Gå til innhold

få varsel om hus til salgs i område, ikke finn.no?


Gjest humleblom

Anbefalte innlegg

Gjest humleblom

Jeg har sett meg ut et hus som jeg har skikkelig lyst på. Det er selvfølgelig ikke til salgs. Men! Det står tomt, er nedslitt, og jeg har gjort research og hun som eier det er veldig gammel og sannsynligvis på et gamlehjem. Nå er det synd å gå å vente på at hun dør, men det ville jo gjøre at huset muligens skal selges.. Og hvis det skal det vil jeg gjerne vite at det er til salgs. 

Så mitt spørsmål er; finnes det noen mulighet for en slik overvåking av om noe kommer til salg?

Noen nettsider? Evt. som varsler om nye boliger til salgs i et avgrenset område? Vet at finn.no tilbyr det, men de gir meg ikke mulighet til å velge det riktige området, fordi det ligger utenfor byen og utenfor bydelene finn.no anerkjenner. Eller må jeg bare kjøre forbi og se etter plakat? 

tldr; nettside som varsler om at hus er til salgs i et område?

Håper noen har svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke noe sånt register, nei. Finn er vel det som brukes,når noe legges ut for salg.

Det smarteste du gjør er å kjøre forbi huset så ofte du kan, og se etter til-salgs-plakater.

Jeg vet ikke helt, men det hadde vel ikke vært så hårreisende frekt egentlig, å kontakte damen på gamlehjemmet og rett og slett spørre om hun er interessert i å selge? Det kan jo være at du får et ja, i verste fall bare et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt kontakte hennes barn? Hvis hun feks er dement...det vet du kanskje ikke. Ja, på kanten sånn frekkhetsmessig, men du må nesten føle på det selv. 

Du kan også kontakte meglere i området som kan tenkes brukt ved salg.  De kan varsle deg når boligen vurderes solgt. Siden det er grisgrendt, så er nok selger også sikkert happy for å ha en interessent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humleblom

Takk for svar!

Har lekt med tanken på å kontakte henne/ barn. evt. kunne jeg jo bare vise en åpen interesse og be dem kontakte om de en gang i fremtiden ville bli interessert i å selge. Men å mote seg opp til det da, det er en annen sak! 

Jeg tror det er litt for mange meglere som de kunne velge å bruke, så å plage alle dem med et veldig usikkert salg er jo kanskje ikke helt godt mottatt:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hvis du vet adressen kan du ha autosøk på det på Finn, så får du automatisk mail :)

Du trenger ikke vite nøyaktig adresse engang, navnet på veien holder, og så kan du krysse av for boligtype :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest humleblom

Wow! Skal prøve det! Når jeg så på finn sist fant jeg bare områder, men kan sjekke igjen, siden du sier det går an! Jeg har jo adressen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...