallefall for meg :sjokkbla:

Etter alt dette er ferdig, så får jeg unga til å komme til byen. Før på dagen har jeg sendt sms til gubben om at han må jobbe litt ekstra i dag, og møte meg etter jobb. Når jeg er i byen så møter han meg alltid, så det er null problem:) 

Etter jeg har møtt unga, er vi klare for å møte gubbelure;) Vi kommer tuslende utenfor jobben der han venter. Han ser meg med lyst og kort hår. Og jeg og unga skal liksom ikke prøve å smile eller være glade. Jeg skal si "Shit, jeg har dumma meg skikkelig ut" " Jeg har klart å bestille bord på feil dag, skjønner ikke hvordan dette kunne skje"... "Vi skal spise i dag, nå med en gang". Kommer nok sikkert til å få spm om jeg har prøvd å ringe å bytte dag, bla bla.. Men "Jada, prøvd alt". "Vi må spise i dag" :fnise: Han vil også spørre hvorfor unga er med, vi skulle jo dra alene. Og da svarer jeg " Jeg turte ikke å møte deg alene fordi jeg var redd du skulle bli sur for at jeg hadde tatt feil dag". Hahahaha *ler* Han blir jo aldri sur. Han vil garantert ikke skjønne noe som helst (Bare tro at jeg er stokk dum, hehe). 

Vi går så til restauranten, setter og ned, ser på menyen og bestiller. Da vi har bestilt skal han først få et lite kort. Dette skrev jeg over her også. Der skal det stå "takk for fine år, fin han er" og sånne ting :fnise: Avslutter med suss og nuss og later som ingenting. 

Herregud, jeg har jo ødelagt den ene kvelden vi skulle hatt alene på 11 år. Men han får snart vite alt. Etter middagen ligger i magen så tenkte jeg å si. "Likte du det lille kortet ditt?" Han vil garantert si ja. Og så tar jeg frem det store kortet samtidig som jeg sier "Men jeg håper du liker dette bedre"  og så gir jeg han det. hehehe

Kortet har jeg allerede skrevet, hvis dere vil vite hva jeg har skrevet ord for ord på det, så si ifra:) Når jeg har delt så mye allerede, kan jeg likså godt dele resten også, hehe. 

Jeg skulle til å legge inn bilder av klippen, men hvordan gjør jeg det? Trykket på den bindersen nederst her, men det skjedde ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Yvonne skrev:

Sånne du tenker på? :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

ÅÅÅÅÅÅ, JAAAAAA !!!!!!!!! Weeeeee!!! Hvor i London er det de selger disse? :):):) Dette kunne jo også vært en overraskelse :D Første frokosten i London og vi drar dit. Åh, han ville trodd han var i himmelen, hehe :D Nå ble jeg super glad!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller skrive i denne tråden ser jeg :) Hvis dere vil dra på KFC så synes jeg dere bør gjøre det. Maten er ikke den sunneste men den er faktisk god i visse situasjoner, og spesielt de gangene du craver fritert kylling! 

Vi har som tradisjon at vi drar innom KFC 1 gang hver ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det forresten an å ta med seg crossanter hjem til Norge? hehe Tenkte at når han først finner vøtt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, hege73 skrev:

Går det forresten an å ta med seg crossanter hjem til Norge? hehe Tenkte at når han først finner vøtt.. :)

Jeg stappet bagasjen min med croissanter hjem fra Kypros en gang, gikk helt fint. Tok også med med kake i håndbagasjen fra England. De sa ingenting på det i sikkerhetskontrollen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra! :) Hadde tenkt til å ta med to digre bager som vi skal bruke som håndbaggasje. (Tenkte mest på hvis vi shopper koffertene fulle, at baggene kunne være fine å ha) Men hans vil vel da bli stappa med croissanter de da *ler*  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hege73 skrev:

ÅÅÅÅÅÅ, JAAAAAA !!!!!!!!! Weeeeee!!! Hvor i London er det de selger disse? :):):) Dette kunne jo også vært en overraskelse :D Første frokosten i London og vi drar dit. Åh, han ville trodd han var i himmelen, hehe :D Nå ble jeg super glad!!!! 

Hvis du ser på linken er det forslag til mange steder, men kan anbefale denne. De har caféer i f.eks Kensington og Mayfair. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purple Basil skrev:

Får heller skrive i denne tråden ser jeg :) Hvis dere vil dra på KFC så synes jeg dere bør gjøre det. Maten er ikke den sunneste men den er faktisk god i visse situasjoner, og spesielt de gangene du craver fritert kylling! 

Vi har som tradisjon at vi drar innom KFC 1 gang hver ferie. 

Ja, KFC er et must:) Farlig at den ligger så nærme hotellet, er jo bare å ta med en bøtte eller to og knaske på rommet på kvelden. Ser at de er åpent til 2330, passer jo perfekt for nattmat. Hehe (Går ned i vekt for å bli fin til turen, men vips så er jeg oppe igjen etter all maten vi skal spise der :P ) Men vi drar jo for å kose oss:) 

Hva pleier du å bestille når du er der? Kunne tenkt meg noe skikkelig krydra. Har hørt om Nashville hot chicken. DET er første valget! nam nam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...