Gå til innhold

Samvær med snart toåring?


duplexx

Anbefalte innlegg

Pappaen til barna har endelig vist interesse og ønsker nå og ha dem mer. Fireåringen skal han ha ons-man (prøveperiode) og jeg regner med det vil gå fint, hun savner pappa og gleder seg enormt til å få vært der mer.
Minste blir to i sommer og han vil ha begge to ons-man. Jeg har tenkt tor-man kanskje er best for den lille... Men akkurat her er jeg usikker.
Hun er trygg og god på pappaen, men er tor-man veldig veldig lenge for babyen? Altså at han henter i bhg torsdag ettermiddag og leverer mandag morgen?
Han ser dem forøvrig en overnatting den uken det ikke er hans kommende helg også.

Hva gjør dere andre? Åpen for innspill, aldri gitt sånn slipp på barna før. Godt og skummelt på samme tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å høre at pappaen endelig stiller opp.  Kan dere ikke ha dette som utgangspunkt, men være enige om at dersom tegn tyder på at et er for mye, så endrer dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på hvor godt barnet kjenner far? 

Ons-man er lenge for en toåring, selv for en toåring som har bodd med begge foreldra hele livet. Så jeg hadde absolutt ikke starta der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn fikk ikke være en uke på ferie hos far engang før barnet var fem år. Jeg synes så mange dager er altfor lenge for en toåring! En eller to netter ville jeg hatt. 

Anonymkode: 7ad13...410

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn fikk ikke være en uke på ferie hos far engang før barnet var fem år. Jeg synes så mange dager er altfor lenge for en toåring! En eller to netter ville jeg hatt. 

Anonymkode: 7ad13...410

Hvorfor ikke? Unger er jo titt og ofte på ukes ferie med andre enn mor og far så hvorfor ikke med bare far?

Anonymkode: 269f0...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snart toåring er ikke en baby. Er det ikke bare å prøve: Lørdag-mandag, fredag-mandag, torsdag-mandag, så onsdag-mandag? I det tempoet som passer. Jeg antar at det at fireåringen også er der hjelper på tryggheten og alminneliggjør det.

Anonymkode: 51e3b...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er baby for meg enda! Så sånn er det :P

Takk for svar, tenker jeg tester tor-man! Hun er veldig trygg på pappaen ja og det virker som det alltid går veldig bra! Hun har mye støtte og lek i fireåringen regner jeg med ja, og hun er alltid tilfreds og fornøyd når jeg kommer! Pludrer og prater om pappa ellers og er glad for å se han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fornuftig er sammen hos far. De vil nå lure på hvorfor det skal være forskjellig samvær. Et døgn fra eller til her er ikke problemet. Det er vel mer forutinntatte holdninger som I enkelte av innleggene som er det som skaper hele diskusjonen. Er barnet først på overnatting og trives vil det være svært lite fornuftig å bremse utviklingen mellom barna og far. Det er dessuten ikke bostedforelder som bestemmer samvær om en konflikt skal oppstå. 

Jeg vil også minne om at barn et mer modne for dette enn andre. Alder er I hovedsak et tall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn fikk ikke være en uke på ferie hos far engang før barnet var fem år. Jeg synes så mange dager er altfor lenge for en toåring! En eller to netter ville jeg hatt. 

Anonymkode: 7ad13...410

Mitt  barn? Jeg har forstått det som om far er her. Eller har du fått barn med storken?  Er det dette du mener? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Peter007 skrev:

Det er fornuftig er sammen hos far. De vil nå lure på hvorfor det skal være forskjellig samvær. Et døgn fra eller til her er ikke problemet. Det er vel mer forutinntatte holdninger som I enkelte av innleggene som er det som skaper hele diskusjonen. Er barnet først på overnatting og trives vil det være svært lite fornuftig å bremse utviklingen mellom barna og far. Det er dessuten ikke bostedforelder som bestemmer samvær om en konflikt skal oppstå. 

Jeg vil også minne om at barn et mer modne for dette enn andre. Alder er I hovedsak et tall. 

Ja, det er litt det jeg også tenker!

Far har engasjert seg så uhorvelig lite og nå vil han endelig mer, og jeg mener jeg ser at barna både tåler det og trives. Jeg vet ikke om han er verdens mest ansvarsfulle pappa, vinner ikke noe årets pris akkurat, men barna er veldig veldig glade og fornøyde der og den eldste savner han jo enormt. Minste er også veldig tilfreds og bhg gir gode tilbakemeldinger på at hun er glad for å se han ved henting osv.

Kan jeg støtte opp under relasjonen deres så ønsker jeg jo det. Ikke holde igjen bare for å holde igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 18.30, Peter007 skrev:

Mitt  barn? Jeg har forstått det som om far er her. Eller har du fått barn med storken?  Er det dette du mener? 

Du vet.. fedres omsorg for ungen er kun økonomisk ,..

Anonymkode: bf019...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 7.13, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Unger er jo titt og ofte på ukes ferie med andre enn mor og far så hvorfor ikke med bare far?

Anonymkode: 269f0...4aa

Hvorfor skulle barnet være en uke hos noen i det hele tatt i småbarnsalder? Om du hadde dine barn borte i en uke fra de var små så er det ikke sikkert andre er enige i det. Her var heldigvis jeg og far enige om alt sammen, både ferier, helligdager og hvem som skulle ha omsorgen. :) Hadde aldri latt barnet være borte hos besteforeldre en uke heller. 

Den 27.4.2016 at 18.30, Peter007 skrev:

Mitt  barn? Jeg har forstått det som om far er her. Eller har du fått barn med storken?  Er det dette du mener? 

Jeg har en personlig brukerkonto her som jeg ikke deler med min eks ja :) Så når jeg skriver her inne skriver jeg om mitt barn, min by, min skole etc. (Jeg eier hverken byen eller skolen, om det skulle være noen tvil.)

Anonymkode: 7ad13...410

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet.. fedres omsorg for ungen er kun økonomisk ,..

Anonymkode: bf019...e61

Nei, far til mitt barn har vært en flink far, der han har mulighet. :) Han selv valgte å ha det slik. Du må ikke tro det er noen drøm å ha aleneomsorg for barn i hele oppveksten. Kunne jeg valgt på nytt hadde jeg selvsagt valgt noen som ville deltatt mer, men den tiden far faktisk har barnet så er han en god far. 

Anonymkode: 7ad13...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil nok alltid være sånn at: 

  • Mammas baby er mammas baby, selv når han/hun er myndig
  • Pappa "stiller opp" eller "hjelper til"
  • "H*n har et godt forhold til pappaen sin" er en helt legitim uttalelse. Ingen, gjentar; ingen, ville noensinne uttale det samme om mammaen, det ligger implisitt i relasjonen fra magen begynner å vokse. 
  • Fint at barnet har to foreldre men mor er, tross alt, mest egnet som omsorgsperson

Jeg lurer mest på hvorfor folk hyler opp om likestilling :vetikke:

TS: Du får bare fortsette å diktere og legge premissene for både den minste og den største, det er utfallet uansett :sukk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Er du usikker så start med fredag til mandag og øk til ønsket dager. Da kan både du og pappaen erfare og se om det er ok. Det viktigste her er at du og pappaen jobber for en felles mål. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle barnet være en uke hos noen i det hele tatt i småbarnsalder? Om du hadde dine barn borte i en uke fra de var små så er det ikke sikkert andre er enige i det. Her var heldigvis jeg og far enige om alt sammen, både ferier, helligdager og hvem som skulle ha omsorgen. :) Hadde aldri latt barnet være borte hos besteforeldre en uke heller. 

Jeg har en personlig brukerkonto her som jeg ikke deler med min eks ja :) Så når jeg skriver her inne skriver jeg om mitt barn, min by, min skole etc. (Jeg eier hverken byen eller skolen, om det skulle være noen tvil.)

Anonymkode: 7ad13...410

Da syntes jeg du virker som en hønemor og syntes synd på barna dine. 

Anonymkode: 269f0...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gorgonzola skrev:

Det vil nok alltid være sånn at: 

  • Mammas baby er mammas baby, selv når han/hun er myndig
  • Pappa "stiller opp" eller "hjelper til"
  • "H*n har et godt forhold til pappaen sin" er en helt legitim uttalelse. Ingen, gjentar; ingen, ville noensinne uttale det samme om mammaen, det ligger implisitt i relasjonen fra magen begynner å vokse. 
  • Fint at barnet har to foreldre men mor er, tross alt, mest egnet som omsorgsperson

Jeg lurer mest på hvorfor folk hyler opp om likestilling :vetikke:

TS: Du får bare fortsette å diktere og legge premissene for både den minste og den største, det er utfallet uansett :sukk: 

Eh at hva? Hvordan jeg ser på min egen unge er vel mitt valg. Hun kan jo knapt snakke, går skjevt og hyler og fryder seg som en unge ved bordet så hun er enda en baby på mange måter. Uvesentlig.

Nå er det sånn at pappaen har gitt uttrykk for at om jeg så "lå på dødsleiet hadde han ikke giddet å hjelpe meg". Det har vært veldig klart fra dag en da vi flyttet fra hverandre at JEG måtte ta barna, JEG måtte fikse alt, JEG måtte legge til rette, JEG har fulgt opp ungene, JEG har stått for ALT. Denne "voksne" mannen på snart 40 har valgt å oppføre seg som en barnevakt og tilogmed selv uttalt at han kan velge å komme og gå som han vil.

Litt usikker på om jeg tolket innlegget riktig, men jeg skulle gjerne hatt denne mannen som en likeverdig ansvarsfull omsorgsperson, men det har han nektet å være, dessverre. Jeg stiller opp når han trenger hjelp de dagene han egentlig skal ha dem, fordi jeg ønsker ikke å sette barna i klem, jeg ønsker å gjøre livet deres enklest mulig.

Min største feil var å spre bens for den mannen både en og to ganger... Så nå er det bare å prøve å gjøre det beste ut av det og gi han en sjokoladebit hver gang han er flink...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, duplexx skrev:

....

Min største feil var å spre bens for den mannen både en og to ganger... Så nå er det bare å prøve å gjøre det beste ut av det og gi han en sjokoladebit hver gang han er flink...

Det er en helt annen sak.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...