Gå til innhold

Normalt at det ikke kommer ut sæd etter sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Beklager ekkelt spørsmål, men har dere opplevd at det ikke kommer sæd ut etter sex?  Vi har vært borte fra hverandre en uke og har hatt sex min 2 ganger om dagen i et par dagar, men for første gang har jeg ikke måttet tørke meg etterpå og det har heller ikke rent ut sæd i løpet av dagen. 

Anonymkode: 12ef2...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere har sex to ganger om dagen over en lengre periode så er det vel mindre sædvæske enn vanlig som kommer ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette noen ganger med et par forskjellige menn. Jeg har alltid stusset på det og så har jeg tenkt at han kanskje ikke kom, men latet som og bare avsluttet. 

Jeg har hørt at det for menn går an å få orgasme uten å sprute, men jeg vet ikke om det er vanlig eller noe som sjelden skjer. 

Anonymkode: 5041f...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. En ny opplevelse for meg selv om vi i perioder har mye sex pga avstandsforhold for tiden. Jeg har tenkt tanken at han har faket og tullet med det første gangen, men han hadde aldri faket sa han. Jeg har tenkt litt på om han kanskje er stresset over at vi har sluttet med prevansjon. Vi har sex når vi har lyst, selv om vi har veldig lyst på barn begge to håper vi egentlig at det går et par mnd med tanke på at det passer bedre da. Vi har tenkt det kan ta litt tid siden jeg har bikket 35 år, derfor sluttet vi med prevansjon nå.☺️

Anonymkode: 12ef2...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde en mann produserte mer sæd jo oftere han hadde utløsning jeg da?☺️

Anonymkode: 12ef2...2f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg stusset på et par ganger også. Men nå har vi til tider veldig mye sex, og det er gjerne da jeg også opplever at han den siste runden ikke spruter noe som helst. Det kommer jo mindre for hver gang. Det er ikke uendelig med sperm i "rognposen" heller, og det kan ta litt tid før det er produsert nok sæd, så i grunn er det ganske logisk at det til slutt ikke kommer stort. Blir litt som i begynnelsen når man ammer babyen. 

Anonymkode: 14fc7...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar 3 mnd å produsere sæd :-). Så man kan fint gå "tom", om man har mye sex. Kommer selvfølgelig litt ut, men ikke mengdene som kommer om man har sex f.eks hver 4. Dag :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog, om du mistenker at han faker orgasmen så må du spørre han rett ut, syntes jeg.  Men kjenner du ikke om han kommer? (Jeg kjenner alltid når mannen min kommer, men vet ikke hvordan det er med andre :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎04‎.‎2016 at 1.53, AnonymBruker skrev:

Trodde en mann produserte mer sæd jo oftere han hadde utløsning jeg da?☺️

Anonymkode: 12ef2...2f1

Nei. Sæden produseres jevnlig hvert sekund uansett om man har utløsning ofte eller ikke. Har man sex for ofte, så minsker mengden som kommer ut fordi "lageret" tømmes. Derfor anbefales det å ha sex annenhver dag for å gi kroppen muligheten til å restituere seg og at sædcellene skal modnes. 

Er man avholds lenge, så går sædkvaliteten ned pga av flere døde sædceller, men blir normalt igjen etter et par runder.

Anonymkode: fc0e3...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Snurrepurre skrev:

Det tar 3 mnd å produsere sæd :-). Så man kan fint gå "tom", om man har mye sex. Kommer selvfølgelig litt ut, men ikke mengdene som kommer om man har sex f.eks hver 4. Dag :-) 

Rettere sagt, det tar 3 mnd (72 dager) å bytte ut alle tidligere sæd med ny. Men sædcellene produseres kontinuerlig.

Dette er viktig å huske med tanke på røykeslutt, bruk av medisiner osv. Etter 3 mnd. får du bedre resultat enn etter bare 1 mnd fordi alle cellene fornyes på 72 dager.

Anonymkode: fc0e3...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det et par ganger selv. Det som skjedde var at jeg hadde orgasme før ham og da ikke fingret eller anstrengte meg noe særlig etter han ble ferdig. Det vil si, sæden holder seg inne hvis utvendige kjønnsleppene er tørre. Blir de våte av sædvæske, så er det enklere for resten å gli ut.

Jeg vil tro det blir vanskelig for menn å simullere orgasmen. Jeg føler veldig godt hva som foregår med mannen min inni meg.

Anonymkode: fc0e3...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rettere sagt, det tar 3 mnd (72 dager) å bytte ut alle tidligere sæd med ny. Men sædcellene produseres kontinuerlig.

Dette er viktig å huske med tanke på røykeslutt, bruk av medisiner osv. Etter 3 mnd. får du bedre resultat enn etter bare 1 mnd fordi alle cellene fornyes på 72 dager.

Anonymkode: fc0e3...d0b

Når ble 3 måneder 72 dager?

Anonymkode: 049a4...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rettere sagt, det tar 3 mnd (72 dager) å bytte ut alle tidligere sæd med ny. Men sædcellene produseres kontinuerlig.

Dette er viktig å huske med tanke på røykeslutt, bruk av medisiner osv. Etter 3 mnd. får du bedre resultat enn etter bare 1 mnd fordi alle cellene fornyes på 72 dager.

Anonymkode: fc0e3...d0b

Ja, altså  hyppig sex nå vil ikke påvirke sædmengden før om 3 mnd. (At det blir produsert mer). Mente ikke at man kan bruke opp sæden om man har masse sex, og må vente tre mnd på ny.. Hehe!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje vaginaen har sugd opp all sæden

Anonymkode: c5a4f...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger. Merkelige greier dette her, men det har komt litt sæd de siste dagene. Jeg er vant med å lekke litt den dagen etter vi har hatt sex, men nå gjør det ikke det. Alt man skal tenke på😜☺️

Anonymkode: 12ef2...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...