Gå til innhold

Irriterende/teite ting på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har laget denne lista over irriterende/teite ting på Facebook, med masse inspirasjon fra diverse tråder her inne. Fyll på om du kommer på noe mer. :D

 

1.       Visdomsord

Det er gjerne damer på 50+ som har en forkjærlighet for disse bildene med dypt budskap. «Jeg har ingen lang utdannelse eller en fancy tittel, men jeg har en master i livets knallharde skole og er stolt av hvor DET har ført meg» og «Ta imot dagen med åpne armer og et smil om munnen, da kan du få en fin og koselig dag».

 

2.       Konkurranser

Vær så snill, ikke del alle konkurranser du er med i! Og slutt å bruke stakkarslige argumenter av typen «Buhu, jeg er syk/har vondt/har det vanskelig og FORTJENER å vinne disse skoene!». Patetisk. Bare patetisk.

 

3.       Selfier

Enkelte legger ut selfier flere ganger i uken. Noen ganger for å vise ny hårsveis eller et nytt antrekk, andre ganger skjules budskapet med «Ønsker alle en fin dag!» eller et dypt visdomsord. Vi forstår likevel at å vise fram deg selv er poenget. Når du er 40 år, er det bare patetisk å være så selvopptatt. Kom over deg selv!

 

4.       Hemmelighetsfulle statuser

Her er det to varianter. Noen er ute etter at folk skal spørre hva statusen betyr og på den måten gjøre seg interessant. Barnslig. Andre skriver noe kryptisk og når noen gidder å spørre, nei, da kan de ikke dele det på Facebook. Hvorfor skrev du noe i det hele tatt da??

 

5.       Innlogging på legevakt og sykehus uten å si hvorfor

Du har selvsagt ingen plikt til å fortelle hvorfor du er på legevakta eller sykehuset, men hvorfor da legge ut en status om at du befinner deg der, hvis du ikke vil si hvorfor? Du burde forstå at folk som bryr seg om deg faktisk kan bli bekymret.

 

6.       Reklamering for egen jobb

Utrolig kjedelig når folk til stadighet reklamerer for sin egen arbeidsplass på sin private profil. Jeg hater å bli utsatt for en sånn type markedsføring! Vær snill å skille mellom jobb og privatliv. I noen tilfeller virker slik markedsføring helt mot sin hensikt, er du frisør og til stadighet har ledige timer, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal klippe meg!

 

7.       Mange bilder over et smalt tema

En del digger å dele bilder av hobbyen sin. Veldig koselig å få en sniktitt i ny og ne, men to hundre bilder i året av ting du har bakt, tegnet eller scrappet er ikke så veldig interessant. Beklager. Dette gjelder for så vidt bilder av babyen din også, 13 bilder i uka er for mye.

 

8.       Stadige kjærlighetserklæringer mellom kjærester

Lange og svulstige kjærlighetserklæringer mellom par på Facebook er bare kleint. Og veldig rart når dere bor i samme hus.

Anonymkode: 4bcfa...65d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du oppsumerte det meste som irriterer meg også ;)

Anonymkode: 9b1d1...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget denne lista over irriterende/teite ting på Facebook, med masse inspirasjon fra diverse tråder her inne. Fyll på om du kommer på noe mer. :D

 

1.       Visdomsord

 

Det er gjerne damer på 50+ som har en forkjærlighet for disse bildene med dypt budskap. «Jeg har ingen lang utdannelse eller en fancy tittel, men jeg har en master i livets knallharde skole og er stolt av hvor DET har ført meg» og «Ta imot dagen med åpne armer og et smil om munnen, da kan du få en fin og koselig dag».

 

 

 

2.       Konkurranser

 

Vær så snill, ikke del alle konkurranser du er med i! Og slutt å bruke stakkarslige argumenter av typen «Buhu, jeg er syk/har vondt/har det vanskelig og FORTJENER å vinne disse skoene!». Patetisk. Bare patetisk.

 

 

 

3.       Selfier

 

Enkelte legger ut selfier flere ganger i uken. Noen ganger for å vise ny hårsveis eller et nytt antrekk, andre ganger skjules budskapet med «Ønsker alle en fin dag!» eller et dypt visdomsord. Vi forstår likevel at å vise fram deg selv er poenget. Når du er 40 år, er det bare patetisk å være så selvopptatt. Kom over deg selv!

 

 

 

4.       Hemmelighetsfulle statuser

 

Her er det to varianter. Noen er ute etter at folk skal spørre hva statusen betyr og på den måten gjøre seg interessant. Barnslig. Andre skriver noe kryptisk og når noen gidder å spørre, nei, da kan de ikke dele det på Facebook. Hvorfor skrev du noe i det hele tatt da??

 

 

 

5.       Innlogging på legevakt og sykehus uten å si hvorfor

 

Du har selvsagt ingen plikt til å fortelle hvorfor du er på legevakta eller sykehuset, men hvorfor da legge ut en status om at du befinner deg der, hvis du ikke vil si hvorfor? Du burde forstå at folk som bryr seg om deg faktisk kan bli bekymret.

 

 

 

6.       Reklamering for egen jobb

 

Utrolig kjedelig når folk til stadighet reklamerer for sin egen arbeidsplass på sin private profil. Jeg hater å bli utsatt for en sånn type markedsføring! Vær snill å skille mellom jobb og privatliv. I noen tilfeller virker slik markedsføring helt mot sin hensikt, er du frisør og til stadighet har ledige timer, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal klippe meg!

 

 

 

7.       Mange bilder over et smalt tema

 

En del digger å dele bilder av hobbyen sin. Veldig koselig å få en sniktitt i ny og ne, men to hundre bilder i året av ting du har bakt, tegnet eller scrappet er ikke så veldig interessant. Beklager. Dette gjelder for så vidt bilder av babyen din også, 13 bilder i uka er for mye.

 

 

 

8.       Stadige kjærlighetserklæringer mellom kjærester

 

Lange og svulstige kjærlighetserklæringer mellom par på Facebook er bare kleint. Og veldig rart når dere bor i samme hus.

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

Godt oppsummert! En ting til jeg begynner å bli passe oppgitt av om dagen; 

10. Alle disse "Tagg en venn"-bildene. 

Enkelte av bildene er faktisk ganske stygge og kan oppfattes som mobbing. Ellers ser jeg ikke humoren i å bli tagget i dildo-bilder, eller bilder av penisformer på andre ting. Eller så har man de "tagg en venn for å kaste bort tiden hans ved at han må se på denne poteten". Det er jo ikke morsomt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

En ting som irriterer meg, det er pretensiøse mennesker på Facebook. 

Særlig ett familiemedlem som jeg irriterer meg grønn over. ARGH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Helle Facebook er irriterende...

Anonymkode: ad702...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. SLUTT å legge alle på vennelista til i all verdens grupper. Hva skal jeg i vilt fremmede "Eva" sin gruppe "Evas hekleduker?" Det irriterer meg at det faktisk er mulig å legge til folk i grupper uten å invitere dem først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Når det gjelder bilder synes jeg det også er tullete når noen legger ut 200 bilder i samme slengen. Det er ingen som kommer til å se på de, og 80% er uansett lavkvalitetsbilder (solnedgang gjennom skittent vindu og all slags tull). 

Anonymkode: ac245...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emera skrev:

11. SLUTT å legge alle på vennelista til i all verdens grupper. Hva skal jeg i vilt fremmede "Eva" sin gruppe "Evas hekleduker?" Det irriterer meg at det faktisk er mulig å legge til folk i grupper uten å invitere dem først. 

Er det seriøst noen som gjør dette? :laugh: 

Anonymkode: ac245...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med det du har listet opp, TS. Vil føye på alle disse nametestene! "Hva er din fødselsblomst", noe så latterlig. 

Anonymkode: 731b4...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det seriøst noen som gjør dette? :laugh: 

Anonymkode: ac245...716

Å jada. Det er kun kort tid siden jeg ble lagt til i en sånn gruppe som jeg beskrev. Ikke nøyaktig det, men veldig nært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag tikket det inn meldinger om at jeg var blitt lagt til en hel masse grusomme, rasistiske grupper på Facebook av en bekjent. Fikk helt panikk, og måtte melde meg ut av alle sammen, hvorpå han igjen meldte meg inn! Han er ikke venn av meg på FB lenger for å si det sånn! 

Anonymkode: 122f4...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jævla minion-quote bildene... faen så irriterende. Hva har en gul tegnefilmfigur å gjøre med dine personlige problemer egentlig? 

last ned.jpeg

Endret av Koy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede nevnt; Visdomsord, og ikke bare fra kvinner over 50+ nei, her er det alle aldre og begge kjønn. Ellers er vel det meste allerede ramset opp her. 

Har ei på fb som bytter profilbilder sikkert fem ganger i uka. Greia er bare at alle ser nesten helt like ut. Hodet på skakke for å skjule dobbelthakene og et pent smil for å skjule tennene (veldig dårlige tenner).  Hun er meget fotogen, det skal hun ha, selv om bilder og "virkeligheten" ikke helt samsvarer. 

 

 

Anonymkode: f6136...2b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som spiller pixwords og spammer veggen med bilder og et stort "?" Har intet mindre enn 3 stk som tagger meg i tide og utide for å få hjelp. Nei jeg skjønte virkelig ikke hva ga meg utpå da jeg begynte å hjelpe. :sur:

Anonymkode: f6136...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.   DU MÅ IKKE GLEMME de som elsker å vise hvor høy puls, hvor mange kilometer, hvor mange kalorier og ikke minst kart over hvor de har løpt.  Hvis det er noe som bryr meg midt i ryggen så er det hvor du har løpt i dag og hvor høy puls du hadde.

 SLUTT!!!

Endret av DreamOn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. Statuser der de åpenlyst skal henge noen ut og være passiv-aggressiv er det verste jeg vet. Har noen som kan legge ut noen av de. "Skulle gå tur med barna i dag men vet du hvem som ikke hadde vasket regntøyet? Jo det var ikke den som faktisk skulle gjøre det!", "Gøy på byen i går kveld, dumt noen måtte ta det for langt..", osv.

14. Og de som skriker etter medlidenhet og sympati på statusene. De blir jeg gal av. "Fått vondt i tanna igjen nå, rett på tannlegen :( au au au", "Blitt gørrsjuk igjen, fåkke nyte dette flote været idag", og du kan sikkert tenke deg resten.

Endret av Rammfrø
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som tenner lys for alle som ikke er like vellykkede som seg selv. "Stakkars deg som ikke er perfekt, jeg skal jammen tenne et lys for deg (selv om du ikke er død) slik at alle ser hvor mye jeg bryr meg"

Del dette bildet hvis du elsker din sønn/datter/niese/hund/whatever

Del dette bildet hvis du ikke er en jævel som er for kreft og andre fæle ting

Anonymkode: d639c...13a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor man er på facebook, hvis disse tingene irriterer så mye. Hele facebook er gjennomsyra av dette. 
Men det som irriterer meg er hverken visdomsord eller statuser, med mindre de er helt kryptiske, det er mennesker som legger ut bilder av seg selv for å fiske til seg komplimenter. Spesielt reagerer jeg på alle bikinibildene, der helt unge jenter poserer og viser seg frem.
Og så kommer det en haug med kommentarer. Du er så sykt fin asså, du er bare såå fin osv. Når jenter helt ned i 12- 13 års alder legger ut slike bilder, og voksne familiemedlemmer kan få seg til å si, du er bare så fin. What??
Faceook er vel  mer eller mindre et stort skrytealbum for mange.

Anonymkode: 90504...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om dette har blitt nevnt i denne tråden allerede, men folk som skriver at dem har det helt forferdelig, eller at noe "aldeles grusomt" etter sigende skal ha skjedd med dem. Men dem gidder jo for pokker ALDRI å faktisk skrive HVA som egentlig har skjedd, som er så fryktelig ille! Men de som skriver dette, ønsker seg jo (selvfølgelig!) mest mulig oppmerksomhet og kommentarer av typen:

HERREGUD, HVA ER DET SOM HAR SKJEDD!?!!?!!?!!

GÅR ALT BRA MED DEG!??!?!?!

Anonymkode: ad702...7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

6.       Reklamering for egen jobb

 

Utrolig kjedelig når folk til stadighet reklamerer for sin egen arbeidsplass på sin private profil. Jeg hater å bli utsatt for en sånn type markedsføring! Vær snill å skille mellom jobb og privatliv. I noen tilfeller virker slik markedsføring helt mot sin hensikt, er du frisør og til stadighet har ledige timer, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal klippe meg!

 

 

 

 

Anonymkode: 4bcfa...65d

Nå kom jeg på folk som forhandler Perfect Home, Forever Living, og hva alt heter. Virker som en del av disse bruker sin private FB-konto mer for å pushe varene sine på folk enn å poste ordinære ting fra livene sine. Som du sier, så virker denne markedsføringen mot sin hensikt, jeg får både dem, merkevaren og produktene i vrangstrupen. Misliker generelt når folk nærmest forventer at omgangskretsen skal kjøpe ræl fra dem fordi de er bekjente. Og kombinert med hvor pågående mange av disse er, så blir det mildt sagt irriterende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...