Gå til innhold

Hva er ditt beste Norgesferie-tips?


Catlin

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det hele: Hva er ditt beste reisetips hvis man skal reise på ferie i Norge? Tenker da på både med og uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurtigruta synes jeg de fleste bør prøve å oppleve. Helst på sommeren. Vi har en fantastisk vakker kyst.

Fjordene og fjellene på vestlandet synes jeg også alle nordmenn burde få se! 

Har ikke barn, men når jeg var liten synes jeg det var mest gøy når vi var på road trip og overnattet i hytter vi leide. Campingferie var kjempegøy som barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med innlandet?

 Fjell-topper i Valdres og Hedmark, for eksempel?

Anonymkode: 12ded...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten. Helt unikt. Alle nordmenn burde oppleve Lofoten en gang i livet. Spektakulær natur og kultur b

Anonymkode: 004f9...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen - brygga, fisketorget, resturantene, fløien

Oslo - Frognerparken, bystrender, resturanter, Holmenkollen

Kristiansand - overnatting på Scandic bystranda, rusle i sentrum og festningen

Norge har så mye å by på :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunderfossen og Barnas gård ved Lillehamemr er flott. Spesielt barnas gård er fantastisk for store og små. Får kose med llamaer, geitekillinger, emu, hjort, og kalver. Og mange andre dyr. Nå er jeg i overkant dyrekjær, så mulig jeg fikk mer ut av den opplevelsen enn andre vil få :P 

Anonymkode: 8d909...7c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på hva man liker å gjøre. Selv elsker jeg alt som er av fjelltopper i Norge, så det beste ferietipset jeg har er: Lei en hytte i et fjellområde med mange forskjellige fjelltopper dere kan gå, og nyyyyyt fjellturene til toppene for utrolig pen utsikt. Selv er jeg veldig glad i Hemsedal, det er utrolig mange fine turstier der i alle vanskelighetsgrader. Du får brosjyrer på turistkontoret der med liste over alle toppene, hvor lange de er, stigning, gjennomsnittlig gåtid, vanskelighetsgrad og litt informasjon om hver topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardanger! 
Ta turen til Trolltunga (dagstur ca 8timer), Tokheimsnuten, Rossnos, Eidesnuten - Fantastisk utsikt til Folgefonna og indre hardanger. Også lenger ute, hvor sørfjorden slutter og møter Hardangerfjorden er det massevis av topp-turer med enormt fin utsikt! 

Ønsker dere å bo i hytte så sjekk ut Seljestad/Røldal-området! Også her er det fint utgangspunkt for toppturer med nydelig utsikt!

Anonymkode: e987a...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste tips for voksne er; enten bo på Røisheim/Lom og gå Galhøpiggen, eller bo på Beitostølen og gå Besseggen. Fantastisk begge deler. Ellers har du jo Preikestolen i Rogaland.

Med barn ville jeg besøkt Dyreparken i Kristiansand, fått med meg Kaptein Sabeltann og hele pakken.

:)

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hardanger! 
Ta turen til Trolltunga (dagstur ca 8timer), Tokheimsnuten, Rossnos, Eidesnuten - Fantastisk utsikt til Folgefonna og indre hardanger. Også lenger ute, hvor sørfjorden slutter og møter Hardangerfjorden er det massevis av topp-turer med enormt fin utsikt! 

Ønsker dere å bo i hytte så sjekk ut Seljestad/Røldal-området! Også her er det fint utgangspunkt for toppturer med nydelig utsikt!

Anonymkode: e987a...d0d

Helt enig med Hardanger. 

Ta turen utover Sørfjorden, er det fjellturer som frister kan Dronningstien fra Kinsarvik til Lofthus anbefales. Videre kan småsteder som Lofhus by på mye frukt, samt en egen morellfestival i juli. Eidfjord er utgangspunktet for å ta turen til en spektakulære Kjeåsen og ikke minst Vøringsfossen. Ulvik har også mye å by på. Hardangerbrua, som ligger mellom Kinsarvik og Eidfjord er også verdt å få med seg. Voss, som ikke er så langt unna, kan by på mange aktiviteter og vindtunnelen bør en absolutt sjekke ut. 

Videre kan man reise fra Hardanger og Voss til Lærdal, Sogndal og Fjærland. Flotte steder med mye natur. Eller en kan reise videre sørover mot Jæren og fortsette til Sørlandet. 

Anonymkode: e2c5b...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis du søker etter nydelig natur på ferien anbefaler jeg jo Romsdal. Kjøre forbi trollveggen, opp trollstigen, ned i geiranger, ørnesvingene opp til dalsnibba. Kjøre Atlanterhavsveien, og dra til Eikesdalen og gå opp Mardalsfossen som er nord-europas høyeste frie fossefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...