Gå til innhold

Bruker dere russeklær på skolen hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er russ i år, skal dere bruke russeklærne hver dag på skolen i år? Er dette vanlig?

Og hva har du på deg? Russebukse og?

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Nei, bruker den ikke dersom jeg har noen form for vurderingssituasjoner eller skal noe etter skolen.

- Går mest i russebukse, ulike stramme gensre (hvit, grå, sort, navy), joggejakke rundt livet (hvit, grå sort, navy), eller tskjorte (hvit, grå, sort, navy)

Gleder meg til jeg kan gå med andre klær for fullt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredsmegleren skrev:

- Nei, bruker den ikke dersom jeg har noen form for vurderingssituasjoner eller skal noe etter skolen.

- Går mest i russebukse, ulike stramme gensre (hvit, grå, sort, navy), joggejakke rundt livet (hvit, grå sort, navy), eller tskjorte (hvit, grå, sort, navy)

Gleder meg til jeg kan gå med andre klær for fullt 

Ok. Men de andre dagene der dagen er normal, så skal du bruke russeklærne hver dag? 

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men de andre dagene der dagen er normal, så skal du bruke russeklærne hver dag? 

Anonymkode: 21c31...474

Da bruker jeg russebuksa akkurat som alle de andre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med russebuksa hver dag da jeg var russ, helt vanlig det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det.

Anonymkode: 775bb...9cb

Okey.

Gikk du bare med russebukse? Hva hadde du oppe? Vanlig jakke?

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Purple Basil skrev:

Jeg gikk med russebuksa hver dag da jeg var russ, helt vanlig det :) 

Gjorde alle russene på skolen din det? Gikk med bukse hver dag? Frem til 17.mai?

Anonymkode: 21c31...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde alle russene på skolen din det? Gikk med bukse hver dag? Frem til 17.mai?

Anonymkode: 21c31...474

Det er vel ganske vanlig. Alle her i området gjør i alle fall det, med mindre man skal i konfirmasjon eller sånt. 

Anonymkode: 53cb2...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey.

Gikk du bare med russebukse? Hva hadde du oppe? Vanlig jakke?

Anonymkode: 21c31...474

Gikk vek med russegenser til

Anonymkode: 775bb...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjeledress og brukte den så å si hver dag, men knyttet nesten alltid overdelen rundt midjen. Det var varmt året jeg var russ, så jeg brukte mange vanlige topper og singleter til. Jeg brukte aldri t-skjorter, joggejakker og lignende, siden jeg kler meg litt penere til vanlig og ikke så noen grunn til å gi fullstendig slipp på det i russetiden.

Anonymkode: 6c1a2...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte russebukse hver dag på skolen. Kjøpte en russetopp og russegenser, men brukte også hettegensere og vanlige singletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt noe om at russen må bruke russebuksa hver dag i frem il 17 mai ellers ble beina på russebuksa klippa av. Er det bare et rykte? 

Anonymkode: b7ad2...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt noe om at russen må bruke russebuksa hver dag i frem il 17 mai ellers ble beina på russebuksa klippa av. Er det bare et rykte? 

Anonymkode: b7ad2...c13

Nei, men noen har det sånn at dersom man tydelig vasker eller rengjør russebuksa kan det ene benet bli klipt av (?), og dersom man jukser på russeknuter kan det ene benet i alle fall bli klipt av. 

Å ha på russebuksa hver dag (også helger) er derimot en russeknute. 

Her jeg bor starter man russetiden 8. april, da blir det litt lenge å gå med samme bukse over en måned med mindre man prøver seg på knuten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med buksa hver eneste dag i russetiden, 1. til 17. mai, bortsett fra den dagen jeg var invitert i fint selskap. Jeg gikk stort sett med lua og frakken når jeg var hjemmefra, bortsett fra den helga jeg var på speidertur, for da trengte jeg ei varm lue og regnjakke.

På skolen hadde stort sett alle som var russ russebukse på hele russetiden, og de aller fleste gikk med lue. Det var også en del som hadde frakk, og de brukte den stort sett hele russetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 26.4.2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

Gjorde alle russene på skolen din det? Gikk med bukse hver dag? Frem til 17.mai?

Anonymkode: 21c31...474

Alle i klassen min ihvertfall, og mine venner i andre klasser og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte min russedress hver dag i '96 og har ikke vasket den siden. Kan ikke risikere å vaske bort hilsenene, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte den hver dag, og det gjorde alle jeg kjente også. Om folk skulle i konfirmasjon f.eks. ble den byttet ut med bunad, men ellers var det hver dag ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. april 2016 at 20.57, Sølvrosen skrev:

Jeg gikk med buksa hver eneste dag i russetiden, 1. til 17. mai, bortsett fra den dagen jeg var invitert i fint selskap. Jeg gikk stort sett med lua og frakken når jeg var hjemmefra, bortsett fra den helga jeg var på speidertur, for da trengte jeg ei varm lue og regnjakke.

På skolen hadde stort sett alle som var russ russebukse på hele russetiden, og de aller fleste gikk med lue. Det var også en del som hadde frakk, og de brukte den stort sett hele russetiden. 

Frakk? 

Anonymkode: 70e11...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...