Gå til innhold

Adopsjon uten organisasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er det noen her som har adoptert et barn uten organisasjon. Jeg har hørt hvis en av partnere har utenlandsk bakgrunn så kan det adopteres fra det landet  men man må få samtykke først.

Vet dere hvor lang tid det tar? Noen som vet litt mer om det?

Anonymkode: c2e4f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være mulig å få utenlandsadopsjon uten organisasjon. 

Men du kan være heldig å få adoptere barn født i Norge. 

Anonymkode: 753e2...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke være mulig å få utenlandsadopsjon uten organisasjon. 

Men du kan være heldig å få adoptere barn født i Norge. 

Anonymkode: 753e2...889

http://www.bufdir.no/adopsjon/Jeg_onsker_a_adoptere/Adoptere_barn_fra_utlandet_utenom_organisasjon/

Anonymkode: c2e4f...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som vet noe mer?

 

Ts

Anonymkode: c2e4f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det står beskrevet i lenken over til bufdir.

Norske myndigheter og myndighetene i det andre landet er ikke bestandig på linje eller aksepterer den andres beslutninger uten videre. Myndigheter er litt arrogante overfor andre lands myndigheter, det går begge veier. 

En forhåndsgodkjennelse av norske myndigheter kan gjøre det enklere å bli godkjent som adoptivforeldre i det andre landet, men det er ingen garanti. 

Om dere får adoptere uten forhåndsgodkjennelse i Norge, er det ikke sikkert at adopsjonen godkjennes her. Det vil være en katastrofe for et barn.

Det dere bør gjøre først er å kontakte både bufdir i Norge og tilsvarende i det andre landet. Hva kreves, hva er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, stan skrev:

Det er slik det står beskrevet i lenken over til bufdir.

Norske myndigheter og myndighetene i det andre landet er ikke bestandig på linje eller aksepterer den andres beslutninger uten videre. Myndigheter er litt arrogante overfor andre lands myndigheter, det går begge veier. 

En forhåndsgodkjennelse av norske myndigheter kan gjøre det enklere å bli godkjent som adoptivforeldre i det andre landet, men det er ingen garanti. 

Om dere får adoptere uten forhåndsgodkjennelse i Norge, er det ikke sikkert at adopsjonen godkjennes her. Det vil være en katastrofe for et barn.

Det dere bør gjøre først er å kontakte både bufdir i Norge og tilsvarende i det andre landet. Hva kreves, hva er mulig. 

Vi skal søke samtykke først. Papirene er nesten klare skal sende inn alt på mandag. Den informasjonen vi har er at vi må få samtykke først deretter kan vi adoptere ett barn fra det landet jeg og mannen min kommer fra (adopsjon uten org)

Anonymkode: c2e4f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal søke samtykke først. Papirene er nesten klare skal sende inn alt på mandag. Den informasjonen vi har er at vi må få samtykke først deretter kan vi adoptere ett barn fra det landet jeg og mannen min kommer fra (adopsjon uten org)

Anonymkode: c2e4f...372

Med samtykke i Norge er i hvert fall denne siden sikret. Da er det prosessen i det andre landet. Det er enorme forskjeller fra land til land, så dere må få informasjon fra deres land. Det er ofte en juridisk prosess som tar sin tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, stan skrev:

Med samtykke i Norge er i hvert fall denne siden sikret. Da er det prosessen i det andre landet. Det er enorme forskjeller fra land til land, så dere må få informasjon fra deres land. Det er ofte en juridisk prosess som tar sin tid. 

Takk for at du svarer :-)

Vet du hvor lang tid det tar å få samtykke?

Anonymkode: c2e4f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du svarer :-)

Vet du hvor lang tid det tar å få samtykke?

Anonymkode: c2e4f...372

Det tar lang tid. Men tiden for saksbehandling har variert, både avhengig av hvilken kommune man bor i og hvor mange som søker i forhold til kapasitet. Regner med minimum seks måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stan skrev:

Det tar lang tid. Men tiden for saksbehandling har variert, både avhengig av hvilken kommune man bor i og hvor mange som søker i forhold til kapasitet. Regner med minimum seks måneder. 

Jeg bor i oslo. Sikkert mange som søker fra oslo

Anonymkode: c2e4f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...